Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5824
18 igår og kan endelig kjøpe øl Men leter etter en spesiell type øl jeg smakte ifjord av kompisen min, men finner ikke ut hva den heter.
- brun glassflaske
- 1L eller 0,7dl
- veldig lys øl, lett på smak
- beige etikett

tips?
Sist endret av nattenssønner; 24. oktober 2013 kl. 23:10.
Vet du om det er pol- eller butikkøl?

ca. %?
Sist endret av Screwdriver; 24. oktober 2013 kl. 23:10.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Vet du om det er pol- eller butikkøl?

ca. %?
Vis hele sitatet...
Har ikke peiling..
Hadde den en særegen smak du kan beskrive?
Sitat av ThePackMan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei beklager, mener korken var lik de som var på melkeglass i gamledager

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Hadde den en særegen smak du kan beskrive?
Vis hele sitatet...
Mildeste ølen jeg noen gang har smakt, men var fortsatt nydelig. Over 1 år siden jeg smakte den så blir litt vanskelig å beskrive smak
prøv en budweiser..
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
prøv en budweiser..
Vis hele sitatet...
"jeg er mannemann siden jeg drikker mørkere øl enn deg"
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sikkert Corona. De er ikke så store.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Cerveza_corona.jpg
Sist endret av uaexed; 24. oktober 2013 kl. 23:24.
Skrev at flaska var 0,7 eller 1L
Budweiser er vel temmelig lyst.

Kan jo være en av Nøgne Ø eller Haandbryggeriet sine.
http://kjempetorsken.com/2009/11/13/...la-blonde-ale/

Kan det være denne? Denne skal vist være veldig lys.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Skrev at flaska var 0,7 eller 1L
Vis hele sitatet...
Strengt tatt skrev du "1L eller 0,7dl". Det er omtrent som å si "på størrelse med en colaflaske eller en shot".

Men jeg skjønte hva du mente. Carry on...
Sitat av doffiz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Der var den Tusen takk
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av ThePackMan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette er det verste drittølet jeg vet om.
Det er faktisk fra samme bryggeri som "Grans Bare", altså billigølet til Rema 1000. Ikke fra noe Ladegård eller sånt tull som de påstår. Det smaker ikke noe spesielt bedre enn Grans Bare heller.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Dette er det verste drittølet jeg vet om.
Det er faktisk fra samme bryggeri som "Grans Bare", altså billigølet til Rema 1000. Ikke fra noe Ladegård eller sånt tull som de påstår. Det smaker ikke noe spesielt bedre enn Grans Bare heller.
Vis hele sitatet...
Grans bare, grøsser jeg av... Utepilsen til Grans var faktisk veldig god i forhold Hva er din mening om san miguel?
San Miguel er helt rå! Det kjipe er at den fåes kun på vinmonopolet i norge pga 5,4 %. Kjøpte noen brett på svenskebåten, 2 for 300,-.
Sitat av Hvalross Vis innlegg
San Miguel er helt rå! Det kjipe er at den fåes kun på vinmonopolet i norge pga 5,4 %. Kjøpte noen brett på svenskebåten, 2 for 300,-.
Vis hele sitatet...
Faen, skulle ikke gi deg kp.

Du får også San Miguel med 4,5% det har jeg sett på butikker her, men da i bokser.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Grans bare, grøsser jeg av... Utepilsen til Grans var faktisk veldig god i forhold Hva er din mening om san miguel?
Vis hele sitatet...
San Miquel er ikke dårlig den! Drikker mye av den når jeg er i Spania.
Tar jeg helt feil av at det er 20årsgrense for å kjøpe øl over 4,75?

"Vinmonopolet selger etter gjeldende rett sterkøl og vin (også sterkvin) med 18 års aldersgrense og brennevinsprodukter med mer enn 4,75 volumprosent med 20 års aldersgrense."
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Tar jeg helt feil av at det er 20årsgrense for å kjøpe øl over 4,75?

"Vinmonopolet selger etter gjeldende rett sterkøl og vin (også sterkvin) med 18 års aldersgrense og brennevinsprodukter med mer enn 4,75 volumprosent med 20 års aldersgrense."
Vis hele sitatet...
Grensen er vell 21/22% før det går til 20 år aldersgrense hvis de ikke har endret nylig vill jeg tro?
Ja du tar feil. Man må være 20 eller eldre for å kjøpe brennevin med alkoholprosent over 22.
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Ja du tar feil. Man må være 20 eller eldre for å kjøpe brennevin med alkoholprosent over 22.
Vis hele sitatet...
Ja visste det, derfor jeg stusset veldig da de skreiv det. Elendig formulert av vinmonopolet da..
Sist endret av nattenssønner; 25. oktober 2013 kl. 00:04.
Hvis du kan handle i sverige, finnes det et hav av rimelig øl som du kan prøve ut, mye billigere enn på polet også Ta med en 15-20 forskjellige typer, 1 av hver, så blir det plutselig mer artig å drikke!
Sist endret av Taurean; 25. oktober 2013 kl. 00:04.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du kan handle i sverige, finnes det et hav av rimelig øl som du kan prøve ut, mye billigere enn på polet også Ta med en 15-20 forskjellige typer, 1 av hver, så blir det plutselig mer artig å drikke!
Vis hele sitatet...
Spennende Skal en svipp til sverige snart, skal prøves!
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Der var den Tusen takk
Vis hele sitatet...
Synes du San Miguel var lys?!

Ser ut som jeg må ta meg en ny runde med denne flasken, jeg fikk inntrykket av at den var helt forjævlig sterk i ølsmaken. (Etter en den innabords, vel å merke, også fra boks.)
Den er ikke god på boks.
Hvorfor finner jeg ikke denne på vinmonopolet.no?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Synes du San Miguel var lys?!

Ser ut som jeg må ta meg en ny runde med denne flasken, jeg fikk inntrykket av at den var helt forjævlig sterk i ølsmaken. (Etter en den innabords, vel å merke, også fra boks.)
Vis hele sitatet...
lys øl kan smake masse, mens mørk øl kan smake lite. Finnes mange stouter som ikke har mye smak.
Sitat av Hvalross Vis innlegg
San Miguel er helt rå! Det kjipe er at den fåes kun på vinmonopolet i norge pga 5,4 %. Kjøpte noen brett på svenskebåten, 2 for 300,-.
Vis hele sitatet...
Du får San Miguel 4,5% på en del Rema 1000 butikker rundt om i landet.
Sitat av STAbana Vis innlegg
Hvorfor finner jeg ikke denne på vinmonopolet.no?
Vis hele sitatet...
Den er så absolutt på vinmonopolet.no, bare ikke i 0.7L flaske.

Når jeg tenker meg om mener jeg å ha sett 0.7L San Miguel på en vanlig Meny-butikk, riktig nok med 4.5% eller lignende.
De har 0.7 San Miguel på såkalt velassorterte matvareforretninger: Meny, Centra, Jacobs, osv. Den er god fra glassflaske, iskald, når det er varmt i været. En 0.7 deler man også med gode venner. Typisk spansk, med andre ord.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du kan handle i sverige, finnes det et hav av rimelig øl som du kan prøve ut, mye billigere enn på polet også Ta med en 15-20 forskjellige typer, 1 av hver, så blir det plutselig mer artig å drikke!
Vis hele sitatet...
Nå er det 20-årsgrense på øl over 3,5% i Sverige, så da må han vente i to år

Kilde: http://www.systembolaget.se/Vanliga-...Systembolaget/
Sist endret av Hobby; 25. oktober 2013 kl. 10:16.
Stjeler tråden litt, kompis sendte meg et bilde (snapchat) av noe som heter "Fårikåløl", men når jeg googler det finner jeg ingenting relevant. Noen som har hørt om denne, eller smakt den? Kan jo umulig være godt.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Stjeler tråden litt, kompis sendte meg et bilde (snapchat) av noe som heter "Fårikåløl", men når jeg googler det finner jeg ingenting relevant. Noen som har hørt om denne, eller smakt den? Kan jo umulig være godt.
Vis hele sitatet...
Sikkert eit lokalt ølmerke, sidan det ikkje er å finne på google; men kvifor kan det ikkje smake godt? Eg tippar det er litt som juleøl: Meint å drikkast til sauekjøt (får/pinnekjøt), altså berre eit mørkt øl som kanskje også er sterkøl.
San Miguel selges bla på ICA, Meny, Rimi, Rema 1000 osv...