Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1011
Folkevalgt Engel
Hallejuwa's Avatar
Hei vi er noen som ønsker å sette opp en slags sommerfestival denne sommeren.
Planen er å bruke ett innmari fint uteareal borte fra byen, til nå har vi kommet frem til att vi bygger scene, skaffer aggregat og inviterer de banda vi kjenner + folk som har lyst til å jamme til solned/oppgangen en hel helg.
Blir en dugnads stemning over det hele, hvor alle som vil kan ta med kunst, prosjekter, skate osv.
Vi tenker medbrakt pils, telt, god stemning, bål, bading og masse bra folk.

Vi har lyst til å ha minst mulig kontakt med kommunen iogmed att sjansen for att de sier nei overstiger sjansen for ja + da vet de jo om det.

Så det jeg lurer på er: Hva er den eventuelle straffen for å bli tatt for og sette opp egen festival på kommunens område, å om noen har tips&triks til å lage en enda bedre underground musikkfestival!

mvh. Hallejuwa
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Usikker på selve arrangementet, men det blir jo drikking på offentlig sted så hver enkelt person risikerer jo å få en bot pga. det.

Ser du er fra Buskerud, kan jeg spørre hvor?
Folkevalgt Engel
Hallejuwa's Avatar
Trådstarter
Spørre skal du få lov til! Du kan jo PMe siden jeg liker litt privacy på freak : )
Joa, men det er en kalkulert risk de enkelte får velge selv. Pilsen kan man gjemme i deilig badevann!
Dette er nokk en dødfødt ide :P
Skaff dere tillatelse fra kommunen og politiet, alt blir så mye enklere da
Folkevalgt Engel
Hallejuwa's Avatar
Trådstarter
Sitat av fomox Vis innlegg
Dette er nokk en dødfødt ide :P
Skaff dere tillatelse fra kommunen og politiet, alt blir så mye enklere da
Vis hele sitatet...
Hvorfor mener du det?
Joa skjønner den, men med engang man drar dem inn så må noen ha "ansvaret" hvis det blir noe bråk o.l. Som jeg sa tidligere så ønsker vi en dugnadsstemning over det hele. Folk tar med det de vil for å gjøre det til en bedre opplevelse for alle, og alle plukker opp sin egen søppel.

Selv om ideèn og initiativet er vårt, så skal ikke vi være noe form for autoritet annet enn å kanskje spre ordet.
Dette har min vennegjeng tradisjon for å gjøre. Vi har en kar som har en hytte ved kysten med rimelig stor tomt, så vi pleier å kjøre på der. Anbefaller dere å gjøre det samme, eller spørre en bonde om dere får låne (leie) litt land av han en helg dere ikke skjemmer han.
Her i Vestfold finnes det en årlig tradisjon m å lage illegal festival.

Den første helga i august samles en masse herlige freaks inni skauen og fester & koser oss tre dager til ende.
Vil ikke røpe navn på festivalen her på NFF, men de som leser dette skjønner hva/hvor dette er

For det første: Ikke søk kommunen om lov, oppsøk heller en opend-minded grunneier/bonde.
Ha festivalen langt fra folk, jo nærmere et tettsted/by jo mer uønskede individer kommer.

Sørg for dasser og mat, VIKTIG!

Lykke til
Folkevalgt Engel
Hallejuwa's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svar! Skal prøve å få tatt litt bilder å dokumentert litt utover sommeren. Kan oppdatere litt videre hvis det er interesse for den slags.