Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 9789
Har bestilt miracle fruit "tabletter" fra miraclefruit.co.uk, og lurte på om noen her inne har prøvd det - erfaringer/tips til artige ting å spise? Funker det egentlig så bra som de sier?

(Og for de som overhodet ikke har det: Nei, det er ikke et rusmiddel - mirakelfrukt = en frukt som inneholder miraculin, som gjør no hittil ukjent, rart no, med tunga di sånn at sure ting smaker søtt. Det er blitt stadig mer populært, ifølge de som selger detta greiene, å avholde miracle fruit parties, hvor man spiser mirakelfrukt først og så spiser en del ikke-særlig-standard-partymat.)
Har ikke testet, men med et navn som "miraculin" så frister det ikke særlig heller.
Høres ut som et typisk scamprodukt.
Står litt om det her, ikke det at wiki alltid har rett, men ser lovende ut!

http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_fruit
Sist endret av treimoz; 1. juni 2009 kl. 23:24.
Sitat av treimoz Vis innlegg
Står litt om det her, ikke det at wiki alltid har rett, men ser lovende ut!

http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_fruit
Vis hele sitatet...
Så feil kan man ta. Virker litt spennende.
Det ble supertrendy etter at CSI hadde det med i en episode.
Hett tips: Du kan lure i noen kaustisk soda med greiene!
Sitat av Goophy Vis innlegg
Det ble supertrendy etter at CSI hadde det med i en episode.
Hett tips: Du kan lure i noen kaustisk soda med greiene!
Vis hele sitatet...
Pass på nå, sikkert en del kids her inne som faktisk kunne funnet på å gjøre det..
Dette såg intresangt ut! tror jeg også må bestille litt bare for å teste om dette funker
Jeg har prøvd slike tabletter, må si det var ganske gøy, alt surt smakte søtt :S
Må si at når jeg leste om mirakelfrukt og miraculin så tenkte jeg fort at dette var bare BS. Så fort jeg hørte ordet mirakelfrukt så tenkte jeg på mirakeldrikken i Asterix & Obelix. Men etter at wiki-artikkelen ble slengt inn i tråden, så har jeg fått en viss trang til å bestille det Er jo ganske morsomt å tenke på at alt surt man eter smaker søtt
enjoy: http://www.thinkgeek.com/caffeine/wacky-candy/ab3f/

pakker fra thinkgeek er alltid gøy
Har prøvd tablettene, men kan ikke si at de fungerte så bra som jeg trodde at de skulle gjøre. Tror heller at man burde satse på granulat isteden for tablettene? De fungerte jo litt, jeg kunne for eks. spise sitroner uten å få noen grimaser, men fikk ikke helt den WOW effekten dessverre
Trådstarter
Det er ikke produsentene som kaller det miraculin, det er det offisielle navnet på proteinet, og jeg vet det er ekte fordi man forsker på det bla a innen å hjelpe kreftpasienter få i seg mat.

Men jeg er mer skeptisk til om man får no bra effekt med de tablettene man kjøper på nett. Og ut ifra en "gøy" og en "ikke helt WOW" kan det se ut som ikke man får det...

Hvor kjøpte dere fra?
▼ ... over en uke senere ... ▼
hva med dere psykonauter? kombinasjon med lcd eller sopp?
Verken LSD (smakløst) eller spissfleinsopp (jordsmak) er særlig surt, så jeg ser ikke helt poenget.
http://www.youtube.com/watch?v=MMHKlLBk6TM
Graham Norton prøver miracle fruit

Syns det høres gøy ut å prøve, men tror heller jeg vil velge å spise mat som i utgangspunktet er god enn å spise ekkel mat med miracle fruit
jeg tenkte da mer på ting dere smaker under trippen, som et suplemang for å freake dere litt mer ut..
no offence noen veier ivertfall
hmm, kanskje litt bittrere øl vil smake som brus xD Eller Gammeldansk eller underberger som saft (ikke det at det nødvendigvis er en god ting)
A rich stout beer seemed "like a milkshake," said another.
Vis hele sitatet...
http://features.draftmag.com/2009/01/07/79/

Mike says eating a miracle fruit makes beer taste like Coke. I'd rather have beer taste like beer, but I can say that miracle fruit enhances the flavor of vodka. It's an Absolut miracle!
Vis hele sitatet...
Småfett. Disse sender til Norge: http://www.sour2sweet.com/
Sitat av The Freak
Mike says eating a miracle fruit makes beer taste like Coke. I'd rather have beer taste like beer, but I can say that miracle fruit enhances the flavor of vodka. It's an Absolut miracle!
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Håhå, vent til alle fjortisene får tak i det her da. Da får dem sikkert helt nedpå nok sprit til å havne på legevakta alle mann.
Sitat av sum_user Vis innlegg
Håhå, vent til alle fjortisene får tak i det her da. Da får dem sikkert helt nedpå nok sprit til å havne på legevakta alle mann.
Vis hele sitatet...
Sprit er da ikke surt.
Noen som har prøvd å bestillit? Erfaringer ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av LoRd Vis innlegg
Sprit er da ikke surt.
Noen som har prøvd å bestillit? Erfaringer ?
Vis hele sitatet...
Jepp! Bestilte en pakke fra eBay da jeg leste tråden her, den kom idag. Så jeg kjøpte meg en sitron og et par kiwier.

Må si at sitronen ble meget søt, eneste måten jeg kjente at den egentlig var sur på var at det sved litt på leppene :P Men søt og god ble den. Samme med kiwien.

Utrolig :P
Sist endret av Stigern; 26. juni 2009 kl. 15:29.
Jeg skulle bestille fra Thinkgeek.com, men ga opp det prosjektet da portoen blei regna til nesten 300 norske kroner. HAH!
Sitat av Catnip Vis innlegg
Jeg skulle bestille fra Thinkgeek.com, men ga opp det prosjektet da portoen blei regna til nesten 300 norske kroner. HAH!
Vis hele sitatet...
Sjekk eBay, der går de får 15$ inklusiv frakt da det er free shipping.
Bestilte nå nettopp fra denne siden, kommer med update når jeg får det, bestilte det frysetørkede pulveret
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Baeocystin Vis innlegg
Bestilte nå nettopp fra denne siden, kommer med update når jeg får det, bestilte det frysetørkede pulveret
Vis hele sitatet...
Har du fått det nå?

Siden jeg bestilte nettopp det samme. "10 grams of freeze dried Miracle Fruit granules"
Hvor lenge varer denne endringen i smaksløkene da..??!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Hvor lenge varer denne endringen i smaksløkene da..??!
Vis hele sitatet...
Hadde du lest wiki-artikkelen hadde du ikke spurt.
Ca 2 timer. Takk for et hyggeig svar ... Du kunne bare sagt svaret.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Ca 2 timer. Takk for et hyggeig svar ... Du kunne bare sagt svaret.
Vis hele sitatet...
Hvor fikk du det fra ?

Sitat av engelsk wikipedia
This effect lasts 15-30 minutes.
Vis hele sitatet...


Sitat av norsk wikipedia
Virkningen holder seg i minst 30 minutter.
Vis hele sitatet...
... og virkningen varer lenger hvis du kun spiser ting som blir påvirket av mirakelfrukten.
Trådstarter
De jeg prøvde (tablettter av merket miracleFrooties) funka nesten ikke i det hele tatt. Merka bare at surt godteri ble litt mindre surt, men funka bare med den første jeg spiste, ikke med neste godtebiten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvor fikk du det fra ?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk det fra en video på youtube hvor det var en kar som hadde en farm med slike bær.



Aaaaaanyways, fikk mine nettopp i posten og må si at dette er verd å prøve! Utrolig morsome skaer!!

Trode ikke det skulle funke, men jeg fikk litt av et skjott da sitronen smake som dynket i sukker.Jeg spiste faktisk en hel sitron som godteri fordi den var så god^^. Nå skal de sies at 10 tabletter til 15 dollar er LITT stivt, men artig sak.

Jeg kunne faktisk ta en munnfull med eddik uten å spy.. Det var ikke godt, men smake ikke edikk. Ja, jeg svelget det. ^^
Vet ikke hvordan mørkt øl er, men lyst øl var ikke noe forksjellig med og uten tabletten in my opinion..

Sist endret av Jazzin; 21. juli 2009 kl. 17:31.
Det var om denne frukten på "beyond tomorrow" på discovery science.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anbefaler ikke å bestille fra http://www.miraclefruit.co.uk

Det har gått 17 dager siden jeg fikk en email om at de var forsinket, men skulle sende samme dagen.
21 dager siden jeg bestilte.

... og har ikke mottatt noe enda.
Sist endret av Ozma; 31. juli 2009 kl. 18:02.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg vekker denne tråden til live for å fortelle om at mirakelfrukten (miracle berry/fruit) fra ThinkGeek fungerer!

Jeg har spist surt eple, sure druer, tomat, surt tyttebærsyltetøy og så har jeg drukket vanlig kaffe, NEN tropisk juice (ganske smakløs greie) og iskaffe, og konklusjonen må bli at alt smakte søtere enn normalt.

Dessverre har jeg ingen sitrusfrukter å smake på, men det er igjen 9 tabletter på brettet mitt, så det vil bli testet snart!
Var en som spiste en pille da vi var på fjelltur med skolen. Han hadde med seg en sitron og spiste den uten å lage grimaser, og han sa det ikke smakte surt i det hele tatt.

Etterpå var det en som ikke hadde spist mirakelfrukt sin tur...

Det var egentlig morsommere å se på
Med dette middelet vil man iallefall rule sitronspisekonkurransene!
haha, det er faktisk sykt artig^^

Anbefales og prøve det!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Oi hadde helt glemt denne tråden og glemte å komme med tilbakemelding som jeg skrev at jeg skulle
Tok ca 2 uker fra jeg bestilte til jeg fikk det i postkassen.
Anbefaler å bestille minst 5 gram, da dette forsvant på et par timer på 2 personer.
Fikk ingen stor wow opplevelse av det, men det fungerte utvilsomt.
Det som det ga mest utslag på var det meste av sitrusfrukter som ble veldig søte og gode.
Utenom dette endra en del søte ting seg til å omtrent ikke smake noe i det hele tatt, og det var mulig å drikke eddik ( ikke noe jeg vil anbefale å gjøre ).
Søtsmaken jeg kjenner etter å ha tatt en mirakelfrukttablett virker ikke helt som "virkelig" søtsmak. Det smaker litt mer som aspartam (sukkererstatning), og ikke søtt på en slik måte som vi vanlig sukker (sukrose).

Hvordan føler dere andre at søtsmaken er?

Tillegg: Selve mirakelfrukten minner om smaken av tranebær i min munn.
Sist endret av Grimdoc; 8. oktober 2009 kl. 01:05. Grunn: la til noe
Dette er jo GENIALT! Da blir det sitron konkurranse!=D Sikling blir det kanskje alikevell eller? Søtt....
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Søtsmaken jeg kjenner etter å ha tatt en mirakelfrukttablett virker ikke helt som "virkelig" søtsmak. Det smaker litt mer som aspartam (sukkererstatning), og ikke søtt på en slik måte som vi vanlig sukker (sukrose).

Hvordan føler dere andre at søtsmaken er?

Tillegg: Selve mirakelfrukten minner om smaken av tranebær i min munn.
Vis hele sitatet...
Har prøvd stort sett ALT jeg kan komme på av sure ting og smaken er stort sett den samme søte sukett-lignende smaken.

Mange historier som sier at øl smaker sjokolade/karamell osv, kan si at dette er feil har prøvd mange typer øl og eneste forskjellen er at ølet ikke er så bittert. Vel å merke seg at jeg ikke har prøvd "Guinness øl" som er mer svart i fargen, mye mulig at denne smaker sjokolade/karamell? noen som vet kanskje?

Ellers har jeg brukt det mye når jeg drikker sprit, blander sprit med 37.5% ca 50/50 med cola/juice/etc... Spritsmaken er stort sett eliminert etter du har tatt en tablett den søte sukett-lignende smaken tar helt over :O

Kjøpte mine fra www.thinkgeek.com forresten.
Sist endret av Laserkalle57; 9. oktober 2009 kl. 14:11.