Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3114
Hei. Har fått 1000 naboklager fra naboen i 2. etasje nå på grunn av høy musikk da jeg har et ganske fett anlegg.

Har skjønt at det må lydisolering til, men etter timesvis med leting ser jeg ikke ut til å finne noen firmaer som tilbyr å komme hjem å gjøre dette for meg (Jeg vil gjerne ha det utført profesjonelt).

Er det noen som har lignende erfaringer og kanskje kan anbefale et firma?

På forhånd tusen takk!!
Betongblokk? I så tilfelle skal det godt gjøres å få til. Fikk klager på det med små PC høyttalere der jeg bodde før fram til jeg satt sub på skum puter. Det hjalp mye.
Lydisolering er ikke bare å slenge opp. Naboen i 2. etasje, er h*n over eller under deg? Er du villig til å miste takhøyde?
må du høre på så høy musikk da?
Sitat av Gloss Vis innlegg
må du høre på så høy musikk da?
Vis hele sitatet...
Åpenbart siden han vil lydisolere? Men slikt gjør seg bedre hvis en bor i eget hus og ikke blokk eller rekkehus.
Har du mye spenn du brenner etter å bli kvitt så er jo dette lett å google.

https://www.akustikksenter.no
http://stillhet.as/

osv
Ja, det er noe med prisen. Tror det kommer til å bli svindyrt..
Du vil aldri få dempet lyden helt, men bedre det er sikkert mulig. Er noe drit bo i blokk er man glad høre på musikk. Vært der selv.

Det hjelper sikkert på med litt nedlekting av tak, utlekting av vegger 5 cm isolasjon. Dobbelt lag gips med med riktg fuging. Skal ikke være klin umulig gjøre det selv på f.eks ei stue/lydrom har man ikke ti tommeltotter.
Sist endret av ImnotEmo.; 25. september 2017 kl. 22:50.
Vil legge til at det også kan være mye å hente på å bytte ut dører om en får klager på støy. Gamle dører er ikke spesielt gode på lyddemping, mens dagens dører ivertar lyddemping i varierende grad. Evt. så kan du jo lektre ut vegg også lager du doble dører som du kler i lydabsorberende materiale.
spørsmålet er vel om ikke naboen også kanskje vil klage på støy ved montering
Om du bruker subwoofer så bør du forsøke å finne en setting som demper bassen så mye du kan uten at det ødelegger lytteopplevelsen. Basstoner er "lange toner" og de er ikke enkle å dempe, selv betong blir satt i svingninger av kraftig bass.
Fett lydanlegg og borettslag hører ikke sammen.. du bør med flere ikke alene