Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2213
Tittelen sier det meste, jeg er en person som er ganske tynn fra før av, men har høy forbrenning! har begynt å spise en del mer for å øke i vekt samtidig som jeg trener 2 splitt over/under kropp 4 dager i uken, aka man-tirs og tors-fre!

jeg har alltid hatt litt ekstra fett på magen som jeg ønsker å bli kvitt, trenger ikke nødvendigvis "Six-pack" men heller en flat mage istedefor den lille "øl-kulen" å det jeg merker når jeg spiser mer og går opp i vekt er at denne såkalte lille "Øl-magen" vokser samtidig noe jeg ikke liker!

jeg har blitt fortalt av de fleste at jeg bare må spise mye mat, samtidig som jeg må trene for å øke i vekt/muskelvolum.. men vil magen da også samtidig får mer fett? eller vill dette etter en stund forsvinne itte hvert som jeg spiser mer å trener ? eller må jeg bestemme meg for først å gå mye opp i vekt med fett å muskler for så cutte etterpå for å få flat mage? Hvordan virker dette her? :-)
Ølmagen burde ikke vokse mens du trener. Ja magen vil få mer fett totalt, men siden du får mer muskler i tillegg vil det bli mindre fettprosent altså vil fettet ha større område å fordele seg på. Vil tro du spiser for mange kalorier, men ikke ta ordet mitt for god fisk. Er utrolig kjipt om man går ned vekt når man prøver å bulke hehe.

https://www.youtube.com/watch?v=dwgpxNiSO_Y
Sist endret av anon7618; 7. februar 2019 kl. 21:31.
Sitat av anon7618 Vis innlegg
Ølmagen burde ikke vokse mens du trener. Ja magen vil få mer fett totalt, men siden du får mer muskler i tillegg vil det bli mindre fettprosent altså vil fettet ha større område å fordele seg på. Vil tro du spiser for mange kalorier, men ikke ta ordet mitt for god fisk. Er utrolig kjipt om man går ned vekt når man prøver å bulke hehe.

https://www.youtube.com/watch?v=dwgpxNiSO_Y
Vis hele sitatet...

hmm, det nevnes at "Lean-bulking" kan være noe for meg for å øke muskelmassen samt bli kvitt denne øl-magen! er clean bulking og lean bulking det samme? eller hva er forskjellen? hva med clean bulking i tillegg til kalorioverskudd? "Dirty bulking" er ikke et alternativ lengre iallefall
Det du nå skal gjøre krever tålmodighet og disiplin. Fettforbrenning er en lang prosess, men en morro prosess når du føler du får kontroll. Det du trenger å gjøre er; Kontroll på mat inntaket, Masse cardio, SPESIELT intervalltrening, og selvfølgelig magetrening. Det du kommer til å slite mest med er nok side flesket. Fette rundt magen krever faktisk mye av deg, men spørs helt hvor lang tid du vil bruke på det.

Prøv å hold deg til lite karbohydrater ikke for lite heller, men litt underskudd. Det som er når du spiser masse mat er at kroppen din blir mer oppblåst. Spis godt med protein, få i deg umettet fett (Fett er et energilager), litt karbohydrater (Ikke for lite heller), Sukker skal du holde deg så godt unna du klarer. Husk at små ting gir store forandringer i det lange løp. Bra med søvn, riktig trening, mat gir deg ekstra resultater. Du forbrenner faktisk 50% mer om du har rundt 9 timer søvn forhold til 6 timer søvn.

Det er faktisk mange som sier at det er lurt å spise seg opp og "Cutte", men de aller fleste klarer faktisk ikke å beholde muskelmassen de har bygd opp av bulken. Mye pågrunn av manglende erfaringer

Vet ikke hva mer jeg trenger å skrive. har du spørsmål skrik ut
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Det du nå skal gjøre krever tålmodighet og disiplin. Fettforbrenning er en lang prosess, men en morro prosess når du føler du får kontroll. Det du trenger å gjøre er; Kontroll på mat inntaket, Masse cardio, SPESIELT intervalltrening, og selvfølgelig magetrening. Det du kommer til å slite mest med er nok side flesket. Fette rundt magen krever faktisk mye av deg, men spørs helt hvor lang tid du vil bruke på det.

Prøv å hold deg til lite karbohydrater ikke for lite heller, men litt underskudd. Det som er når du spiser masse mat er at kroppen din blir mer oppblåst. Spis godt med protein, få i deg umettet fett (Fett er et energilager), litt karbohydrater (Ikke for lite heller), Sukker skal du holde deg så godt unna du klarer. Husk at små ting gir store forandringer i det lange løp. Bra med søvn, riktig trening, mat gir deg ekstra resultater. Du forbrenner faktisk 50% mer om du har rundt 9 timer søvn forhold til 6 timer søvn.

Det er faktisk mange som sier at det er lurt å spise seg opp og "Cutte", men de aller fleste klarer faktisk ikke å beholde muskelmassen de har bygd opp av bulken. Mye pågrunn av manglende erfaringer

Vet ikke hva mer jeg trenger å skrive. har du spørsmål skrik ut
Vis hele sitatet...
så viss jeg følger de du sier nå, så vil jeg samtidig bygge muskler? i og med at jeg er tynn fra før så har jeg jo høy forbrenning så viss jeg da skal trene intervall så vill vell de også øke forbrenningen? å til treningen igjen så mener du intervall i tillegg til vektløfting?
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Du forbrenner faktisk 50% mer om du har rundt 9 timer søvn forhold til 6 timer søvn.
Vis hele sitatet...
Dette høres for meg ut som massive bullshit. Men om du kommer med en god kilde som ikke heter alternativescience.fake.com så tar jeg gjerne en titt
Sist endret av Sinken; 8. februar 2019 kl. 00:09.
for å si de slik da, målte nettopp sånn cirka fettprosenten min å den er cirka på 10% pluss/minus.. de meste av fette ligger på magen å ikke ellers rundt kroppen
Sitat av Sinken Vis innlegg
Dette høres for meg ut som massive bullshit. Men om du kommer med en god kilde som ikke heter alternativescience.fake.com så tar jeg gjerne en titt
Vis hele sitatet...
Har ikke noe referanse fra internett, ble presentert på power point av læreren

Sitat av DrShroom Vis innlegg
for å si de slik da, målte nettopp sånn cirka fettprosenten min å den er cirka på 10% pluss/minus.. de meste av fette ligger på magen å ikke ellers rundt kroppen
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvor godt kosthold du har hatt?

Svarer deg på det andre etter jobb
Sist endret av GodMorgenJuice; 8. februar 2019 kl. 10:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spar deg for alt dette våset. Les alt fra ham her

http://physiqonomics.com

Alle artiklene hans er meget bra.
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Det du nå skal gjøre krever tålmodighet og disiplin. Fettforbrenning er en lang prosess, men en morro prosess når du føler du får kontroll. Det du trenger å gjøre er; Kontroll på mat inntaket, Masse cardio, SPESIELT intervalltrening, og selvfølgelig magetrening. Det du kommer til å slite mest med er nok side flesket. Fette rundt magen krever faktisk mye av deg, men spørs helt hvor lang tid du vil bruke på det.

Prøv å hold deg til lite karbohydrater ikke for lite heller, men litt underskudd. Det som er når du spiser masse mat er at kroppen din blir mer oppblåst. Spis godt med protein, få i deg umettet fett (Fett er et energilager), litt karbohydrater (Ikke for lite heller), Sukker skal du holde deg så godt unna du klarer. Husk at små ting gir store forandringer i det lange løp. Bra med søvn, riktig trening, mat gir deg ekstra resultater. Du forbrenner faktisk 50% mer om du har rundt 9 timer søvn forhold til 6 timer søvn.

Det er faktisk mange som sier at det er lurt å spise seg opp og "Cutte", men de aller fleste klarer faktisk ikke å beholde muskelmassen de har bygd opp av bulken. Mye pågrunn av manglende erfaringer

Vet ikke hva mer jeg trenger å skrive. har du spørsmål skrik ut
Vis hele sitatet...

Dette er ikke noe jeg ville ha anbefalt. Jeg ville trent styrke og spist normalt, ungått raske karbohydrater, men spist frukt (0= sukker) TS er ganske tynn, og det siste han trenger er å bli tynnere. Det blir man av cardio. Proteiner er bra, og hyppige måltider er med på å vedlikeholde proteinsyntesen i kroppen slik at proteiner ikke brytes ned. Proteinshake er fint her.

Fett med måte, og fra riktige fettkilder ca 25-30% av det daglige inntaket.

Så bør du spise ren mat fra bunn som du lager selv, drikke mye vann og unngå øl og brus. I tillegg ville jeg anbefalt å gå opp i kcal. Ikke mye, kommer an på vekt og høyde, men ca 5-700 ekstra.
Det er strengt tatt ikke spesielt vanlig å ha hverken høy eller lav forbrenning, og høyt eller lavt stoffskifte kan være en god indikasjon på hvorvidt det er tilfellet. Legen din kan sjekke det. Med høy forbrenning så vil du gjerne føle deg veldig varm, stort sett hele tiden. Andre vil også merke at du er varm.

Jeg tipper du er litt som meg, som alltid har vært ganske tynn, men som plutselig fikk en liten kul på magen helt ut av det blå. Nå har jeg ikke løst det, men hvis jeg er ærlig med meg selv så er det nok kostholdet og endring i kostholdet som er største faktoren. Jeg har endret matvaner ganske drastisk, spiser mye mer regelmessig og store porsjoner, noe som er i sterk kontrast til 16-år gamle meg. Jeg spiste rett og slett alt for lite før. Nå spiser jeg nok litt for mye og feil.
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Har ikke noe referanse fra internett, ble presentert på power point av læreren



Kan jeg spørre hvor godt kosthold du har hatt?

Svarer deg på det andre etter jobb
Vis hele sitatet...


Kostholdet mitt har vell ikke vært noe spesielt bra opp igjennom livet, da jeg gikk på skole frem til et par år si, spiste jeg mye junkfood,snacks å drakk mye brus/alkohol osv.. nå den siste halve året har jeg prøvd å øke kalorinntakket me å spise f.eks 10 brødskiver med peanøttsmør å et par "biter" me bananer. ellers har de godt mye i "skyr" youghurt å den der protein sjokolademelken fra Tine så vil på et viss ikke si de har vært noe spesielt variert, har gått en del i havregrøn også.. kan si de slik, frokost: grovt brød me peanøttsmør å banan biter, lunsj grøvt brød me peanøttsmør å bananbiter pluss en "skyr" yoghurt å kansje en banan midt på dagen, for så å spise middag men da er de alt etter hva jeg får servert på kveldinga kan de godt bli havregrøt, gikk opp i vekt fra cirka 67kg til 73kg, men blei lei av å spise de samme hele veien så har vell gått ner en kilo til 72 elns
Er du skinnyfat så må du bulke. Ikke cutte.

Og ikke bulk på høsten og cut på våren. Dette er en prossess som tar LANG tid. Dekk proteinbehovet, spis i overskudd, og hold deg til næringsrik mat. Trener du hardt og riktig i 2-3 år nå, klarer du kanskje å gå opp 15 kilo i muskelmasse. Først da snakker vi om å cutte ned til sommerkroppen. Tenk langsiktig, ikke kortsiktig.

Og ta ting vi på forumet sier med en klype salt.

Og en siste ting, man er ikke genetisk disponibel for å bli skinnyfat. Dette er resultatet av en dårlig livsstil der man spiser lite, men usunt og holder seg inaktiv.

Og jeg sier igjen. Dette vil ta tid.