Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1479
Hei, lurte bare på hvor lang tid det tok for dere å bli utredet flr add/adhd, til dere som har den diagnosen?
For meg tok det 2 samtaletimer og gå igjennom noen tester. Så det gikk veldig fort.. itilegg så har jeg prøvd 4 forskjellige adhd medisiner på 4-5 uker, kanskje litt mindre.

Vet ikke hvor jeg skulle poste dette, så poster her bare sende melding om det er noe dere lurer på
Hei!

Jeg er på utredning hos DPS nå. Har tidligere tatt mange tester igjennom en privat klinikk, med stoppet videre utredning for div konsekvenser.
Tatt opp kampen igjen nå, og har hittil hatt 4 møter, hvorav de 3 første gikk på spørsmål og graving i min barndom/nåtid.

Siste møte derimot startet vi på DIVA (intervjuskjema for voksne). 2 møter til og DIVA skal være i boks.

Hva skjer så etterpå? TS, du har prøvd 4 forskjellige medisiner. Kan du forklare hvilket typer, MG, Depot eller piller. og hvor hurtig går de opp i MG?
8 uker tok det for meg, inkludert tester, skjema og samtale med mor tilstede
Er under utredning selv, men må igjennom 3mnd urinprøver pga av tidligere rushistorie. Jeg tar utredningen privat forresten, spurte de deg om tidligere rus TS?
Trådstarter
9 0
Hei igjen! Ja, de vet st jeg har rusa meg. Bare røyking tho.

Spørsmål om hvilke adhd medisiner? Gjerne send melding så svarer jeg der
Gikk du gjennom testene med fastlegen?
Trådstarter
9 0
Nei, med noen på adhd poliklinikken
Sende deg en pm TS
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg fikk diagnosen måneden før dere skrev i tråden her. Noen av dere som vil oppdatere litt mtp. medisiner nå som det har gått en liten stund? Står dere fremdeles på Ritalin? Hvis ikke, hva ble utslagsgivende for at dere fikk bytte, hvor mange mg måtte dere opp på først, og hva byttet dere til?
Sitat av Fero Vis innlegg
Jeg fikk diagnosen måneden før dere skrev i tråden her. Noen av dere som vil oppdatere litt mtp. medisiner nå som det har gått en liten stund? Står dere fremdeles på Ritalin? Hvis ikke, hva ble utslagsgivende for at dere fikk bytte, hvor mange mg måtte dere opp på først, og hva byttet dere til?
Vis hele sitatet...
Du har vel en tilsvarende tråd som du spør om akkurat det samme som er øverst på forumet keep it simple