Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5190
Hei! I forbindelse med et skoleprosjekt i faget Markedsføringsledelse, skriver vi en markedsplan om panelovner med wifi. Med denne typen ovn har du muligheten til å styre temperatur i hjemmet eller på hytta gjennom en app. Vi arbeider nå med en markedsundersøkelse for å kartlegge interessen for produktet, og vil sette stor pris på at du tar deg tid til å svare på denne. På forhånd tusen takk!

https://survey.svt.n....veyID=l4L26795
Serveren ikke funnet
Jeg vet ikke om jeg er helt i målgruppen for denne undersøkelsen, men jeg ser den fokuserer veldig på app-en og for min del vil ikke en app være viktig men ett åpent API slik at man slipper appen og kan styre den selv fra egne løsninger.
Men dette er kanskje ikke så aktuelt for den vanlige forbrukeren.
dette finnes allerede
Burde være åpent API, og det burde følge en åpen standard. Finnes allerede masse bra apper og utstyr for smarte hjem, skal jeg kjøpe noe IoT burde det integrere sømløst sammen med resten.

Vil ikke ha en app for ovner, en annen for lamper og en tredje for musikk.
Sist endret av etse; 2. mars 2017 kl. 06:43.
Hjemme kunne det kanskje vært praktisk, men der er det gode varmesystemer allerede. Det er på hytta slike produkter virkelig kommer til nytte, imo. Men foreløpig har vi ikke wifi på hytta, så der er utfordringen løst med en separat, gsm-styrt enhet, som kostet en øl eller tre på clas ohlson. Man får tak i det samme for wifi.

Så med mindre produktet deres differensieres mer, er dette uinteressant for meg.
Sist endret av Pope; 2. mars 2017 kl. 08:15.
Crimea River
Alec's Avatar
Da er undersøkelsen tatt Jeg vil gjerne ha en smart-ovn som jeg kan styre med mobilen, men da via mitt eget hjemmeautomasjonssystem med Z-wave og ikke en egen app fra produsenten.
Blir litt mye apper her og der og om jeg absolutt skulle ha benyttet meg av produsenters egen app så ville jeg ikke brukt en panelovn-produsent sin, men da heller f.eks Verisure sin app med mulighet for å styre stikkkontakten.

Alle har starta med sine egne apper for tiden, og skal jeg ha en egen app til panelovner, en annen til kjøleskap, en til steketermometere, en annen til alarmsystemet, boblebad app, hafslund kommer sikkert snart med en app, osv osv.. Jeg tror ikke dette er fremtiden.
"Øko-Terrorist"
Denne kan du koble på de fleste ovner og vifter etc. Har skikkelige sertifiseringer og er bra sammensatt, ikke minst billig. Der kan du sette øvre og nedre grenser på både temperatur og luftfuktighet, de kan hackes for bruk på egen mqtt server om man ikke vil bruke deres egen app. Bruker selv den og andre produkter fra dem, er meget fornøyd. https://www.itead.cc/sonoff-th.html
Sist endret av tr80r; 3. mars 2017 kl. 19:24.