Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3019
Har et lyst gulvteppe som maa dyprensgjores. Har gammle kaffeflekker som sitter og teppe har ogsaa skiftet farge.Trenger en rengjoringsmetode som ikke koster veldig mye.
Leie av tepperenser koster ikke mange kronene.
Innlevering av et billig teppe til renseri koster gjerne MER enn hva selve teppet kostet i innkjøp
Jeg hadde tatt det med ut, bløtt det opp med zalovann, børstet det med en feiekost eller lignende og spylt det rent med hageslangen. Ikke sikkert alle tepper tåler slik behandling, men har gått bra med de jeg har gjort det med.
Første som kom opp på Goolge. Kärcher.

250 kr. for leie et døgn kan vel ikke sies er så dyrt for rens av teppe.

Edit: Koster fort en smule mer med middelet som skal følge med maskina ser jeg. Kanskje ikke så billig, da.
Sist endret av ImnotEmo.; 23. mai 2017 kl. 23:30.
Enkelte som leier ut tepperensermaskiner lar deg leie feks 6 timer. Kjemikaliene som brukes koster max ca 100 kr per gulvteppe. Ville ikke leid den du linker til, da de har sett for seg en syk avanse på kjemien. Sjekk med feks forretninger som selger renholdskjemi, fargehandlere, el plasser som selger gulvtepper.

Det zalotrikset ville jeg droppet. En får ikke jobbet zaloen langt nok ned i fibrene på en tykt gulvteppe til at en får fjernet flekkene i gulvteppet. Pluss at kaldt vann fra hageslangen ikke er optimalt for å løse opp møkka. På toppen av alt så får en jo ikke sugd ut møkkavannet når en er ferdig og det vil ta sykt lang tid å få tørket gulvteppet.

Om du ikke ser deg råd til å bruke noen hundrelapper på rens så er det kanskje like godt å kaste gulvteppet? Mange som kjører uten gulvteppe idag. Og det går farlig fort å moppe gulvet før helga når en ikke har gulvteppe ;-)
Tømme en bøtte eller tre med såpevann utover og børste med en kost tror jeg når de dypeste fibre, jo. Virket for å fjerne kattepiss ihvertfall. Hageslangen er bare for å skylle etterpå (så da forsvinner vel møkka-vannet?). Tørka på et døgn hengt opp ute. Og dette var tykke "persisk-type" tepper. Men som sagt, er en brutal metode jeg ikke kan garantere alle tepper tåler.