Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1454
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Hei! er det noen som har peiling på hvordan man kobler en lyspære på et logitech z-5500 system? lyspæra er på 25W og max 230V..
takk på forhånd
Hvorfor skal du det? xD
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hvorfor skal du det? xD
Vis hele sitatet...
Kanskje han skal lage hjemme-disko
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Kanskje han skal lage hjemme-disko
Vis hele sitatet...
tenkte litt på det ja, men noen som har peiling?
eller kanskje han skal kobble noe lignende neon lys til annlegget. det finnes værtfall 12v neon lys vis det er det du trenger
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Trådstarter
Sitat av paddus Vis innlegg
eller kanskje han skal kobble noe lignende neon lys til annlegget. det finnes værtfall 12v neon lys vis det er det du trenger
Vis hele sitatet...
har ei lyspære som jeg skal bruke og jeg vet det går ann men har ikke peiling hvordan...

kobler ei lyspære bak i forsterkeren der man kobler in sattelitter, men det funker ikke :s
Satelitter i anlegget? NASA kan tydeligvis bare legge seg. Logitech is teh sh*t
Såklart ikke, lyspæren forventer 230V, du gir den neppe mer enn 200mV.
Er det bare å sette en ekstra kabel hvor du har en kabel?

fks = Center =2 rød og 2 svarte = Center + lys?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Såklart ikke, lyspæren forventer 230V, du gir den neppe mer enn 200mV.
Vis hele sitatet...
Holder meg til den. Lykke til!
Hvis du så absolutt må koble til en lyspære til anlegget, må du nok koble den til der hvor strøminntaket på suben er. Det er det eneste stedet den vil få de 110-230V den er laget for å lyse på.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Trådstarter
Sitat av adsl Vis innlegg
Hvis du så absolutt må koble til en lyspære til anlegget, må du nok koble den til der hvor strøminntaket på suben er. Det er det eneste stedet den vil få de 110-230V den er laget for å lyse på.
Vis hele sitatet...
Litt av poenget var jo at lyset skulle blinke etter "rytmen" på subben da.. En i klassa mi gjorde det, og det funka
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Litt av poenget var jo at lyset skulle blinke etter "rytmen" på subben da.. En i klassa mi gjorde det, og det funka
Vis hele sitatet...
Isåfall er det elektronikk \ logikk liggende mellom.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg husker jeg gjorde detta på gutterommet for maaange år siden, da hadde jeg noen bremselys til en gammel ford granada liggendes(riktignok 12V lyspære, tror det går dårlig med 230). Jeg koblet bare pluss og minus inn på høyttalerutgangene på forsterkeren, skrudde opp bremselyset i taket, og vips, diskolys på gutterommet
Einaste som funker knall er "lommelykt lys". Berre å kople dei direkte på høytaleren, der ledningane er. Og du har blitt den party bomba!

<-- "Satanistisk genialt".
Sist endret av Fyllingz; 11. oktober 2010 kl. 17:31.
Bare for å dra denne litt lenger; koble til et bilhorn som en vanlig høyttaler, og du vil på klingende flott musikk!
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Bare for å dra denne litt lenger; koble til et bilhorn som en vanlig høyttaler, og du vil på klingende flott musikk!
Vis hele sitatet...
At jeg ikke tenkte på det for 15 år sida!!