Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2122
Kjøpte en PC i år på elkjøp som jeg skal gi videre. Ønsker i den forbindelse å slette alt innholdet med en secure erase.


Det fulgte ikke med noen CD for drivere når jeg kjøpte PCen, noe det alltid har gjort ved kjøp tidligere.

Sletter en secure erase alle drivere også slik at jeg må søke på nett for hver enkelt komponent og laste ned fra internett?
Limited edition
Moff's Avatar
Nå i dag så er det vel strengt tatt ganske uvanlig om det følger med en CD-ROM på PC-en, ikke bare drivere.

Så lenge det er snakk om Windows 10 og en relativt ny maskin, så er ikke dette noe man trenger å tenke på lengre. Alt lastes ned automatisk.

Det eneste du kommer til å miste er bloatware som var installert på maskinen fra før, slik som McAffee "anti-virus" og en million toolbars for Internet Explorer. Denslags vil Windows selvsagt ikke laste ned. Heldigvis.
Vet ikke nøyaktig hva en secure erase er men etter hva du skriver antar jeg det er snakk om en full formatering. (inkludert sletting av operativ system)

Det Meste fikser seg selv om du bruker windows 10.
Eneste som kan være greit er å laste er driver til gpu.

Være seg at alt annet ser ut til å fungere etter windows install.