Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2141
En Glad Idiot
lillebiff355's Avatar
24 6
Jeg har blitt sendt til andre siden av landet av barnevernet fordi jeg kvalifiserte meg til § 4-24.(Plassering og tilbakehold i institusjon uten eget samtykke) som ligger i Barnevernloven.

Grunnen for de som lurer var alvorlig kriminalitet.
Det var i starten av november, Nå er det snart midten av juni.
Det har gått rundt 6 måneder.
Jeg har vært på akutt deretter langvarig instutisjon i starten av februar.
Jeg synes 3 måneder var mye for et akutt vedtak men det for da være.
Jeg lærte og tilpasse meg etter rundt 2 måneder. og har ikke hatt noen voldshendelse etter det bortsatt fra i "tilpasnings fasen" på den langvarige. Da var det noe simpelt som å kaste telefonen i magen på en ansatt. Thats it.

Tiltaket startet i november og det skal vurdere om nytt i november.
Jeg spurte saksbehandleren min, og han svarte meg uten å svare meg. (som de fleste politikere for å sette perspektiv).
Jeg ble veldig paff selvfølgelig da jeg hadde motivert meg for november. Siden instutisjonen ikke så noe problem og var overasket over hvor flink jeg var i forhold til hav de forventet når de så i mappen min.

Jeg har lært meg å takle sinnet mitt lenge før lanvarige instutisjonen, Da jeg fikk lært meg mye på akutten.
Jeg ble veldig paff som sagt og nå lurer jeg på om noen vet hva som skjer vis jeg blir der i 2 år. Da de bare kan fatte samme vedtaket et år til bare. Jeg kommer til å være 17 den dagen det 2 året stopper vis det blir fattet. Har de mulighet til å sette vedtak på 1 år til på et annet vedtak, da jeg blir 18 innen det året er ferdig?

[Side Spørsmål]
Jeg ble anmeldt for det jeg ble sendt til instutisjon for i tilegg. (det var på en friillig instutisjon). Der så idiotisk som jeg var ødela en del biler. Det er jo 6 mnd siden. Hva tror dere skjer med anmeldelsen? Jeg har ikke fått noe brev om at det er stopept på et vis. Og kommer det til å stoppe meg veldig fra å få meg jobb i senere liv da jeg var 15 (over straffe alder) på den tiden?

Takk til eventuelle folk som leste igjennom hele posten.
Var på 4-24 , til slutt ga de opp å putte meg på 4-24

De kan være lur å putte 4-24 like før du blir 18 også , hvis de har noe å bruke imot deg
Sist endret av Sassawes; 12. juni 2020 kl. 01:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skjip situasjon, var i nogenlunde samme situasjon, men var 17 når jeg ble satt på Tvang og var 18 når jeg kom ut. Mitt råd til deg er å oppføre deg pent og følg reglene det siste året nå,ikke røm, ikke rus eller krim, selvom det kan være jævla irriterende. Så er det nok lav risiko på at bv setter inn nytt tvangstiltak. I forhold til rulleblad så må du ikke drive med krim de neste
5-6 årene så fjernes det, fikk jeg høre av krim omsorg ihvertfall. Ikke bli tatt ihvertfall haha. 2år er fader meg lenge, jeg var inne et år og det var faen meg nok for meg, dette var rusbehandling i tillegg ganske tøft regime.. Jeg utøvde aldri vold mot ansatte though. Ønsker deg masse lykke til og bit tenna sammen selvom det er drit kjipt, prøv å ha det gøy på en måte det siste året
En Glad Idiot
lillebiff355's Avatar
Trådstarter
24 6
Sassawes:
Hva mener du med "De kan være lur å putte 4-24 like før du blir 18 også , hvis de har noe å bruke imot deg"
Kan du forklare emr om det?

Samael99:
Takk for råd, Jeg driver ikke med sånt nå nei Jeg har fokusert på det postive mens jeg ahr vært her men ble veldig paff da jeg følte jeg avr på god vei men saksbehandler svarte aldri på spørsmålet. Så mistet litt motet der
Bv saksbehandlere kan være treige og utilgjengelige dessverre.
Det skal veldig mye til for at du blir satt på tvang etter myndig alder, tror du må være en stor fare for andre eller deg selv. Bit tenna sammen, dette ordner seg 2år er fader meg lenge og har sympati for deg og din situasjon, visse folk som jobber slike steder er noen maktsyke drittsekker så jeg forstår godt at du klikka
En Glad Idiot
lillebiff355's Avatar
Trådstarter
24 6
Takk, hjelper veldig hver bit av motivasjon jeg får