Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 741
Heisann!

Etter en fuktig natt på byen på lørdag, våknet jeg opp med alle symptomer på bakfylla, i tillegg til et snålt mobilproblem. Jeg hadde utrolig svak dekning. Fikk ikke ringt ut, og ingen fikk ringt til meg. Jeg antok straks at jeg hadde ødelagt telefonen ute på byen, og begynte straks å se etter ny telefon.

Men så, da jeg endelig beveget meg ut av leiligheten i går, var dekningen tilbake. Jeg slo meg til ro med at telefonen var tilbake i toppform. Men på kvelden, da jeg kommer hjem og inn i leiligheten igjen, mister jeg straks dekningen. Det virker som jeg er i en twilight zone. Akkurat inne i leiligheten er det null dekning. Slik har det ikke vært før.

De andre jeg bor sammen med, har samme abb som meg (Chess), og de har full dekning. Dog andre telefoner. Jeg har en w810i.

Jeg får noe bedre dekning hvis jeg går ut på balkongen og holder telefonen ut over rekkverket.

Noen som har vært borti liknende før, eller som kanskje vet hva dette skyldes? Jeg er klar over at det finnes cellphone jammers, men jeg tror virkelig ingen i naboleilighetene har slike.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kan være f.eks at du har mistet telefonen i bakken og antennen har fått seg en kakk, er null problem å skru den opp for å sjekke kontakt der.
Dog kan det være at noen kontaktpinner er knekt eller lignende.

Vet ikke om W810 har 3G men jeg merker at dersom jeg er i områder med dårlig 3Gdekning må jeg skru av 3G hvis jeg ikke vil miste dekning hvert 3dje minutt.
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg har skrudd den opp, og alt ser ut som det er i stand. Det sære er jo at det er KUN inne i leiligheten vår at jeg ikke har dekning. Alle andre plasser har jeg full dekning.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Merkelig feil det der. Jeg vil anbefale deg og ta kontakt med Chess for og melde om denne feilen til de. Slik at de får den inn til teknisk. For det kan høres ut som at det er en meget lokal feil. Men har du testet og sette ditt SIM-kort i telefonen til de du bor sammens med? Om feilen ikke vedvarer, så er det telefonen din som har fått en knekk.
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Takk for tips! Skal få ringt Chess litt senere.
Det er noe lignende hos foreldrene mine.

Jeg har ALDRI dekning der, mens kjæresten min (med samme abonement, bare annen telefon)
han har dekning.
Men av og til så får jeg super bra dekning der, i en dag eller to!
Men så forsvinner det igjen.
Konklusjonen min er at telenor snur senderen, for å gjøre alle fornøyde, i en dag eller to!
HeHe, men jeg regner med at du ikke bor midt ute på landet heller da! ^^,
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Tviler på at telenor snur noe sender der du er GothQueen. Men jeg vil også be deg ta en telefon til telenor og melde dette til teknisk slik at de kan sjekke det ut.

Fant du ut noe btw, raze?
Neh, telenor bare sier at det er nesten umulig å få skikkelig dekning der, for det er så mye fjell :-P

Her jeg bor nå, her er det goood dekning! ^^,