Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3297
Anonym bruker
"Stinn Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om jeg skulle motta en bankoverføring på 100.000kr eller mer. Hvilket syn ville banken hatt på denne overføringen? Dem ville så klart kunne sett overføringen, men må en slik transaksjon godkjennes? Rekker jeg å motta denne summen og så overføre det videre uten problem? Må banken godkjenne om jeg skal sende en slik sum?
Nei, de må ikke godkjenne det. Man kan motta opptil 300k uten å skatte av det. Ja, du kan motta og overføre uten problemer.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
[quote=something;3780371 Man kan motta opptil 300k uten å skatte av det.[/QUOTE]

Kilde?
Gaver er ikke skattepliktig, men hvis du har mottatt pengegaver på mer enn kr 100 000 per år har du plikt til å oppgi det i selvangivelsen i del 1 post 1.5: Opplysninger om personlige forhold. Dette får ingen betydning for skatten du skal betale.

https://www.skatteetaten.no/person/s...ft-er-fjernet/
Sist endret av something; 19. juli 2022 kl. 00:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av something Vis innlegg
Gaver er ikke skattepliktig, men hvis du har mottatt pengegaver på mer enn kr 100 000 per år har du plikt til å oppgi det i selvangivelsen i del 1 post 1.5: Opplysninger om personlige forhold. Dette får ingen betydning for skatten du skal betale.

https://www.skatteetaten.no/person/s...ft-er-fjernet/
Vis hele sitatet...
Nice trenger man ikke gjøre noe om man får overføringer for under 100.000 eller burde man samle dokumentasjon på at det er gave(r)? Hva slags dokumentasjon trenger man i såfall? En hilsen om at værsågod her er gave til deg?
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og gjelder det samme for uføre eller går det utover ufør satsen da?
Du trenger ikke gjøre noen ting. Når man får uføretrygd så kan man motta og ha så mye penger man vil.
New generation
colakork's Avatar
Spørs på tidligere bank-aktiviteter. Det vil bli flagget om du er en nordmann narkis
Det skader jo ikke å ta vare på dokumentasjon hvis du har. Bare sånn i tilfelle...
Transaksjonen vil gå gjennom uten problemer. Kommer overføringen fra et sted som allerede er flagget for mistenkelig aktivitet, vil nok du også bli flagget og de kan kontakte skattemyndighetene for å kreve dokumentasjon på opprinnelsen til midlene.
Ingen henger seg opp i så små beløp utenom foreldrene dine...
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg satte inn penger meg selv og min mor og søster satt inn penger i navnet til dattra til søstra mi å når vi kom over 200000 kontakten banken min søstra mi ho måtte dokumentere å visse at er dattra som skulle ha pengene