Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3051
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg er ble for noen dager siden tatt for og stjele øl, jeg ble anmeldt av butikken til snuten. Men jeg er også under ungdomoppsfølgning fra kriminalomsorgen etter ett grovt ran.

Hva tror dere vil skje nå? Jeg har hvertfsll tenkt og ringe politi kontakten i oppfølgningsteamet imorgen.
Men hva tror dere vil skje siden jeg er under straffeoppfølgning og er 18 år?


Vet jeg er så jævlig dum og alt sånn ig angrer så jævlig trenger ikke høre at jeg er dum og idiot jeg vet
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde gått til butikken og bedt om unnskyldning og at du vil gjøre opp for deg ved frivillig arbeid eller noe der, og be dem om å vær så snill å ikke anmelde.
Ikke fortell butikksjefen om ranet eller noe bare vis at du angrer som faen

De ønsker ikke fucke opp ungdommers liv hvis du viser at det var en stor feil som ikke vil skje igjen. Anmeldelsen er sannsynligvis ikke sendt inn enda eller så kan de trekke den om de får sympati med deg men det krever at du kryper til korset og oppsøker butikken

Hvis du syns det er vanskelig å snakke med sjefen så gå å lever et brev og be om å få levere det til sjefen personlig, er han eller hun ikke der så spør når sjefen er der og dra til butikken på nytt igjen da
Værdt forsøket kjenner til flere tilfeller de har latt være å anmelde da
Men det er vel relativt grovt hvis en mindreåring stjeler alkohol?
Sist endret av Superspurv; 21. mars 2022 kl. 09:55.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde gått til butikken og bedt om unnskyldning og at du vil gjøre opp for deg ved frivillig arbeid eller noe der, og be dem om å vær så snill å ikke anmelde.
Ikke fortell butikksjefen om ranet eller noe bare vis at du angrer som faen

De ønsker ikke fucke opp ungdommers liv hvis du viser at det var en stor feil som ikke vil skje igjen. Anmeldelsen er sannsynligvis ikke sendt inn enda eller så kan de trekke den om de får sympati med deg men det krever at du kryper til korset og oppsøker butikken

Hvis du syns det er vanskelig å snakke med sjefen så gå å lever et brev og be om å få levere det til sjefen personlig, er han eller hun ikke der så spør når sjefen er der og dra til butikken på nytt igjen da
Værdt forsøket kjenner til flere tilfeller de har latt være å anmelde da
Vis hele sitatet...


Jeg spurte om det var noe jeg kunne gjøre eller betale for varene men de sa nei så det vil nok ikke funke.

Tror du de har sendt den inn allerede?

Tror du dette tyveriet vil avslutte oppfølgningsgreia og heller sette meg i fengsel?

Bør jeg ta en telefon til politi kontakten i teamet nå siden han kanskje ikke har funnet det ut enda siden den ikke er levert eller vente til han får vite om det
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Men det er vel relativt grovt hvis en mindreåring stjeler alkohol?
Vis hele sitatet...
Ja seff.
Men jeg er 18 år og myndig og allerede i en straffegjennomføring
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde gått til butikken og bedt om unnskyldning og at du vil gjøre opp for deg ved frivillig arbeid eller noe der, og be dem om å vær så snill å ikke anmelde.
Ikke fortell butikksjefen om ranet eller noe bare vis at du angrer som faen

De ønsker ikke fucke opp ungdommers liv hvis du viser at det var en stor feil som ikke vil skje igjen. Anmeldelsen er sannsynligvis ikke sendt inn enda eller så kan de trekke den om de får sympati med deg men det krever at du kryper til korset og oppsøker butikken

Hvis du syns det er vanskelig å snakke med sjefen så gå å lever et brev og be om å få levere det til sjefen personlig, er han eller hun ikke der så spør når sjefen er der og dra til butikken på nytt igjen da
Værdt forsøket kjenner til flere tilfeller de har latt være å anmelde da
Vis hele sitatet...
Neeeh. Butikkene er pliktig til og anmelde deg pga forsikring og varetap.. Men sier ikke at det ikke gjøres sånn som skrev. Gjort det selv senest i forrige uke.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan komme deg uanna , men spørs hvordan de tokk deg.
De må ta deg etter du har gått forbi kassa.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan komme deg uanna , men spørs hvordan de tokk deg.
De må ta deg etter du har gått forbi kassa.
Vis hele sitatet...
Jeg var ikke forbi kassa og prøvde og ta de i lomma så kom de løpende. Vurderer egt si til politikontskt at jeg bare hadde de i lomma fordi de var kalde mens jeg skulle finne fler varer. Men problemet er at jeg har stjålet 1 gsng før på den butikken og kanskje de har video på meg?
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja seff.
Men jeg er 18 år og myndig og allerede i en straffegjennomføring
Vis hele sitatet...
For hva da om jeg kan spørre?

Kunne ikke du spurt hun som leder oppfølgningsmøtene dine hva som ville skjedd om du ble tatt for og stjele nå som du er under straff?? De blir veeeeldig suss på meg om jeg skulle spurt??🥰
Man må si at jeg er så ung og dum, og ligge deg paddeflat å si at dette kan ødelegge alt hvis det kommer å bi en snakkis i bygda. Da kan de muligens si at ok. Betal innen 2 uker. Eller at skjer det en gang til ryker du

Spørs om det er i bygd eller by politiet har lite ressurser til sånt jalla nasking som de må bruke 3 timer på å saksbehandle. Så ofte blir sånt henlagt i større byer. Bygd har mindre å gjøre og der går de fleste sånne saker mest på å ikke gjøre det igjen/blir enig om en sum , og man blir passet mer på i ettertid. For de kjenner deg.Eller at det blir anmeldt og man får bot på 3000kr. For på bygda gjør politiet sånt
Sist endret av druefjes; 23. mars 2022 kl. 11:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av druefjes Vis innlegg
Man må si at jeg er så ung og dum, og ligge deg paddeflat å si at dette kan ødelegge alt hvis det kommer å bi en snakkis i bygda. Da kan de muligens si at ok. Betal innen 2 uker. Eller at skjer det en gang til ryker du

Spørs om det er i bygd eller by politiet har lite ressurser til sånt jalla nasking som de må bruke 3 timer på å saksbehandle. Så ofte blir sånt henlagt i større byer. Bygd har mindre å gjøre og der går de fleste sånne saker mest på å ikke gjøre det igjen/blir enig om en sum , og man blir passet mer på i ettertid. For de kjenner deg.Eller at det blir anmeldt og man får bot på 3000kr. For på bygda gjør politiet sånt
Vis hele sitatet...

Er snakk om Oslo sentrum. Problemet er bare at jeg har sånn 1 møte i mnd med hele oppfølgningsteamet og da forteller han fra politiet om det står noe nytt på meg. Og det vil jo selvfølgelig det da
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Neeeh. Butikkene er pliktig til og anmelde deg pga forsikring og varetap.. Men sier ikke at det ikke gjøres sånn som skrev. Gjort det selv senest i forrige uke.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvilken kjede du tilhører, men vi velger helt og holdent selv hva vi velger å gjøre ved tyveri. Men av prinsipp anmelder vi alt da vi er drit lei av å leke sosionom med ungdommer.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For hva da om jeg kan spørre?

Kunne ikke du spurt hun som leder oppfølgningsmøtene dine hva som ville skjedd om du ble tatt for og stjele nå som du er under straff?? De blir veeeeldig suss på meg om jeg skulle spurt??��
Vis hele sitatet...
Hvorfor svarte du på ditt eget innlegg? Tror du skal slutte å drikke øl jeg.
Sist endret av Kierkegaard; 24. mars 2022 kl. 13:00.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var du dum nok til å bli tat for det bør du vurdere å la onkel blå ta seg av saken.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Men det er vel relativt grovt hvis en mindreåring stjeler alkohol?
Vis hele sitatet...

Haha nei, det er ikke grovt. nei. Alkohol eller ikke, alt under en verdi av 3000 NOK er ifølge loven «nasking» og ikke spesielt stress, hvertfall hvis du er under 18. Dvs. liten bot eller påtaleunnlatelse. Når du er myndig og under oppfølging for grovt ran er det litt verre
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For hva da om jeg kan spørre?

Kunne ikke du spurt hun som leder oppfølgningsmøtene dine hva som ville skjedd om du ble tatt for og stjele nå som du er under straff?? De blir veeeeldig suss på meg om jeg skulle spurt??🥰
Vis hele sitatet...
Denne karen har mista det!
Bare å nekte, butikker har ikke lov å lagre video opptak i over en uke. Så med mindre de allerede har sent opptak så burde det gå greit
[quote=Anonym bruker;3760706]Jeg var ikke forbi kassa og prøvde og ta de i lomma så kom de løpende

Ikke forbi kassen. Da har du i grunn ikke stjålet.