Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3071
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke medisiner er tillatt offshore?

Kan nevne jeg har angst og innsovningsproblemer.

Vil medisiner som f.eks cipralex og stilnoct være tillatt offshore? Eller må jeg bare se for meg at jeg heller får prioritere søvn i friperiodene?

Hvilke lidelser og medisiner har oljearbeiderne her inne?

Takker for svar
Vil tro at du kan drite i det meste med rød trekant på i alle fall.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Vil tro at du kan drite i det meste med rød trekant på i alle fall.
Vis hele sitatet...
Snakket med en offshorelege. Han sa at noen installasjoner tillot innsovningspreperat.

Det er jo relativt milde preparater og burde jo ikke skape problemer ved f.eks evakuering. Spesielt ikke når en er så innspist som det jeg er...

https://www.fylkesmannen.no/nb/Rogal...eide-offshore/
Hadde ikke prøvd engang. Du kan risikere og miste helseattest. Skal du ut på norsksektor?
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Hadde ikke prøvd engang. Du kan risikere og miste helseattest. Skal du ut på norsksektor?
Vis hele sitatet...
Har jo ikke tenkt å smugle noe med ut. Men offshorelegen jeg forhørte meg med sa som sagt at enkelte installasjoner godtok at f.eks stilnoct stod oppført i helseattesten og man fikk lov å ha dem med bruke dem på plattformen. På norsk sokkel, ja.
Da er det bare å spørre der du skal.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Cipralex forstår jeg ikke hvorfor de skal reagere på, men stilnoct kan jo gi hangover, har rød trekant, og er et sånt "ikke operere tunge maskiner" type legemiddel. Hadde ikke likt å sitte på en sjåfør som hadde stilnoct hangover, uten å mene noe stigmatiserende med det.
Z-hypnotika som stilnoct er ille nok til at man ofte prøver andre legemidler før de. Samtidig, hvis du sovner lett av det, og sover 8-9 timer, så kanskje du ikke har hangover? De faktiske forhold bør ha betydning, som man sier..
Sist endret av meaculpaUIO; 20. januar 2020 kl. 19:25.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Cipralex forstår jeg ikke hvorfor de skal reagere på, men stilnoct kan jo gi hangover, har rød trekant, og er et sånt "ikke operere tunge maskiner" type legemiddel. Hadde ikke likt å sitte på en sjåfør som hadde stilnoct hangover, uten å mene noe stigmatiserende med det.
Z-hypnotika som stilnoct er ille nok til at man ofte prøver andre legemidler før de. Samtidig, hvis du sovner lett av det, og sover 8-9 timer, så kanskje du ikke har hangover? De faktiske forhold bør ha betydning, som man sier..
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt de i over 20 år så det er ikke noe problem å fungere dagen der på. Vant med å jobbe med tunge maskiner og har jeg sovet dårlig eller er ufokusert av en eller annen grunn tar jeg alltid ansvar og bytter heller arbeidsoppgaver med noen andre og det samme gjør kollegaene. En natt med lite/ingen søvn er like skummelt som promille.

Men jeg lurer mest på om folk har erfaring med lovlig bruk av dette på de ulike platformene eller om jeg må finne noe uten trekant mens jeg er på jobb. For søvn må jeg ha.

Nevnte cipralex for jeg vet at sterk angst ikke er så poppis der ute. Men slik jeg tolker det i linken jeg postet så skal ikke mild/moderat være noe problem?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har jo ikke tenkt å smugle noe med ut. Men offshorelegen jeg forhørte meg med sa som sagt at enkelte installasjoner godtok at f.eks stilnoct stod oppført i helseattesten og man fikk lov å ha dem med bruke dem på plattformen. På norsk sokkel, ja.
Vis hele sitatet...
Det med at enkelte installasjoner godtok, og noen ikke. Høres veldig rart ut.Da det ikke er opp til legen på riggen og ta slike avgjørelser.
Det er ikke rom for mye tolkning der ute, da det er skrevet retningslinjer for absolutt nesten alt. spesielt på medisiner.

Jeg mente heller ikke risken med og smugle det ut. Men jeg opplevde at jeg tok med meg noe som egentlig var helt ok. For så og måtte ha møte med lege i en time ute på riggen, for så og måtte få legen min til og skrive under på ett sjema med masse spørsmål på. Som igjen måtte videre til en equinor bedrifts lege for godkjenning. Det var på håret at jeg mista helseattesten.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Det med at enkelte installasjoner godtok, og noen ikke. Høres veldig rart ut.Da det ikke er opp til legen på riggen og ta slike avgjørelser.
Det er ikke rom for mye tolkning der ute, da det er skrevet retningslinjer for absolutt nesten alt. spesielt på medisiner.

Jeg mente heller ikke risken med og smugle det ut. Men jeg opplevde at jeg tok med meg noe som egentlig var helt ok. For så og måtte ha møte med lege i en time ute på riggen, for så og måtte få legen min til og skrive under på ett sjema med masse spørsmål på. Som igjen måtte videre til en equinor bedrifts lege for godkjenning. Det var på håret at jeg mista helseattesten.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Det har jeg ikke lyst å risikere nei. Men denne legen er offshorelege liksom. Det var han som tok det opp. Er vel han alle oljearbeiderne gårr til rundtom her, så regner med han ikke dikter det opp.

Må forhøre meg med ham igjen når jeg skal til ham. Men ville høre her om noen hadde erfaring.
Problemet er vell at man er i beredskap 24 timer i døgnet, alle har hver sin stasjon man skal kunne håndtere uansett tid på døgnet.
På båten så er de ganske strenge ang legemidler, og krever attest fra sjømannslege om at det ikke går ut over bereddskapen
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Problemet er vell at man er i beredskap 24 timer i døgnet, alle har hver sin stasjon man skal kunne håndtere uansett tid på døgnet.
På båten så er de ganske strenge ang legemidler, og krever attest fra sjømannslege om at det ikke går ut over bereddskapen
Vis hele sitatet...
Ja, det er en sånn attest offshorelegene også skriver ut, MEN det på jo fortsatt være i tråd med selskapets polycy. Noen har nulltoleranse, hos andre kan man få dispensasjon/tillatelse.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Vettskremt Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Fikk du noengang skikkelig svar på dette? Begynte også ta beroligende tabletter, ganske lik cipralex på styrke! Legen min "trodde" dem var lovlige, men ikke helt sikker! Klarte heller ikke finne ut av reglene på dette, men tolket dem som uten rød trekant er det ikke noe problem, så lenge du kan utføre rollen din i tilfelle brann/evakuering! Har også tatt dem med og registrert dem skriftlig ca 1 år uten reaksjon! Spør siden jeg er usikker om jeg skal registrere det med fornyelse av helseattest, samt også lyst prøve cipralex!