Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2449
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Hvordan kan det ha seg at 60 mg kodein gir meg bedre effekt og form enn 8 mg subutex? Uten toleranse. Når jeg to-tre ganger i året sniffer sub må jeg vente minst fem uker mellom gangene, ellers er det bortkastet med svak rus som omtrent er vekk etter en dag. Vanligvis snorter jeg 8 mg og fyller på med 8 til ila. tolv timer.

Mvh. rekreasjonell opiatbruker
Subutex er ikke laget for å bli rusa på, tvert imot.
Man får helt klart en rus av det, men ikkke på samme måte som fullverdige opiater som metadon og morfin.

Sub er i all hovedsak til for å fjerne abstinenser og holde opiatbruken i sjakk. Å ruse seg på Sub er bare tull egentlig, når man er avhengig blir man bare frisk av å ta det. Hvis man er hekta på metadon blir man rusa selv etter mange års bruk.

Håper det gir deg noe svar, jeg er hverken lege eller rusmiddelekspert.
Og svarene mine er basert på egenerfaring og det jeg har fått med meg gjennom mange år på diverse medisiner.
Rip 8-4-23
Åssen snorter du suben? Den skal dra veldig forsiktig opp i nesen og ligge i slimhinnene,ellers er det totalt bortkastet. Da vil du få mye bedre funk under tungen. Erfaringsmessig så er opp i nesa bortkastet. Under tungen er best.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke logisk på noen som helst måte.

8 mg er en hestedose for en person uten toleranse, så du burde egentlig lagt i koma viss du bruker det så sjeldent som du gjør

Du må ha en eller annen mangel i hjernen din som gjør at du ikke responderer på buprenorphine.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Subutex er ikke laget for å bli rusa på, tvert imot.
Man får helt klart en rus av det, men ikkke på samme måte som fullverdige opiater som metadon og morfin.

Sub er i all hovedsak til for å fjerne abstinenser og holde opiatbruken i sjakk. Å ruse seg på Sub er bare tull egentlig,
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som preferanser. Det er billig, forutsigbart fra apotek og gir ikke pustevansker selvom jeg bruker sobril samtidig. Alternativet er ei pakke paralgin eller pinex og cwe, men den rusen varer ikke lenge. Oppever digg fysisk eufori og indre stillhet i to-tre dager.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sæd: vet at hvert drypp er bortkasta, så snorter veldig forsiktig som du beskriver. Biotilgjengeligheten er på 48 % i nesa og 30 under tunga, og alle jeg kjenner snorter dette.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke logisk på noen som helst måte.

8 mg er en hestedose for en person uten toleranse, så du burde egentlig lagt i koma viss du bruker det så sjeldent som du gjør

Du må ha en eller annen mangel i hjernen din som gjør at du ikke responderer på buprenorphine.
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg også, men det er rart andre opiater virker som normalt. Hvis jeg har tatt sub den siste måneden må jeg ta hele pilla på 16 mg fordelt på to omganger for å merke noen skikkelig rus...

Er det noen som har erfaring med sånne gen-medisin-tester? Typen som viser hvordan kroppen takler de?
Anonym bruker
"Stinn Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sæd: vet at hvert drypp er bortkasta, så snorter veldig forsiktig som du beskriver. Biotilgjengeligheten er på 48 % i nesa og 30 under tunga, og alle jeg kjenner snorter dette.



Dette tror jeg også, men det er rart andre opiater virker som normalt. Hvis jeg har tatt sub den siste måneden må jeg ta hele pilla på 16 mg fordelt på to omganger for å merke noen skikkelig rus...

Er det noen som har erfaring med sånne gen-medisin-tester? Typen som viser hvordan kroppen takler de?
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sæd: vet at hvert drypp er bortkasta, så snorter veldig forsiktig som du beskriver. Biotilgjengeligheten er på 48 % i nesa og 30 under tunga, og alle jeg kjenner snorter dette.



Dette tror jeg også, men det er rart andre opiater virker som normalt. Hvis jeg har tatt sub den siste måneden må jeg ta hele pilla på 16 mg fordelt på to omganger for å merke noen skikkelig rus...

Er det noen som har erfaring med sånne gen-medisin-tester? Typen som viser hvordan kroppen takler de?
Vis hele sitatet...
har erfaring med gen testing da jeg bare endte opp med null effekt eller de verste bivirkningene av legemidler, gjennom åra.

Det er noe man får gjort hos fastlegen via blodprøver. Har et inaktivt CYP2D6 enzym, så merker feks ingen ting av tramadol eller kodein, selv i hestedoser som ville vært overdoser for andre. CYP2D6 bryter ned et par opioder men subutex blir hovedsakelig brutt ned av CYP3A4 vis jeg ikke tar helt feil.

høres ut som om du kunne hatt langsomme metabolisører. som rett å slett betyr at når et inaktivt legemiddel som trenger et aktivt enzym for å virke, ikke har det enzymet. Kommer ikke legemiddelet til å funke og da kan du få flere bivirkninger.
Enzymet kan også være delvis aktivt, men da trenger man høyere dose enn vanlig for å få funk

Så er det ultraraske metabolitter som bryter legemiddelet ned for fort. Som gjør det lettere for å få overdose eller bivirkninger av stoffet.

Står mer om de forskjellige P450 enzymene på Google. Er mulig at du har dette med enzymet som bryter ned subutex siden du får så dårlig effekt på så høy dose. Men det er mest vanlig å få vis noen i slekten har gen defekt

Evt om du tar deg en tur til legen for at du skal få tatt gen test.
Men da må du nok fortelle dette om rusen vis du ikke fikk sub på resept da.
Er mer passelig å spørre om gen testing vis du blir utskrevet ny medisin eller går på noe medisin.


Har du noen gang fått lite effekt på noen andre legemidler før?

Sorry om det virker rotete hehe, ble litt sent
Anonym bruker
"Stinn Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper ihvertfall du finner ut av det : )
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva skal du si til legen da for å få testet det ? "Jeg oppnår ikke ønsket rus på buprenorphine så jeg ønsker å teste meg for å finne ut hvorfor"?

Nei viss du absolutt skal ruse deg på opioder så får du ruse deg på de andre alternativene: Heroin, morfin, Dolcontin, metadon, oxycintin, fentanyl osv.
Subutex binder seg bare halveis til opiat respetorene og blokker reseptorene for andre opiater.

Derfor subutex rusen er så mild, jeg har fått mer rus fra cosylan enn subutex. Men sub varer drit lenge og 8mg under tunga så flyr jeg i flere dager i strekk med små pupiller. Merket at visst man setter seg ned å prøver å chille så kjenner mann subutex mye bedre enn når man farter rundt.