Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1015
Kjøpte CO2 sylindere for sodastream for 99 + 125 kr pant...

125-fuckings-kr i pant!

Slik jeg har skjønt det - kan jeg enten få tilbake 125 kr for en tom sylinder eller få en ny en for 99 kr. Det er kommersiell standard tydeligvis... Dette blir faktisk dyrere for meg enn å kjøpe kullsyreholdig sukkerlake fra butikken da mengden kullsyre jeg bruker fra sodastream ikke gir tilstrekkelig nok ROI at det er verdt det, med mindre jeg finner billigere matkvalitets CO2. Noen tips?
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Kjøpte CO2 sylindere for sodastream for 99 + 125 kr pant...

125-fuckings-kr i pant!

Slik jeg har skjønt det - kan jeg enten få tilbake 125 kr for en tom sylinder eller få en ny en for 99 kr. Det er kommersiell standard tydeligvis... Dette blir faktisk dyrere for meg enn å kjøpe kullsyreholdig sukkerlake fra butikken da mengden kullsyre jeg bruker fra sodastream ikke gir tilstrekkelig nok ROI at det er verdt det, med mindre jeg finner billigere matkvalitets CO2. Noen tips?
Vis hele sitatet...
Tror Europris faktisk har tilbud på det nå. Aner ikke noe om det pante greiene da. Så det bare når jeg gikk forbi
Panten får du igjen, en flaske holder vel til 60 stk 1,5 liter brusflasker? (syns å huske 60 tallet fra mange år siden når modern drakk enormt mye farris).
For 99 kr får du så vidt en 4 pack 1,5l brus uten pant?

My bad, en patron gir 60 liter, ikke 60 flasker a 1,5 liter.. Likevel.. Du får 40X ish mer kullsyrevann per krone for du legger til kostnaden av essens/sukker?
Sist endret av bashfoo; 16. juli 2022 kl. 01:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Du får 40X ish mer kullsyrevann per krone for du legger til kostnaden av essens/sukker?
Vis hele sitatet...
I teorien, men ikke i praksis... Hvis du skal ha like mye kullsyre som i orginal brusen kommer det i underkant av 8-10 liter og de brus smakene som kommer med kan ikke sammenliknes med originalen, så du får mindre for penga. Hvis du kjøper kopi-brusen lagd av butikkkjedene (som er bedre enn sodastreamen) blir det enda billigere.
Dette har vært snakket om på nettet siden sodastream ble en ting igjen..

Et enkelt søk på Google søk gir deg svaret
Kjøp stor co2 flaske https://www.finn.no/204380741

Overgang og evt regulator

Syntes dette ble mye kan jeg også presentere en audiovisuell forklaring i form av YouTube
https://youtu.be/SsoFy_1hXqI

GIYF
Europris selger co2 til 60 kr flaska, like mye gass som i dei andre. https://www.europris.no/p-kullsyresy...0-liter-193965

Er på lager i dei fleste butikker. Er ellers enig i at smaken som ein kan kjøpe ved siden av er ikkje den beste. Istede går du til ein matbutikk og kjøpe fun light saft. Mine favorittar er appelsin, fruktfest, breezy lemonade og lemon lime.
Får co2 til 50 lappen hos rusta og jula. sett de billigere på tilbud også. Er 60l flakse