Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1589
Anonym bruker
"Nyfiken Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man ta en test for og få bevist at tramadol og pf ikke fungerer? Fått en skade i en av de 5 lemmene og får ikke roen på noe som helst. Noen andre ting en kan prøve? Ikke interessert i rus egentlig, vil bare få sove.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle slags benzo er fin og sove på men er jo rus,vet ikke hvorfor men når jeg tar morfin blir jeg mer våken enn trøtt
Anonym bruker
"Nyfiken Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja nå fant jeg en vival her, får se om det fungerer. Spenner kroppen helt feil for og gjøre opp for skaden også. Så får jo vondt på begge sider, hehe
Ja pf vil ikke funke ved CYP2D6-mangel og tramadol ved et annet enzym mangel så du kan være uheldig og ikke kunne metabolisere disse medisinene..

Står noe om det her i forhold til psykofarmaka

https://tidsskriftet.no/2005/11/lege...isk-behandling

Her om smerter

https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/4-6362


Så ja du kan genotypes
Noen har en genetisk variasjon som gjør at opioider ikke virker. Det kan du få sjekket ut.

En av bivirkningene til opiater/opioider kan være søvnforstyrrelser. Merker selv godt at det er vanskelig å sove ved opiatbruk på kvelden.

Lyrica, Neurontin og Tegretol kan ha god virkning på nevropatisk smerte, og kan nok også brukes på andre typer smerte.
Anonym bruker
"Nyfiken Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja så da er dette noe jeg kan få testet hos legen og skrivet i journalen? Sånn at de ikke tror jeg ruser meg villt å bare vil ha mer, føler det blir litt sånn nå ser dere.
Gjør som gekko4you skriver, ta en CYP-test. Dette er en vanlig problemstilling for leger som får tilbakemeldinger fra sine pasienter som hevder at visse smertestillende medisiner ikke gir effekt/hjelper.
Lykke til!
Anonym bruker
"Nyfiken Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå har jeg drikke 10 halvlitere og tatt 6 pf. Må nok bare få tatt en test ja, må kunne leve litt smertefritt. Det har ikke gitt seg etter 4 uker, så redd det blir permanent.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå har jeg drikke 10 halvlitere og tatt 6 pf. Må nok bare få tatt en test ja, må kunne leve litt smertefritt. Det har ikke gitt seg etter 4 uker, så redd det blir permanent.
Vis hele sitatet...
Det der bør du ikke gjøre for ofte, det er oppskriften på å få leversvikt.
Anonym bruker
"Nyfiken Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det der bør du ikke gjøre for ofte, det er oppskriften på å få leversvikt.
Vis hele sitatet...
Joda med tanke på paracet, er da ikke mer en 2.4g til sammen da. Gikk på 1g paracet før, så det kan ikke gjøre noe for en kveld
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja du kan ta en DNA test som vil vise om du har det greiene som hindrer opptak av visse medisiner.

Men tramadol og paralgin forte skal vanligvis funke bedre på smerter kombinert enn hver for seg og det er et eget legemiddel med blandingen som heter trampalgin. Har brukt det og hensikten er smertedempende ikke søvndyssende...