Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2392
ok så…

Jeg fikk innkalling til sesjon og da måtte jeg svare på noen spørsmål

Blant annet bruk av narkotika. Dette svarte jeg nei på, men fikk dårlig samvittighet for jeg har prøvd det en gang så sendte inn på nytt med ja på det spørsmålet..


Så kom jeg til sesjon, hvor jeg ikke ble spurt om narkotika engang og ble sendt videre til førstegangstjeneste.

Har hørt at det er nulltoleranse for rus i forsvaret og da lurer jeg på


Hvorfor kom jeg inn?

Hvorfor spørte dem ikke om min relasjon til narkotika på sesjon? Spesielt siden jeg sa jeg hadde prøvd det før?

Jeg gidder ikke å dra halve norge rundt for å bli sendt hjem igjen første dag..

Så hva faen gjør jeg?! Ringe dem og avklare og heller bli dimma før jeg reiser i 10 timer??
Reis inn. Hold kjeft. Ikke nevn NOENTING på sikkerhetsklareringen som du vil møte i løpet av rekrutten. Og med det, så mener jeg hold tunga beint i kjeften, mens du holder kjeften helt lukka. Så går det fint. Forsvaret er bra for deg. Er også noe du vil huske for livet.
Sist endret av IW2022; 7. juli 2022 kl. 20:46.
Trådstarter
3 0
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Reis inn. Hold kjeft. Ikke nevn NOENTING på sikkerhetsklareringen som du vil møte i løpet av rekrutten. Og med det, så mener jeg hold tunga beint i kjeften, mens du holder kjeften helt lukka. Så går det fint. Forsvaret er bra for deg. Er også noe du vil huske for livet.
Vis hele sitatet...
hvis dem spør.. skal jeg si det som jeg sa på brevet jeg sendte inn før sesjon eller nekte? Kan vel få konsekvenser om jeg ljuger og dem tar meg i d
Går bra det, jeg fikk sikkerhetsklarering selv om jeg innrømmet tidligere hasjbruk.
Trådstarter
3 0
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Reis inn. Hold kjeft. Ikke nevn NOENTING på sikkerhetsklareringen som du vil møte i løpet av rekrutten. Og med det, så mener jeg hold tunga beint i kjeften, mens du holder kjeften helt lukka. Så går det fint. Forsvaret er bra for deg. Er også noe du vil huske for livet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Går bra det, jeg fikk sikkerhetsklarering selv om jeg innrømmet tidligere hasjbruk.
Vis hele sitatet...

Innrømmet du dette på innrykket?
Vær ærlig og slipp dritten?
Du skal være jævlig forsiktig med hvordan du formulerer deg ovenfor FSA, og NSM. Tenk NØYE gjennom en løsning, og FØLG denne hele veien. Hvis du dritern på draget, tar dem deg. Men hvis du allerede er innkalt til tjeneste, vil jeg tro at du ikke møter på noe før NSM sin sikkerhetserklæring. Da KAN du være ærlig mtp du allerede har innrømmet bruk. Hvis ikke er du nødt til å finne på en GYLDIG grunn for hvorfor dette skjedde ift sesjonspapirene. Tenk deg nøye om. Reis inn, voks opp og ikke minst; ha det GØY! Forsvaret er en tid du vil elske, og aldri kommer til å glemme. Du vil også lære utrolig mye om deg selv.
Sist endret av IW2022; 7. juli 2022 kl. 21:51.
For å skyte inn noe angående militæret. Jeg hører støtt og stadig folk sier «det er bra for deg» eller «du kommer til å elske det»..

Det er så absolutt ikke tilfellet for alle. Jeg angrer bittert på at jeg ikke lurte meg unna den dritten der. Fy faen som jeg hatet forsvaret, og jeg angrer bittert på at jeg kastet bort 1 år på noe som ikke har gagnet meg et sekund i ettertid. Smak og behag sier jeg bare…
Sitat av Stone1 Vis innlegg
For å skyte inn noe angående militæret. Jeg hører støtt og stadig folk sier «det er bra for deg» eller «du kommer til å elske det»..

Det er så absolutt ikke tilfellet for alle. Jeg angrer bittert på at jeg ikke lurte meg unna den dritten der. Fy faen som jeg hatet forsvaret, og jeg angrer bittert på at jeg kastet bort 1 år på noe som ikke har gagnet meg et sekund i ettertid. Smak og behag sier jeg bare…
Vis hele sitatet...
Joda. Selvfølgelig så er det ikke alle som trivs. Er nok litt feil av meg å si det. Men mange blir overrasket over hvor greit dem faktisk hadde det i forhold til hva dem forventet før tjenesten. Dette gjelder som sagt ikke alle, dessverre. Noen spesifikk grunn for at du ikke trivdes?
Sist endret av IW2022; 8. juli 2022 kl. 19:29.