Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1473
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funker dette greit? Folk på nett kan være så inn i hampen anale at det kan være vanskelig å skille mellom det perfekte og "godt nok".

EC kan jeg leve med, men pH blir for mye mas. Må også funke i en enkel selvvanning-potte i noen dager (max 3-4 dager).

Gjødning blir vel noe jeg komponerer selv, har et par resepter fra DWC-forsøket mitt. For veg brukte jeg 13-7-16, for blomst 10-17-20. Det fungerte fint til jeg fikk råte pga pumpefeil.
Ja det fungerer utmerket. Har bare målt EC i flere grows nå med coco. Jeg har et wilma system med reservoir under plantene som vanner et par ganger i døgnet så prinsippet er ikke ulikt en selvvanningspotte.

Bruker Canna coco A + B næring
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er jo gode nyheter. Men hva med selvvanningspotter? Toppvanning fungerer selvfølgelig, jeg er bare skeptisk til hvor godt det suger opp vann på egenhånd. Pumper øker risiko for feil, støy og lekkasjer.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg må også finne en metode for å bytte vann uten å ta ut hele potta.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Alright, jeg tror jeg har et OK oppsett nå. Selvbygd selvvanningspotte kledd med "vanningsduk" for sikkerhets skyld. Liten akvariepumpe i reservoiret for overrisling og flushing. Fant de gamle gjødselmixene og ph endte på rundt 6 uten justering. Om man kan stole på et ti år gammelt meter sjekket med like gamle buffere.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette er oppsettet: https://imma.gr/112796x8e7bb
En stor balje med liten balje opp-ned som resrvoar. Kantene er så kledd med vanningsduk. I bunn en liten pumpe, suger ned til 0,5cm.
Dette har gått med 350PPM næring i 4 dager nå, har vannet med pumpa fra reservoar et par ganger, ikke sikkert at det trengs.
Plantene var satt i melkekartonger med jord, så jeg stakk masse hull i kartongen og satt de rett ned i cocoen. Ser ut til å funke, veksten har eksplodert omtrent over natten.