Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1841
https://kampanje.com/medier/2022/03/...e-nettavisene/
VG er Norges største nyhetsnettsted med en daglig dekning på over to millioner personer.
Vis hele sitatet...


Har de fleste ikke den mentale kapasiteten til å konsumere noe annet enn provoserende innhold skapt for å knurre leseren? Er det ikke ganske infantilt å basere livet sitt på følelser ovenfor logikk? Det er som om hjernen til flertallet ikke har utvikla seg siden grunnskolen. Det er så skummelt
Det er vel Norges største (og en av de første) avis, så det er ikke så rart det også er den mest leste.
Får mer noia over hva Russland driver på med enn hva som er den mest leste avisen eller mest sette tv-kanalen.
Skal være helt ærlig, jeg bryr meg ikke så veldig mye. Finnes mye værre ting folk kan lese enn vg.
Ja, det er svært merkelig at folk som burde vite bedre tro alt som står i VG er Sannheten og ikke er vinklet på noe som helst vis. Savner mer fri debatt i de største mediene. Enten det gjelder covid, NATO eller andre temaer. Men inntrykket mitt er at folk er livredde for å åpne døren for at mediene i Norge også er vinklet, at vi også utsettes for ensidighet i mange saker.
Sitat av okbrukernavn Vis innlegg
Ja, det er svært merkelig at folk som burde vite bedre tro alt som står i VG er Sannheten og ikke er vinklet på noe som helst vis. Savner mer fri debatt i de største mediene. Enten det gjelder covid, NATO eller andre temaer. Men inntrykket mitt er at folk er livredde for å åpne døren for at mediene i Norge også er vinklet, at vi også utsettes for ensidighet i mange saker.
Vis hele sitatet...
Slutt!

Folk flest vet da vel at avisene har sin agenda innenfor det juridiske, moralske og etiske grensene. Og legg til økonomi, en nyhetsredaksjon er bare en del av alle tannhjulene innenfor den juridiske enheten som driver avisen. Folk flest vet dette, de er fult klar over at en ikke leser [tolker] alt slik det er skrevet. Folk flest kan tenke, de klarer finne andre kilder og de er mer eller mindre kildekritiske.

De som virkelig irriterer folk rundt seg er disse "nyfrelste" som just har funnet inngangen til konspirasjonstankegangen/miljø som lefler i konspirasjonsteorier.

Forsøker noen snakke til de roper "sheep" bææææ. Og kjenner seg helt unike og mye bedre og smartere enn alle andre.

God bedring.
Reaksjonen din sier en god del. Om man må ty til skjellsord og blir så sinna, så beviser du vel bare det jeg sier. Synes du dekniken av covid var god? Synes du kritiske stemmer slapp til i stor nok grad?
VG er en privat avis, hvorfor er det så ekstremt viktig å forsvsre denne tabloidavisen? Jeg kan skjønne til en viss grad at NRK har litt mer autoritet. Men VG, en tabloidavis? Bare fordi de er størst så er alt de skriver sant?
Kall det konspirasjon og blabla, dette er det folk uten argumenter alltid kommer med, men ja, VG var 100 prosent pro myndighetenes linje med covid, 100 prosrnt for NATO osv. Det er ikke nøkternt og objektivt på noe vis.
Noe som forbauser meg er disse rasende tastaturkrigerne som er så ivrige ettet å forsvare søppel som VG for enhver pris. Er det frykt? Hva skyldes det? Og den grinete, sinna tonen der har jeg sett så mye, "bare slutt". Underforstått : "hold kjeft, ikke kom med mediekritikk." Vet folk hva mediekritikk er engang i klimaet vi befinner oss i nå? VG fungerer best som dasspapir. Bare fprtsett å være sur og sitt på din moralske høye hest som tabloidenes edle forsvarer, jeg vil aldri slutte å kritisere pressen. Litt av en herlig fri presse vi har, som ikke kan kritiseres uten at man er konspiblabla. Er man over fire år, skjønner mam dette er et sverteord som skal få folk til å holde kjeft. Så fortsett å føle deg moralsk fin og ren som VGs noble forsvarer. Andre lever i en virkelighet hvor det å være kritisk er helt nødvendig hvis vi skal ha noe som minner om demokrati.
Og forventer bare mer godhetsposering tilbake. Hvis du har en litt mer høflig tone, kanskje jeg også svarer mer høflig.
Men VG, en tabloidavis? Bare fordi de er størst så er alt de skriver sant?
Vis hele sitatet...
Hør på deg selv, du er i utakt. Folk flest tror ikke alt VG skriver er sant.

Hvorfor maser du om humøret mitt? Tror ikke jeg var hverken sint eller ufin?
Enda verre er det at Dagbladet er nr 3(!!!!) og TV2 nr 4!
Sitat av _abc_ Vis innlegg
God bedring.
Vis hele sitatet...
For en barmhjertig kommentar, ikke ufint i det hele tatt!
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Folk flest vet da vel at avisene har sin agenda innenfor det juridiske, moralske og etiske grensene. Og legg til økonomi, en nyhetsredaksjon er bare en del av alle tannhjulene innenfor den juridiske enheten som driver avisen. Folk flest vet dette, de er fult klar over at en ikke leser [tolker] alt slik det er skrevet. Folk flest kan tenke, de klarer finne andre kilder og de er mer eller mindre kildekritiske.
Vis hele sitatet...
Er du ironisk?

Hvorfor kaster folk bort tiden på VG hvis de vet det? Hvis logikken hadde kommet så langt så ville ikke VG eksistert og nettaviser som faktisk.no ville regjert.
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Er du ironisk?

Hvorfor kaster folk bort tiden på VG hvis de vet det? Hvis logikken hadde kommet så langt så ville ikke VG eksistert og nettaviser som faktisk.no ville regjert.
Vis hele sitatet...
Føler meg ganske oppegående og kritisk med høy utdanning.

Jeg leser VG hver dag. Det er en del av rekka. VG brukes for det meste som underholdning eller et raskt overblikk over nyhetene hvor jeg ikke ønsker å gå i dybden. Det er også oversiktlig og lett å ha med å gjøre. Litt vanesak der også.

Ønsker jeg å gå i dybden på noe så gjør jeg det på andre måter.

Hvorfor er det så viktig for deg å rakke ned på VG lesere?
Sitat av Ubermench Vis innlegg
For en barmhjertig kommentar, ikke ufint i det hele tatt!
Vis hele sitatet...
Hehe greit jeg skulle klargjort at den ikke var til personen jeg quota, den var til alle de som er i ferd med å bli tilhenger av konspirasjonsteorier. Det var jo DE jeg snakket om, ikke fyren jeg quota og da tenkte jeg det var underforstått at det var den gjengen jeg adresserte.

Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Er du ironisk?

Hvorfor kaster folk bort tiden på VG hvis de vet det? Hvis logikken hadde kommet så langt så ville ikke VG eksistert og nettaviser som faktisk.no ville regjert.
Vis hele sitatet...
Ohoi. Her aner jeg ikke hva jeg skal svare. Er verden din helt sort/hvit?
Sist endret av _abc_; 5. juni 2022 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av okbrukernavn Vis innlegg
Ja, det er svært merkelig at folk som burde vite bedre tro alt som står i VG er Sannheten og ikke er vinklet på noe som helst vis. Savner mer fri debatt i de største mediene. Enten det gjelder covid, NATO eller andre temaer. Men inntrykket mitt er at folk er livredde for å åpne døren for at mediene i Norge også er vinklet, at vi også utsettes for ensidighet i mange saker.
Vis hele sitatet...
Eller, kan det tenkes, slik det har blitt smertefullt bevist, at disse "alternative" folkene som bare vil ha en "bredere debatt" er klin kokkos konspirasjonsteoretikere som ikke har et kunnskapsgrunnlag til å diskutere disse uhyre komplekse sakene?

For hver bidrige gang disse folka skal ha en "debatt" så blir det åpenbart for mange av oss andre at de vet ikke hva de snakker om og har ofte slukt propaganda de har lest på facebook rått. Det er underholdning for det meste, men mange ganger blir man litt bekymret for at disse folka finnes. Før var de for det meste gjemt rundt om på facebook men nå har faen meg flere av dere infiltrert freak også.

Heldigvis har vi flere gode brukere her inne som ikke lar pisset til konspirasjonsteoretikere stå ubesvart. Og jeg applauderer de av dere som står opp i mot skiten da disse konspirasjonsteoretikerne ofte driver med sealioning ("jeg har ingen mening, jeg bare lurer på hvorfor <sett inn dypt vinklet spørsmål som sier det motsatte>) og pepprer på med så mange påstander at de som svarer faktisk må bruke tid på å finne kilder og formulere et godt argument.
Så ignoreres det velformulerte svaret med kilder fordi nå har konspirasjonteoretikeren flyttet målene og pepprer på med andre løse påstander som man igjen må bruke tid på å argumentere i mot...

Dette er strategien deres; Slit de av oss som orker å argumentere og diskutere helt ut med en artilleri av spørsmål og påstander. Ignorer alle svar dere får og så peppre løs på de av oss som vil fremme fakta og god debatt med den lille flisa de fant når de selv sitter med trebjelken i øyet. Og dette har dere frekkheten til å påstå er en "debatt", jeg hater dere så infernalskt at jeg tror jeg gror på meg en hjernesvulst snart, men jeg prøver å besinne meg, for dette er akkurat hva de vil.

Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Er du ironisk?

Hvorfor kaster folk bort tiden på VG hvis de vet det? Hvis logikken hadde kommet så langt så ville ikke VG eksistert og nettaviser som faktisk.no ville regjert.
Vis hele sitatet...
Så du tror det finnes aviser uten noe vinkling? ALT mennesker skriver har en form for vinkling. Men å påstå VG sin måler seg med f.eks vinklingen til Russisk statsmedia blir ganske urimelig. Sånn sett er VG sin vinkling ganske svak, MEN du står fritt til å motbevise meg, har du kanskje noen saftige eksempler, eller er du slik som de andre? Mye bråk og lite substans?


Så da leser man flere kilder da, ser hva forskjellene er og danner seg et mer komplett bilde på slikt vis.
Faktisk.no er jo ikke en avis, unnskyld meg med når man gløtter over forsiden så virker jo sakene for å være type beskriv-saken-med-teskje slik de dumme konspirasjonsteoretikerne ikke detter av lasset. Så at du bruker de som eksempel taler ikke særlig for mitt inntrykk av intelligensen din.
Sist endret av Dodecha; 5. juni 2022 kl. 19:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei at det vanligste er å spise brød til frokost betyr ikke at folk ikke får i seg annen mat.