Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3392
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han var med på minst fem godt organiserte og planlagte tyveriraider og stjal designmøbler til verdi på nesten 400.000 og ble dømt til bare samfunnsstraff. Har ingenting i mot han men syns det er sykt provoserende når andre blir dømt til fengsel for 100 gram hasj til verdi av 8000,- eller for å gjøre ett enkelt lite brekk i en garasje når de var rusa på benzo! Er det trynefaktor i retten eller er tilståelsesrabatten så stor???? Why?
Det jeg skumleste så fikk jeg med at han har vist tydelig anger.
En narkis som har vært ute å stuka har en vei å gå for å klare å overbevise andre enn seg selv med løgner om at han angrer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får lese dommen og sjå kva retten har lagt vekt på. Å diskutere utmålt straff uten å faktisk ha grunngjevinga for det er rimelig vanskelig.
"Bare samfunnsstraff" på 120 timer er ikke en helt ubetydelig inngripen i livet til folk som har andre ting å holde på med. Det er et lite månedsverk.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du får lese dommen og sjå kva retten har lagt vekt på. Å diskutere utmålt straff uten å faktisk ha grunngjevinga for det er rimelig vanskelig.
Vis hele sitatet...
At han leverte tilbake noen av stolene etter politiet busta han? Kan jeg levere tilbake en plate hasj også og si jeg angrer meg også slippe fengsel?
Den milde straffen hans gir ikke no mening!
Er snakk om godt planlagt tyveri av mellom 50 og 100 dyre designgjenstander, ikke én canada goose jakke eller tre.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Det jeg skumleste så fikk jeg med at han har vist tydelig anger.
En narkis som har vært ute å stuka har en vei å gå for å klare å overbevise andre enn seg selv med løgner om at han angrer.
Vis hele sitatet...
Man angrer sikkert ekstra mye da for da har man ikke noe kontroll over hva man har gjort i blackout og våkner opp dagen etter med en gressklipper i stua man noier over hvor i helvete kom fra og ber til gud for at man ikke har skadet noen eller noe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At han leverte tilbake noen av stolene etter politiet busta han? Kan jeg levere tilbake en plate hasj også og si jeg angrer meg også slippe fengsel?
Den milde straffen hans gir ikke no mening!
Er snakk om godt planlagt tyveri av mellom 50 og 100 dyre designgjenstander, ikke én canada goose jakke eller tre.
Vis hele sitatet...
Nesten alle stolene. Alt som ikke var levert tilbake hadde en verdi på noen få tusenlapper så vidt jeg forstod.

Dessuten gikk han i samme periode glipp av over en million kroner i statsstøtte pga avlyste konserter, pga ubesvarte eposter og noe småtterier.

Sikkert vært på rivo
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
"Bare samfunnsstraff" på 120 timer er ikke en helt ubetydelig inngripen i livet til folk som har andre ting å holde på med. Det er et lite månedsverk.
Vis hele sitatet...
Det kan diskuteres for man har mulighet til å velge å ta tre timer straff etter jobb over en lengre periode enn hvis man tar 8-16 på samfunnsstraffen så trenger ikke gå utover vanlige jobben. Hva gjør han uansett? Danker i studio og skriver på låter i gode perioder? Ikke stor inngripen da å servere mat på fattighuset, jobbe på ungdomshus som straffen eller plukke søppel. Har som sagt ikke noe mot han som person og kult for han at han slapp så billig unna men det gir ikke mening sammenlignet med andre dommer å det er extremt provoserende
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Nesten alle stolene. Alt som ikke var levert tilbake hadde en verdi på noen få tusenlapper så vidt jeg forstod.
Vis hele sitatet...
Men hva så på en måte? Kan jeg rundstjæle Petter Stordalen og satse på å ikke bli tatt og når jeg bli tatt levere tilbake og slippe straff? Kjøpe hasj med verdi på 400.000 og hvis jeg blir tatt levere tilbake det jeg ikke har rukket å selge også slippe unna fengsel?
Lovbruddet er begått og det er det man skal straffes for er det ikke?
Anonym bruker
"Rik Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han straffes jo? Ingen får fengsel for 100 gram hasj, forresten.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han straffes jo? Ingen får fengsel for 100 gram hasj, forresten.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk det for litt over 90gram for under to år siden så jo. Hele var ikke engang var mitt for hadde spleiset på det med en tjommi

Aldri vært dømt før den dommen og er en helt vanlig kar som bare liker å røyke meg nattings og spare penger på å kjøpe plate istedet for grammere

Samfunnsstraff er mildeste straffemetode etter forelegg så det gir ikke mening i forhold til de lovbruddene han har gjort! Jeg skjønner det ikke. Trynefaktor??? Tysta på resten? Tilståelsesrabatt kanke være så stor i den saken
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Samfunnsstraff er mildeste straffemetode etter forelegg så det gir ikke mening i forhold til de lovbruddene han har gjort! Jeg skjønner det ikke. Trynefaktor??? Tysta på resten? Tilståelsesrabatt kanke være så stor i den saken
Vis hele sitatet...
Få tak i dommen og les kva vurderinger som ligg til grunn då, og ikkje sitt her og gjenta at du meiner det er urimeleg?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg skjønner det ikke. Trynefaktor??? Tysta på resten?
Tilståelsesrabatt kanke være så stor i den saken
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva det er du ikke skjønner. Det er ikke all straff som oppleves (eller er) like rettferdig.
Kanskje spesielt når det kommer til hvordan folk har blitt og blir straffet for drugs til eget bruk.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk det for litt over 90gram for under to år siden så jo.
Vis hele sitatet...
Blir du tatt med 100 gram så regnes det som noe du skal selge og dermed er det blant annet skadepotensialet de mener
dette kunne medført du straffes for. Rettferdig? Nei.

Cezinando stjal gjenstander (som er returnert). De begikk ikke en gang skadeverk som f.eks å knuse ruter eller ødelegge dører o.l.
Dette foregikk ved at de bare gikk inn, mens folk var på jobb, og bar stolene rett ut av lokalt.
Sist endret av vindaloo; 27. mai 2022 kl. 12:32.
Hvorfor sammenligner du tyveri av stoler og møbler med oppbevaring av narkotika?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Hvorfor sammenligner du tyveri av stoler og møbler med oppbevaring av narkotika?
Vis hele sitatet...
Hvorfor overser du at jeg sammenligner med tyveri begått av andre som ikke er kjendiser også?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og med mye mindre verdi og som ikke har vært godt organisert og planlagt eller begått mange ganger som saken til cez
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke tro at det bare er å gønne på og jobbe bort de 120timene kjapt, så er du ferdig...
Først: 20t av straffen er såkalt samtaler, info og kartlegging, div kurs/foredrag etc.
Så skal du jobbe de siste 100t også, du får ikke jobbe 37,5t i uka om du tror det. Har du fått feks 120t med gjennomføringstid 6mnd må du jobbe
4t i uka i 6mnd..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan diskuteres for man har mulighet til å velge å ta tre timer straff etter jobb over en lengre periode enn hvis man tar 8-16 på samfunnsstraffen så trenger ikke gå utover vanlige jobben. Hva gjør han uansett? Danker i studio og skriver på låter i gode perioder? Ikke stor inngripen da å servere mat på fattighuset, jobbe på ungdomshus som straffen eller plukke søppel. Har som sagt ikke noe mot han som person og kult for han at han slapp så billig unna men det gir ikke mening sammenlignet med andre dommer å det er extremt provoserende
Vis hele sitatet...
Etter at en artist har danket i studio så er det naturlig å slippe et album. Deretter er det forventet at artisten gjør en turne på alt fra noen uker til flere måneder. Svært lite forenlig med å avtjene samfunnsstraff.
Han kunne fått det enda mildere så ta det med ro.

Hadde "fornærmede" gått med på å løse saken i konfliktsrådet så kunne han sluppet med å erstatte de tapte møblene og that done.

Jeg er riktig nok usikker om det ville vært tilfelle her. Det kommer vel ann på om det er fornærmede eller politiet som anmelder for forholdet Grovt Tyveri.