Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3098
Jeg ble oppsøkt i hjemmet mitt av politiet her om dagen etter jeg hadde kjørt bil etter å ha drukket noen øl noen timer tidligere, og jeg ble "dopet" av en jeg trodde hadde gode intensjoner, og hadde dermed en rivotril (clonazepam) innabords. Jeg har aldri tatt rivotril tidligere og effekten traff meg hardt. Politiet hadde blitt tipset av en annen fører, og da jeg snakket med dem var jeg veldig ruset. Kan ikke huske noe særlig av hele opplevelsen annet enn at jeg tok straffskyld og fortalte av fri vilje at jeg hadde tatt en rivotril. Ble tatt med til legevakt for blodprøve men det er alt jeg vet. Er det noen som kan gi meg råd om hvordan håndtere dette best? Og hvor lenge jeg eventuelt må gå uten lappen.

PS: i jobben min kjører jeg gaffeltruck, og jeg røyker også hasj til vanlig, så dette vil dukke opp på blodprøven også. Jeg fortalte dem hvor jeg jobbet. Jeg fortalte sjefen min at jeg mistet lappen og at det var pga ruskjøring. Han tok det veldig greit og satte veldig pris på ærligheten. men jeg lurer på om politiet nå vil melde fra til bedriften jeg jobber hos at de fant hasj i blodet mitt. Da vil jeg garantert miste truckførerbevis og jobb, ikke sant?

beklager om jeg virker som en jævla idiot, men jeg har aldri vært borti politiet i mitt liv. Jobben min betyr ekstremt mye for meg, og jeg skal ikke røyke mer nå siden politiet sikkert vil ta en ny blodprøve av meg.

setter veldig stor pris på noe som helst svar her beklager for lang tråd
Selv om man må ha truckførerbevis for å kjøre truck, så er det ikke førerkortpliktig motorvogn.

Dvs; mister du lappen på bil/førerkortpliktig motorvogn kan du fortsatt kjøre truck.

Fyr som kjørte truck med promille, mistet billappen, men ikke truckførerbevis

Politiet har også taushetsplikt, så de varsler nok ikke arbeidsgiver sånn helt uten videre.
Sist endret av plohg; 14. desember 2017 kl. 18:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Truckførerbeviset er bare et kompetansebevis som viser at du har gjennomgått opplæring og har som plohg nevner ikke noe med bilsertifikat og veitrafikklovgivning å gjøre.
Hvis jobben din krever at du kjører truck på område tiltenkt motorkjøretøy (åpent for allmenheten) så trenger du førerkort for dette.
▼ ... flere år senere ... ▼
🐀🐷redd🐰
2 0
Hei ser saken er gammel, så straffen er antagelig vel overstått. Håper du endte med kun bot og mistet lappen et par mnd. Siden du har hatt kontakt med politiet blir det en «rød trekant», og om du skulle bli stoppet så vil dem nok antagelig sjekke deg-de finner alltid «grunn til skjellig mistanke». Om det gjentar seg legg deg flat og si du «sliter litt» med hasj og at du ønsker behandling. Ønsk deg «promilleprogram». Det er 1 t pr uke i 6 uker. Blir det det en 3dje gang => søk døgnbehandling. Det kalles paragraf12-soning i institusjon. Anbefaler deg en ADHD-utredning. En venn av meg som har fått det påvist har dispensasjon til å hente marihuana fra Amsterdam hver 3dje mnd, (3 mnd forbruk). Fastlegen skriver ut henvisning til utredning? Greit å bare få det sjekket.
Ønsker deg masse lykke til slik at du får fred og ro i hodet på kvelden. Tror det er bedre helsemessig med en joint en å spise piller. Ola Nordmann synes det er helt greit å drikke seg drita-som er mye mye verre. På tide å legalisere hasj/weed i Norge. Det blir harmløst i forhold etter min mening ��
Husk at hvis du nekter å samtykke til førerkortbeslag, så har politiet en tidsfrist til å behandle saken din og sende den videre, ellers kan det ta litt tid.