Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2681
Ser etter et godt produkt til skjermrens. Har en PC touchskjerm som aldri blir ren.
Har nå et sprayprodukt som legger igjen film, prøvde wipes som tørker inn.

Noe som virker?
Vask en mikrofiber klut i varmt vann og press av alt du kan av vann, deretter bruk denne til å vaske skjerm med. Dette er ihvertfall hva jeg gjør og det blir helt rent
Glemte si jeg har prøvd mikrofiberklut.

Uansett så er skjermen nå i en tilstand at den trenger noe remedie for å bli ren. Så kan jeg vurdere mikrofiberklut til mer daglig bruk.

Isopropanol?
Jeg benytter et produkt fra chemical guys. Egentlig kjøpt inn som et allsidig produkt i bil, men funket så godt på skjermene i bilen at jeg har begynt å bruke det på tv og dataskjermer osv inne også.

Link til produkt

Er nok forøvrig smart å benytte mikrofiber til dette. Ikke papir etc, da det riper opp skjermer.
Sitat av Dough Vis innlegg

Isopropanol?
Vis hele sitatet...
Isopropanol selges som blårens i fargehandleren.
Vannes ut til 70% eller mindre.
Kan ev ha det på en sprayflaske.
Bruk Blårens ja, trenger ikke å vanne den ut. Har brukt den i tiår til å rengjøre elektriske deler fra PC med godt hell.

Har aldri blandet ut Blårensen selv.
Jeg bare leser at det er anbefalt med 70%.
Datablad på blårens sier 60-100% så da er det nok ikke så prekært å vanne ut. Sikkert nærmere 60 enn 100 på flaska.