Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1146
En kompis fortalte meg at om politiet merker at du er fjern, men ikke finner stæshe ditt eller du har røyket det opp, så gidder de eller kan ikke gi en streng dom pga manglende konkret bevis.

Kan politiet tvinge meg til å ta en urinprøve "on the spot" eller kan jeg gjøre det en dag senere f.eks.

Ble fersket mens jeg tok meg en J etter en fest, det er jo ulovlig så jeg må nok finne meg i straffen uansett, men vil jo ofc ha mildest straff mulig, siden ingen andre enn meg blir potensielt skadd av å gjøre dette

Noen som har blitt tatt og vet hvordan de håndterer situasjon? Takk for alle svar, spammet noen kjappe spørsmål i flere forum nå men er ferdi nå lol.
Nå må du slutte å sitte her å stuke som en jævla løk.
Gå og legg deg.
Politi har ikke lov til å tvinge urinprøve med mindre du har kjørt, ifølge instrukser fra riksadvokaten, vis de ikke fant noe på deg er du safe… åsså 99% sikker på det ikke er ulovlig ha thc i blodet så lenge man ikke har kjørt. så blir ingen staff med mindre de fant noe på deg
Trådstarter
37 2
Takk for svar! Om politiet får tilsendt en video av en person som klart og tydelig røyker elns, kan de gi dom uten at de har stoffet som ble brukt i videoen?
Hvis du innrømmer for politiet at du røyka, kan du få et forelegg, evt ruskontrakt hvis du er under 18.

Hvis du nekter for å ha røyket cannabis, kan det bli rettssak hvis politiet mener å ha gode beviser. De kan ikke tvinge deg til urinprøve, bare for mistanke om bruk av narkotika.

Om bevisene holder i denne saken, er vanskelig å si. Men jeg ser ikke bort fra at bilder av at du røyker, sammenholdt med andre ting, f.eks. forklaringer fra andre/tekstmeldinger som tilsier at det faktisk er cannabis du røyket og ikke bare tobakk, er nok til at du blir funnet skyldig og dømt.