Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 870
Sitat av rot13.com
The simple Caesar-cypher encryption that replaces each English letter with the one 13 places forward or back along the alphabet.
Vis hele sitatet...
Med andre ord, veldig enkel kryptering.

Skulle du likevel komme borti slik kryptering, har jeg laget et lite script for å omorganisere bokstavene slik at det blir leselig. Noen nettsider nytter seg faktisk av denne "krypteringen".

Skrevet i python, og kjøres ved å skrive 'python rot13.py <filnavn>', hvor <filnavn> svarer til filen med rot13-teksten.
Sist endret av raze; 26. februar 2008 kl. 19:45.
Du kan alltids bruke Mozilla-firefox's sin add-on som heter 1337-key:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/770
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Hm, var ikke klar over den der. Takker
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av raze
Hm, var ikke klar over den der. Takker
Vis hele sitatet...
Ellers så har jo eg i alle år hatt programmet rot på boksen min, som tar seg av slikt. Forøvrig så funker jo "tr a-zA-Z N-Zn-zA-Ma-m" ypperlig på alle unixboxer. Kan enkelt pipe ting igjennom den, og den kan brukast til andre ting enn rot13
Ministry of Love
sptz's Avatar
unVx powRr tVY SoYXRt! bZ NYYR UNQQR sXrRvRt sYVX soZ QRttR UNQQR noX YRsRYystRn sunXRt ORtrNXtRYVT.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
HVrr, Qu UNr tyQYVTvVs VXXWR YRst fPNry DRvVY MonNstRry/hfEaEg så vRYQVT ZyXWR. DRr Rr EBG13 V rVZRYVT vNnYVT OruX... cå A.f.e/fDM OYVr QRt OruXt Sor å unnTå Nt proQuXtnNvn QuXXRr opp V TooTYRsøX, så QRt UNr sVnR OruXsoZråQRt
Ministry of Love
sptz's Avatar
HRUR QRt vVstR WRT VXXR, Sor å sXWuYR sRT Sor TooTYR SunXRr QRt noX yppRrYVT. MRn URYt RrYVT så SorRtrRXXRr WRT ebg26, QRt Rr YVtt ZRr OruXRrvRnYVT. For å vVrXRYVT værR RXXRY Zot QR soZ VXXR TrRVRr å YRsR QRttR OurQR WRT YNTt vRQ Rn cGcnøXXRY. HNQQR vært ZorsoZt ZRQ NYYR QR SortvVYRQR postRnR, ZRn QRt OYR SorZyR Ory.
Har man noengang bruk for noe sånt? Kan ikke huske å ha bumpa borti sider skrevet med slik kryptering.

Edit: Jeg merker at jeg kanskje får bruk for det nå som folk begynner å skrive her.

Rqvg vtwra: Uibesbe re qrg fåaa ng aåe wrt ceøire å xbairegrer qrg qrer fxeri få ivexre vxxr nyyr beqn? Xinyzg...
Sist endret av RayMonk; 26. februar 2008 kl. 20:55.