Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 598
Heisann!

Sitter nå på en terminal ved universitetet, hvor de beklageligvis kjører Windows. Har fått installert firefox her, men sys.admins har delt disken i to partisjoner, hvor c: ikke er større enn akkurat nok til å holde noen programmer. Dette skaper problemer, i alle fall når 100+ stykker har vært innlogget på akkurat denne maskinen. Og med så mange brukere, blir disken fort fylt opp av alskens nettsider/videoer/bilder og annet temp.materiale. I skrivende stund er det 0 kb ledig på disken.

Ok, så til poenget. Er det noen mulighet for å velge en directory i firefox hvor cachen kan bli lagret? Har prøvd å søke etter dette, man får bare frem til hvor cachen blir lagret, noe jeg allerede vet. Noen tips?
Moving Firefox's v1.07 Cache Location?

in the address bar type in:

about:config

and look for the entry of:

browser.cache.disk.parent_directory

double click on that and you should be able to change it. If you
don't have it, then click on any entry, then do a right click and
select New, String, and enter the above in the first box, and the
location in the second.
Vis hele sitatet...
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Du pekte meg i alle fall i riktig retning. Fikk det til nå. Takker
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Ok, et oppfølgingsspørsmål til alle windowsgeeks der ute. Finnes det noen måte å manipulere Windows på, slik at filer som blir nedlastet, IKKE blir lagret i en temp-dir på C:\, men i stedet blir lagret direkte til den banen jeg velger å lagre filen på.

Slik det er nå, blir stort sett alt lagret i en temp-dir på C:\Documents and Settings\<bruker>\Local Settings\Temp. Dette skaper store problemer, da jeg hverken får lastet ned kompendier, eller andre viktige skoledokumenter.

Noen tips? :)
Sist endret av raze; 16. november 2007 kl. 01:31.
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Hm, var ikke helt det jeg var ute etter. Mulig det fungerer, men da blottlegger jeg vel all informasjon for de som måtte bruke maskinen etter meg? Var i utgangspunktet bare interessert i å velge temp-dir, men kanskje det er en umulighet?

Edit: Jeg har forøvrig skiftet cache-folderen til firefox, men likevel blir filer plassert i banen over når jeg skal laste ned filer.
Sist endret av raze; 16. november 2007 kl. 01:34.
Prøv å endre instillingene i IE da disse ofte har presedens for det meste. Du kan jo ta med deg en USB-disk med portable firefox på, da er alt dette fikset på.
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Ok, jeg forandret nå banen til temporary internet files i IE, og det ser ut til å funke. Enn så lenge Takk for hjelpa!