Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1077
Hei

Designet og utviklet et digitalt brettspill til lansering på Steam. Har fått inn en artist, og en utvikler med 13 år i bransjen til å programmere. For å utvikle prosjektet så må jeg jo dele all informasjonen.

I know, I know. Ingen kommer til å stjele ideèn din. Noe alle sier men skjer mye sånt i indie game development.

Lurte bare på hvordan jeg sikrer eierskapet til konseptet mitt just in case. Sånn worst case scenario for sikkerhets skyld. Om ikke kan jo en av de påstå at det er deres idè og all mulig legal trouble.
Få deg en advokat eller få dine ansatte til å signere en standard NDA. Åndsverk i seg selv er ditt uavhengig av hva du gjør med copyright/trademarking, men du må likevel være forberedt på å forsvare åndsverket ditt hvis det skulle bli misbrukt (feiler du å gå etter andre som bruker ditt varemerke så kan du som Maarud (som mistet varemerket "Potetgull") fikk erfare miste varemerket ditt.