Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5982
min første sopptur er det ikke lenge til nå, typen er mexikansk
2 gram


av musikk har jeg fått anbefalt Enigma - Love Sensuality Devotion-albumet, og King Crimson,
+ sitter og på en Acid-dace cd som var med i Uncut (med psycadellisk 60-talls-musikk)

hva annen musikk bør jeg ha lagret?

hvor mye bør jeg spise første gangen?

hva bør jeg unngå? skjennerellt

bør jeg trippe alene? (billigst for meg da, alle som vil være med er blakk, og jeg må spandere)

visst det går bad...tips?



tidligere digget de virkelige inn i seg sjæl-opplevelsene man har med cannz i begynnelsen, men de er borte nuh

har tidligere vært på bad-trip på meget hallusinerende blomsterfrø, som visstnok var jævlig giftige, omgivelsene, stresset, (blei seff ferska, og de trodde det var syre) plus at en episode både kvelden før og samme dag hadde gjort meg veldig deppa og veldig redd, så det sier seg selv, hadde det ikke vært giftig hadde det gått galt likevel, men jeg tenkte fint lite da jeg røykte det skvipet!
trippen var av typen "interspective nightmare", fullstendig helvette, fullstendig panikk, med minner fra barndommen smette inn fra alle kanter i et filmatisk galskap, det ble for mye for meg der og da,
men i ettertid har jeg faktisk lengtet tilbake, men denne gangen ikke så grepet av panikk, og vil gjerne oppleve en positiv trip og

for den tripen forrandret meg, synet på alt, og jeg får heletiden flashbacks og ser igjen ting jeg så i trippen (sick) og jeg digger nå hvert dramatiske sekund av den
For det første.. Du bør ikke planlegge og forvente alt for mye. Greit å være forberedt, men mange får probleme fordi de hadde tenkt så mye på kordan det "ville" ha vært. Hvis du skjønner? Hvis du skal trippe alene, bør du helst gjøre det engang du har huset for deg selv. Jeg hadde nok spiste først 1,5 og evt ett halvt etterpå. Det er lurt å ha noe tjall. Gjør at det kicker enda bedre men ikke for mye... greit å ha når trippen er ferdig, da du er veldig sliten og har behov for å roe deg ned litt. Men hasj kan også virke sånn at du "nesten" begynner å trippe igjen. Du bør ikke ta det sendt på kvelden. Og du må regne med at den kan vare opp til 8 timer. Jeg har opplevd at jeg har trodd at trippen var over etter 3 timer, og det var jeg glad for, fordi jeg var trøtt og sliten og ville sove. Men så begynte jeg å trippe igjen, og jeg trodde jeg var blitt gal. Det må du huske på, du er IKKE gal. Selv om du tenker veldig spaced lenge etter...

Du bør ha noe mat underveis... Og da vil jeg anbefale frukt, det er helt fantastisk. Og vann eller juice... jeg syntes tropisk nektar var veldig godt jeg. Chips og Cola egner seg ikke.

Med musikken børe du ha alt av musikk tilgjengelig som du kan sette på etter hvordan du føler deg...

Du må ikke være nervøs, men det er lov å være spent.

Ett tips til: Hvis du skulle begynne å badde, noe som man sjeldent gjør, hvis man er forberedt. Er der greit å ha en rohypnol eller lignende liggende på lur. Kan være godt til etter trippen og, hvis du ikke for sove.
Og lykke til, tipper du kommer til å ha det SKIKKELIG digg, for de meksikanske er skånsom mot sinnet og du kommer til å få digg humør og danse rundt om kring og bla bla bla...
-offtopic-

er det noen som har en videosnutt av en på tripp?
En ting som kan være lurt er å ha en kamerat som ikke er fjern på noe. Vi kaller det "Syrevakt" og har alltid pleid å bruke det. Som en slags personlig Natteravn som følger deg hele kvelden og som kan prøve å lure deg ut av kjipe avstikkere i trippen.

Ellers, når det gjelder musikk, så må du nesten ta noe du føler deg komfortabel med. Ikke bruk siste sang på Chaos A.D. (Sepultura) for der ligger det et skjult spor med sinnsyk hyling og skriking, av type panisk, psyk, angst-hyling...sikkert ikke digg når du er på tur.

Kan anbefale "Dead Can Dance". Jævla bra band. Har gitt ut 8 plater. "Spiritchaser" er vel kanskje den mest kjente, og den som er "lettest å ta". Tindersticks og Nick Drake funker sikkert også bra. Og "Lifeforms" av The Future Sound of London.
Er musikk virkelig en så viktig del av soppturer som man får inntrykk av?
"Syrevakt" kan sikker være lurt, men jeg velger faktisk og ikke annbefale det. Kan gjøre at du ikke slipper deg helt fri og ikke får full nytte av rusen ettersom du vet at det sitter en og ser på deg og syntes du er rar..
Du burde også være sammen men andre, gjerne bare en om du vil, men mex-sopp er veldig koselig og er hyggelig å ta sammen med en god venn.

Og nei musikk er ikke så viktig del, men musikk kan nå helt uante høyder hvis stemingen er riktig.. Det er jo alltid godt å ha noe digg musikk.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Kommer helt an på, hvilken person du er om du trenger en å være sammen med. Er du litt nervøs for å gå uti den mørke skogen, så er du det helt sikkert hvis du er sammen med noen andre, da kan det heller virke pirrende og ekstatisk.
Jeg vil si at musikk er viktig hvis du er hjemme, og særlig alene.
Det er vanlig å komme inn i en plagsom tanke-sykulus. Da MÅ du sette på noe musikk. Husker når jeg var på min første heftige sopptripp, jeg var alene hjemme med mine katter. Jeg satt i sofaen og så litt på TV, holdt på å le meg i hel. Men jeg visste det var noe annet jeg ville, jeg trengte musikk. Jeg tittet gjennom pappa's LP samling, og der fant jeg noe magisk, nemelig Pink Floyds første album. Jeg satt den på, min katt ble nysgjerrig av platen som gikk rundt og rundt, noen magiske klitre-lyder i begynelsen, og så begynte en magiske og spirituell reise inn i den psykedeliske verden av musikk.

Edit: Tripp rapport her
Sist endret av Schizoma; 11. august 2003 kl. 19:41.
hva er en sopptripp?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er når du spiser magiske sopper (noe alla lsd) og begynner en magisk "reise" (alt psykisk) inn i deg selv eller lignende. Å trippe er et utrykk for å være beruset av lsd, sopp eller andre sterkere psykedeliske stoffer.
Waffel: De vanligste soppene i Norge (i rus-øyemed) er fleinsopp.
▼ ... over en uke senere ... ▼
goddamnit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
skal si det var litt av en opplevelse!
jeg gjorde det sånn,
hadde en trippepartner over nettet som hadde store erfaringer med sopp, han hjalp meg gjennom med å si at "jodda, det der er helt normalt", så jeg klarte å nyte det fullt ut!
jeg satte på musikk, noe nytt, noe gammelt å synge med til, og litt av hvert,
iallfall kom jeg meg finfint gjennom det, lå der og trippet, stirret på alle tingene som hendte i taket, og inni de stadig forrandrende tankene,
sto inne på doen med fjeset inntil speilet og så på skyformasjonene på veggene som ble til små smilende fjes mens jeg sa til megselv hvor vakker verden var. og at jeg aldri skulle være tristi igjen i mitt liv :P
sleikte og koste på allt i huset, satt å ga navn til kjøkkenredskapene,
lå meg ned på stuegulvet og fløt på en sinnsyk euphoria som bare ble bedre og bedre,
og jeg forsto alle ord av sangene jeg hørte, og blei totalt lost i pink floyds "comfertably numb", hadde orgasme i hele kroppen, lå og kom med stønne-lyder konstant,

jodda, det gikk bra det serru
og det der var bare 2 gram
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Hmmm, nå ble jeg i grunn grovt inspirert. får snarest anskaffe litt sopp.
hmm, litt offtopic kanskje, men hvor skadelig er det for kroppen f.eks. i forhold til lsd?
Aahh.. Justin Sane. Du vekker minner. .

Trenger en real sopptur snart. En god og rund en..
"Hmmm, nå ble jeg i grunn grovt inspirert. får snarest anskaffe litt sopp"

nei for all del ikke, fyfy!!

du kan iallfall ikke si at jeg oppfordret til bruk nå!
men før eller siden får du nok henda i noe sopp, så les litt på www.norshroom.org først og lær deg litt om hva som må gjøres på forhånd, setting, om din instilling etc.

husk, møt alt med nyskjerrighet,
IKKE vær nærvøs
ingenting farlig vil skje deg under en trip, allt er inne i hodet ditt
og helst ha en erfaren en i nærheten første gangen, enten over chat på data'n, med deg i rommet, over sms, eller samma hva
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Thyph: Sopp er som LSD veldig LITE skadelig på kroppen. Soppen.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
En annen ting er at uansett hvor fucket opp du tror ditt sinn er på sopp, er du ikke gal. Mange begynnere har veldig lett for å tro det. Men man er ikke gal. Alt er fint fint fint.
Er det sant at det sitter igjen i blodet i 30 år ellerno som en andre skrev i en annen thread?
"In the high dose study of rats, all but 6 pecent of the psilocybin was excreted within twenty-four hours. In humans, only 80-85% of psilocybin and its metabolites is excerted within 8 hours, in the urine (about 65%), bile and feces (15-20%). Some 15-20% olingers on, stored in fatty tissues; significant quantitites appear in urine up to a week later. A full 25% of the originally administered dose enters urine as psilocin."
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Opprinnelig postet av polk
Er musikk virkelig en så viktig del av soppturer som man får inntrykk av?
Vis hele sitatet...
JA! for meg er musikk ihvertfall en VELDIG viktig del av trippen.
Uten musikk føler jeg noe mangler, og klarer aldri slutte å tenke på det.
Jeg føler at jeg blir mer beruset av musikken, for da lukker jeg ørene for alt annet, og hører kun på musikken og lar synet flippe ut. Som i en slags transe..kan sitte å bare lytte til musikk og tenke rare tanker i flere timer uten å bevege på meg..
Så ja.. Musikk (for meg) er en meget viktig del av trippen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Musikk er viktig! Prøv gjerne med Hallucinogen-Shpongle.. Den hørte jeg på min første tripp, og det tok faen meg av!! Muskken er så intens på denne formen og er viktig for å havne helt i trance. Ta også på deg en Md/mp3 spiller å gå deg en tur i naturen. Spesielt siden det er snart høst. Man kan spise aleine, men hvis dette er første gang anbefales det å spise med noen venner du er trygg på.

Lykke til og GOD tur! Dette blir garantert en av dine største rus opplevelser!!