Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2389
En kompis av meg får en hard landing etter den største dropen i hemsedal (?)
har fjernet noen heiskabler i bakgrunnen

http://foto.no/bildegalleri/images/b_332299.jpg
Pent bilde, men litt lengre lukkertid og et ikke så tett utsnitt hadde gjort det bedre.
Flott bilde. Kunne kanskje økt kontrasten en tone til?
Sitat av buttercup
...litt lengre lukkertid...
Vis hele sitatet...
Hæ?

Greit nok bilde, men savner action. Prøv heller og still deg slik at du tar bildet midt i hoppet/droppen for å gjøre det litt mer interessant. Rent teknisk er det ikke noe spesielt å pirke på.
Stilig bilde men synes ikke det var noe veldig spesielt med det. Det hadde vært bedre om det hadde hatt litt mer action som mongeland sa.
Synes det var et tøft bilde, finner ikke noe særligt å pirke på.

Og til mongeland: lukker på wikipedia.
Sitat av Diablo
Og til mongeland: lukker på wikipedia.
Vis hele sitatet...
Han skjønner nok det, du, men bildet hadde blitt uskarpt og fælt med lengre lukkertid.
Sitat av Diablo
Og til mongeland: lukker på wikipedia.
Vis hele sitatet...
Han mente nok heller hvorfor han ville ha lenger lukkertid...

Hvis du prøver å få frem "hard landing" i dette bildet, syns jeg ikke du har lykkes over hode. Hvis du ikke hadde sagt at han akkurat hadde landet, hadde jeg tenkt at han bare syklet ned bakken. Er et fint bilde, men må si meg enig i at jeg savner litt action.
Jeg mente bare et hårstrå lengre lukker for å få mer følelese av fart.
@Geirbauer: Det er tydelig at gaffelen har komprimert seg rundt 170 mm. Jeg synes det er ganske tydelig at han har landet etter et drop.
imac: Bildet er vel ikke av Anders fra treninga igår?
Større bildevinkel og landskap i stedet for portrett (så vi ser hopp/omgivelser) hadde hjulpet, tror jeg.
Bra analyse av egeulf. Mye videre vinkel hadde nok gjort aldeles underverker. Jeg ser en dude som sykler ned en grusdump og vet ikke noe om hvor han kom fra eller hva han nettopp har gjort. Historien er halve bildet.
Sitat av buttercup
Jeg mente bare et hårstrå lengre lukker for å få mer følelese av fart.
@Geirbauer: Det er tydelig at gaffelen har komprimert seg rundt 170 mm. Jeg synes det er ganske tydelig at han har landet etter et drop.
Vis hele sitatet...
Mulig det er tydelig for deg, men de fleste driver faktisk ikke og sykler i slalombakker osv, og dermed har vi ingen forutsetning for å legge merke til den slags detaljer.

Du må rett og slett tenke litt mer på hva publikum/mottakerne vil se, hvilke forutsetninger de har for å se det, og huske på at disse veldig ofte (for det aller meste) ikke er de samme som du (avsender) har.
Sitat av buttercup
Det er tydelig at gaffelen har komprimert seg rundt 170 mm. Jeg synes det er ganske tydelig at han har landet etter et drop.
Vis hele sitatet...
Du ser det, jeg og Geir ser det ikke.

/edit
Og så var vi for sein ..
Sist endret av Rejolo; 10. september 2007 kl. 19:17.
god regel er å ha luft foran personen. ikke bak
Syns det var et kjedelig bilde. Mulig det er meg, men jeg syns det er litt utbrent noen steder, og det virker også litt "blast" i mine øyne.
Sitat av Diablo
Og til mongeland: lukker på wikipedia.
Vis hele sitatet...

Srsly? Jeg mente at skarpheten i bildet er omtrent bra, og jeg setter spørsmålstegn ved hvorfor han som svarte først mente at han burde ha lengre lukker noe som ville ført til et uskarpt bildet.
Hvis jeg hadde sett sette bildet uten noen forklaring hadde jeg bare tenkt "hvorfor har han hodet så langt nede?". Får litt dårlig fram at det er fra et hopp. egeulf hadde et par gode tips.
Sitat av mongeland
Srsly? Jeg mente at skarpheten i bildet er omtrent bra, og jeg setter spørsmålstegn ved hvorfor han som svarte først mente at han burde ha lengre lukker noe som ville ført til et uskarpt bildet.
Vis hele sitatet...
Hadde han hatt noen hundredeler lengre lukkertid samtidig som han hadde fulgt rytteren med kamera (noe han kanskje egentlig gjorde allerede) hadde dette endt opp med et resultat der kjøreren var klar, men bakgrunnen ble litt blurret, slik som filter>blur>motion blur gir. Dette krever jo litt trening, men tror poenget her var at bildet hadde vært mye bedre da.

Det er ihvertfall min mening.
Er det det som kalles for panorering? Det var i såfall det jeg mente med at han burde ha hatt litt lengre lukker.
Trådstarter
18 1
mathfjeld: er nok ikke det nei
King of Spooning
Acidous's Avatar
Må si jeg blei en smule skuffa.
Når jeg såg tittelen før jeg såg bildet, forventa jeg ett skikkelig actionbilde..
Men når jeg først fikk se bildet så var det liksom bare en kar på sykkel ned en bakke.
Ganske kjedelig igrunn...

Men som andre sier, få med mer av hoppet/droppen, så er det mye tydeligere hva som foregår på bildet.
Enig med de fleste her. Steinen(?) midt i bildet foran syklisten er irriterende og tiltrekker seg litt for mye oppmerksomhet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Hvis han skulle hatt noe lenger lukkertid, ville dette forutsett at han hadde et stativ.
Hvorfor lenger lukkertid? JO. For å få fart i bildet!
Ved at syklisten blir litt blurry og strekker seg fremover i bildet, kan vi få en fartsfølelse! Dette hadde hjulpet på "action faktoren" i bildet.
Du burde også hatt mere luft forran syklisten, og mindre bak. Du dreper litt av følelsen at han faktisk lander, og er på vei fremover i bildet. Men bildet er greit, og har potensiale.
En kort lukkertid kan t.d. fryser en helikopterpropell i lufta.
En lang lukkertid vil gjøre at det ser ut som propellen er rundt hele helikoptere.

Got it?