Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1177
Er det Noen som vet hva som er farligst av sopp og knips?
Eventulet hva som gir størst sjansje for flasbacks og lignende?
Jeg har ingen erfaring med sopp, men kombinasjonen av MDMA og amfetamin (ecstacy) er relativt trygg. Knips i mer enn normale mengder fremkaller i verste fall hallusinasjoner etter min egen lille erfaring, men det er ikke stort verre enn Boeing-fly og plastelinabokstaver i taket.
Better than thou.
Kommer igrunn ann på hva du mener med farligst. E fryer hjernen din om du tar det over en lengre periode. Største problemet med sopp er at det er så og si umulig å vite hvor potent den er.

Ellers vil jeg anbefale å lese om stoffene du vurderer på www.erowid.org.
Kjenner folk som har blitt realt fucka opp følelsesmessig av knips!
Ei av dem har mistet helt evnen til å føle glede og må bøtte i seg en stor coctail medisiner hver dag for å ikke ta livet av seg.

Sopp derimot kjenner jeg ingen som har slitt med. Ikke har du noen form for "nedtur" heller (kanskje noen er uenig i dette? jeg gløøøder av glede ialfall etter en sopptripp

Sier seg selv, hva er smartest å putte i seg?
Noe som lages av pengegriske jævler på et labratorium som gir deg lyst til å danse som en mongo? eller noe som vokser naturlig ute i skogen som gir deg innsikt i degselv og verden irundt deg?
Ok,takk for svar,har testet begge deler,mest e'er..men tenkt bare på hva som kan fucke mest med psyken din..
jeg vet ikke jeg..
hvis du sliter psykisk fra før av
bør du jo absolutt holde deg unna
begge deler?

hvis du er psykisk frisk fraførav
tror jeg nok at soppen er mer til å stole på

man vet jo aldri hva som er i knipsen nå til dags
Apropos knips, jeg har hørt mange rykter om at hvis du tester det en gang kan det hende at du aldri kommer ned igjen. Også, er det lett å "bæde" på knips?
Ikke diss meg bare fordi jeg ikke vet
har aldri hørt noe om
folk som ikke har landa på knips...
men alt kan vel skje? :P

har heller aldri opplevd å bæde på
knips, men det kan skje
Sitat av petterøes 3000
Apropos knips, jeg har hørt mange rykter om at hvis du tester det en gang kan det hende at du aldri kommer ned igjen. Også, er det lett å "bæde" på knips?
Ikke diss meg bare fordi jeg ikke vet
Vis hele sitatet...

Å "bæde" har vel mer med sopp og LSD å gjøre enn med Ecstasy. Selv om mennesker har opplevd og opplever å "bæde" på knips - så er det helst LSD og sopp vi snakker om, når ordet "bæde" havner inn..

Dette har utrolig mye med skremselspropaganda å gjøre.
Det finnes utallige myter og skrøner om LSD og spesielt da Flein soppen.

Det blir ofte da snakket om at folk har "bædet" og aldri "landet" etter en trip, noe som også garantert har hendt mange ganger..
Tenk dere hippiene som ikke eigde respekt for LSD what so ever..

Skremmsels propagandaen mot knips går heller mot: Over-oppheting av kroppen, dehydrering/væske tap etter for mye dansing, og enkelte ganger hjerte stans.

Jeg må ærlig innrømme at det er en smule overdrevet høyt opp i skyene..
Jeg vil på ingen måte påstå eller konstatere at Ecstasy er ufarlig - for det er noe jeg selv vet bedre enn mange andre, og kjenner selv på sen bivirkninger som Ecstasy har gitt meg, i form av depresjon, usikkerhet, angst og vanskeligheter for å vise glede.
Dette er pga. et svært så overdrevet (blanings) misbruk der jeg ikke eigde respekt for Ecstasy i det heletatt og spiste det som om det skulle ha vært - Smurf Fruktpastiller - i en periode.

Overdriver man bruken av ett rusmiddel om det handler om alkohol eller nark, så vil man alltid merke noen bi og ettervikninger..
Men at en person ikke ha "landet" på en Ecstasy - vil jeg tørre å påstå at bare er vørvl. Men at man kan slite i etter tid av bruk - har jeg ikke vanskeligheter med å tro på.

Tilbake til spørsmålet ditt:

Jeg har til gode å møte noen som "bæder" på knips. Jeg vet at jenter(sikkert gutter også) av og til kan oppfatte oppturen som ganske intens, spesielt hvis det er gode E'r..
Men jeg har aldri sett noen bæde på dem. Selv om det gjerne kan se ut som personen "bæder" noe inn i det helvete..
Ligger å gnisser tenner og øynene ruller opp og ned i skallen på han.. Det kan høres drøyt ut, men spør du personen om han har det bra, kan jeg nesten garantere ett svar som at:
Det er den beste tiden i livet mitt (elns).
Ikke fordi jeg støtter Ecstasy på noe måte, men fordi jeg har ett ganske godt kjenskap til det.
Alle jeg jeg vet har spist eller prøvd E, har likt det og alltid villet prøve det igjen. De fleste jeg kjenner prøvde det igjen - og igjen - og igjen.. Det er den virkelige faren..
Mange føler at de ikke klarer å ha det gøyt uten knips. Da har man ett problem, og var selv i den situasjonen da jeg skulle slutte å spise knips, for å dra på byen kun for å drikke alkohol..
Jeg har mistet mye av gleden av å gå på byen, fordi ecstasy ikke lenger er en del av livet mitt.. Men så trives jo både kropp og topp mye bedre uten..

Bare sånn kjapt og enkelt.
Ecstasy får deg gjerne til å "drite" mer i ting.: Som å være brisen med en intens gladhets følelse
Sopp og LSD får deg til å tenke mye mer.. Man er mer oppmerksom på alt. Man blir gjerne overfølsom i enkelte situasjoner som -kan- gjøre at enkelte føler ett hvis ubehag.

Når man snakker om en Badtrip så er det LSD og/eller sopp man snakker om.
Å definere en badtrip blir for vanskelig for meg, men håper du ble litt klokere av det.
Sist endret av spQ; 7. september 2006 kl. 13:31.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Tja, jeg har opplevd noen bade på knips.

Fyren hadde spist, tja, 4 og en halv knips av et eller annet slag som jeg ikke helt kan komme på nå, og hadde ikke hatt noe problemer i løpet av kvelden. Når morgenen kom derimot, og han skulle prøve å sove, fikk han de mest intense hallusinasjonene, tak og vekker rant rundt, og han var jo egentlig _nede_. Han klarte ikke holde på næring eller vann, alt kom opp igjen i løpet av 3 minutter, og sånn fortsatte det i sikkert tolv timer. Heftige hallusinasjoner, riktignok normal tankegang, men det sier seg jo selv at gutten var redd for å ha utviklet hppd eller lignende, og var ikke helt med mot. Noe av det jævligste jeg har vært vitne til i alle fall. *grøsser*

Jeg prøvde det aldri igjen. Og til tross for at jeg ikke opplevde noe av det denne personen opplevde, så var nedturen temmelig ubehagelig. Og jeg klarte ikke slutte å tenke på nettop knips i dagene etterpå, på gleden av å spise de, samtidig som jeg var deprimert og nedslått, så jeg fant fort ut at knips ikke var noe for meg. Noe som gjør deg både deprimert og utmattet, samtidig som du ØNSKER MER, er rett og slett for farlig for min del. Men det er vel subjektivt, i guess.
Sist endret av Tias; 7. september 2006 kl. 11:47.