Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 940
Heisann!

Jeg har et stort forhold til musikken som Slipknot og Marilyn Manson spiller. Jeg har absolutt "alle" sangene det går an å få tak i av Slipknot, sånn ca. Alt fra 1989 til "The Subliminal Verses (vol. 3)"

Det jeg lurer på er: Er det noen av dere, gjerne som hører på det selv, som vet om et annet band eller fler som spiller slik musikk som dem. Har nemlig begynt å gått litt lei nå! Jeg kan gi noen eksempler på sanger jeg liker av Slipknot: "Vermillion", "The Nameless", "Opium of the People", "The Blister Exist", "Prosthetics", osv...

Marilyn Manson: "This is the New Shit", "Untranslated", "The Golden Age of Grotesque", "Vodevil", osv...

Er det noen som vet om noe liknende til noen av de sangene jeg har ramsa opp, så Tusen Hjertelig Takk! (Må som regel ha hørt sangen da)

Har forresten hørt mye på The Rasmus òg, ikke bare Heavy/Speed Metal.

Takk
Nå har ikke jeg noen konkrete anbefalninger av musikk heller musikkressurser som har blitt tatt opp her mange ganger:

www.musicplasma.com gir deg en "full" oversikt over sjangeren og artister som spiller samme type/stil whatever musikk

www.pandora.com enkelt og greit, du taster inn artisten/sangen du liker og programmet spiller din type musikk.
Takker

Kom ikke inn på Musicplasma, men Pandora var en bra link!
Bare sånn i forbifarten. Jeg håper du mener 1999 og ikke 89?
De gav vel ut sitt første album i 1996? Slipknot - Mate Feed Kill Repeat
Prøv Iced earth. Jeg likte de en stund, dog det var ikke helt min type musikk
Mushroomhead kanskje
www.pandora.com er noe av det lureste jeg har sett Det virker jo også!
Spineshank kanskje? Static-X? Deftones?
Han vil nok ikke like Iced Earth. Det er konge musikk, men ikke Slipknot / Marilyn style :P Mushroomhead er ganske bra, og Static X er veldig bra.
Static-X er ialfall et must! vil få opp energien din til bristepunktet fra første lytt!

Mudvayne er vel ganske likt de mest melodiøse sidene av Slipknot
Synes du bør backtracke litt. Sjekke ut tidlig Korn og Deftones, snuse litt på gammel Pantera. Og Tool

Aggressiv gitarbasert råkkemusikk finnes det plenty av, og det blir fort til at ting høres veldig likt ut, og det er ikke særlig spennende. Kommersialisering av tenåringsangst og kviseproblematikk er en annen side av saken.

Jeg hørte mye på slipknot da jeg var en 14-15, men gikk lei da jeg begynte å kikke litt bakover. Befriende å slippe alt det derre "fuck it all, fuck this world, fuck everything that you stand for"-greiene. Det er så oppkonstruert kjipt, og gjør ikke skallen din godt i lengden (da er det bedre å høre vokkisen i Korn whine over at stefaren hans knep han i toern).

Når det er sagt gjør du lurt i å bruke Pandora. Søk opp et par av bandene jeg (og andre i tråden) har nevnt, og la det gå litt. Bare husk at all musikk har røtter, og det er mye gull å finne.

Blues -> Black Metal. Get it?
Sist endret av Gilgamesj; 14. februar 2006 kl. 09:34.
Ser mange anbefaler Pandora, og da vil jeg anbefale last.fm (tidligere audioscrobbler.net). Du laster ned en plugin til din favorittavspiller (det være seg Winamp, BMP, AmaroK, eller hva enn du skulle bruke) som laster opp info om sangene du hører på. Etter hvert vil last.fm bygge deg en profil og en nettradio basert på hva du hører på. Du vil også kunne finne gratis musikk du nesten garantert vil like, samt tips til andre band og skiver å høre på. Etter å ha brukt last.fm en stund fant jeg i grunn Pandora noenlunde fattig. Anbefales!
kan vel da anbefale Stone Sour, er nå trossalt Corey fra slipknot som er med der og da. Kunne og da se litt inn i de forskjellige fra slipknot. Før Subliminal Verses splittet dem opp og gikk egne veger, med andre grupper før de da samla seg igjen og ga ut det albumet. Tror og murder dolls er en gruppe som en av dem i bandet var med i, men har ikke hørt noe fra dem
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Idioten: Ja, riktig at Murderdolls har en fra Slipknot. En av de som spiller med Marilyn Manson er også med der. Men bandet suger. Beklager.
Sitat av Noose
De gav vel ut sitt første album i 1996? Slipknot - Mate Feed Kill Repeat
Vis hele sitatet...
Mente vel rundt den tid, ja.. Var ikke sikker!

Men det er virkelig mange bra, konkrete svar å få her!

Det som er veldig upasselig nå da, er at alle de andre bandene som er nevt her som; Deftones, Static-X, Mudvayne, Disturbed, Spineshank, Korn og Murderdolls, har jeg masse albummer av på data'n! Så egentlig har jeg et godt utvalg av musikk når det gjelder sjangeren til Slipknot og Manson, men det er bare det at jeg har gått lei av de fleste! Så derfor lurte jeg på om det var enda noen band som spilte noe i den samme duren, kanskje! Trenger ikke være "Fuck, Fuck, Fuck" hele tiden, sånn som Slipknot

Selvfølgelig er det mye musikk jeg har på data'n! Minst tre albummer på hvert band, men ja... Jeg er en skikkelig Musikk-Freak. Så jeg må ha det stadig vekk. Jeg sovner som regel til: "Bubble Bubble Bitch Bitch, Rubble Rubble Party Party, Sex Sex Sex, and Don't Forget The Violence!" - av Manson. Bra sang! "This is the New Shit" Eller så sovner jeg til alle "Fuckene" til Slipknot. Hehe Må ha det, bare må ha det!

Må få sjekka ut bandet; Stone Sour og Mushrommhead da!

Hørte mye på Korn og In Flames før, men har vokst fra det nå, eller rettere sagt: Hørt det meste!

Men takker uansett for alle svar
Sist endret av Same i Skauen!; 14. februar 2006 kl. 17:18.