Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1460
Hei, jeg har lest igjennom de fleste av trådene om cannabis og matlaging,
men sitter igjen men noen spørsmål etter helgas forsøk.

Det store spørsmålet mitt er: På 1g gress, hvor mye smør skal jeg bruke sånn ca? Noen sier at man vil miste mye THC vist en bruker for mye.

Merk: Jeg bruker gress, ikke hasj.

Fremgangsmåten jeg fulgte var:

1. Smelt smør i en liten kjele.
2. Ta kjelen til side og tilsett ønsket mengde gress.
3. La kjelen med smør/gress trekke på lav temperatur i 30-60 min..
4. Sil av smørret i en bolle og tilsett to kopper varm sjokomelk.

Jeg brukte 1g, vi var 3 personer. Fikk ikke så mye funk som ved røyking, men tror jeg hadde for sterk varme i ett svakt øyeblikk om å bli fort ferdig. Tror kansje det ødela litt for effekten.
Sist endret av TeeZr; 1. desember 2014 kl. 15:27.
For det første så burde dette vært postet i http://freak.no/forum/showthread.php...nabiskokeboken
Evt den store cannabis-tråden.

For det andre, så lot du det trekke alt for kort tid, når du bruker gress så er det jo lenger jo bedre egentlig. 30-60 minutter er mer passende til hasj.

For det tredje, røyker du ofte ellers? Hvis dere gjør det så er 1g(tar utgangspunkt i "standard shit) delt på tre personer litt lite om dere har høy toleranse.

Anbefaler heller å koke opp vann, hive smøret i det og tilsette urt, for så å la dette stå å kose seg litt under kokepunkt lenge, helst et par timer ++ noen lar det stå opp til 24 timer for optimalt opptak av thc. Hvor mye smør er litt smak å behag og avhengig av hvor mye urt du har i, og hva du skal bruke det til, hva som er perfekt mengde for 1g skal ikke jeg uttale meg for mye om, men det er bedre med for mye enn for lite, da fettet blir "mett" altså det har tatt opp så mye thc som det kan gjøre, resten går da til waste.

Og ja, glemte å nevne det, etter du har latt smør/urt mixen kose seg i vannet en god stund, så lar du det kjøle seg ned, så setter du det i kjøleskap til smøret stivner som et lag på toppen, så er det bare samle sammen platen med smør og tilsette det i hva enn du vil bruke det til.
Sist endret av Juliaan; 1. desember 2014 kl. 15:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Edible-rusen er ikke helt lik som å røyke en joint. Hvis du røyker daglig og har gjort det en stund så vil en lav dose edible kunne være subtil. '