Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2640
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Intramuskulært har alltid vært foretrekket for ting som testosteron, men de siste årene har flere og flere begynt med å injiserer i magefettet (subcutant). Dette gjelder mindre menger, ikke grove bolerdoser. Enkelte TRT klinikker i utlandet benytter seg av dette.

Noen som har prøvd dette eller vet om noe nyere forskning?
Det eneste det virker som man er "bekymret" for er at man ikke vet langtidsvirkningene av å injisere olje i magefettet fremfor muskel som det er forsket mye på.

Noen som har testet det selv eller som har noe kunnskap rundt det? Står også at man får litt bedre effekt/opptak, kontra intramuskulært ved samme mg.
Ja hva tenker du egentlig, at skal du først få i deg ekstra testosteron så hvorfor ikke gjøre om kroppen din til en forsøkslab?
Testosteron er relativt greit å ta subcutant sies det, bare vær renslig. Slik har det vært brukt i "bli sterk&stor fortere" miljøene siden 70 tallet. Du vil finne folk som har erfaring fra alle mulige forskjellige typer testo, og kan velge type som passer din profil iforhold til vekst, styrke og risiko. Og du kan like godt kjøre sprøyta i muskel for da vet du mer hva du går til og hvordan ting virker. Kjør safe og velg det som er mest utprøvd fremfor å drive test-lab på egen kropp. For meg virker det som en unødvendig risiko å ta.

Det er helt sikkert også forskjell på kvalitet på lab-grade varer som gies på TRT klinikker og det som skaffes illegalt som stammer fra random kjeller-labs og garasje-mekk. Dermed kan kanskje resultatet eller langtidseffekten av å sette det i magefettet framfor musklene kanskje bli annerledes for deg enn for de som får dosene sine på TRT labs. TRT doser er vel også temmelig mye mindre enn "muskel-doser"?
Fordelen med TRT subkutant kontra IM er at det blir lengre halveringstid. Enkelt å greit. Du slipper å stikke like ofte.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg gjorde det i ett år. Funka som faen det. Men du må sette lite om gangen. Jeg satt Max 0,5 ml om gangen. Og roter stikkstedet.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg skal kjøre TRT doser, så blir maks 0,4ml med enanthate pr. injekson.Hvor ofte burde man sette i forhold til intramuskulært? Planen var opprinnelig å sette hver 5 eller 7 dag med test enanthate intramuskulært for relativt stabile blodverdier, holder det med 1 gang i uka for subcutant?

Bestemte meg for å gå for subcutant da jeg ønsker å kunne sette selv, noe jeg ikke klarer i rompa, og låret har jeg hørt for mange skrekkhistorier om til å våge meg på.

Det selges 2 forskjellige lengder på nålene til insulinsprøytene på apotek1, 8 eller 12,7mm.
https://www.apotek1.no/soek/insulinspr%C3%B8yte
Hvilken skal jeg velge? Jeg er tynn med lav fettprosent.
Satt HCG subcutant før, men det er over 10 år siden så husker ikke størrelsen på nåla.
Jeg vet ikke akkurat hvor mye lengre halveringstid det er på subq kontra IM men det skal være noe. Injisere 1 gang per uke høres fint ut.

Hvilken sprøyte du skal bruke er jeg usikker på, men alle treffene på URLen din tar iallefall nok mengde. Jeg ville kanskje gått for den tynneste nåla. Den skal ikke trenge å gå noe særlig dypt heller. Bruk tommel og pekefinger til å klemme på fettet og press nåla inn ~0,5cm+ ish.

Nå vet jeg ikke hvor populært det er å spørre de på apoteket om dette, men jeg regner vel med det finnes endel nybegynnerguides på nettet.

Nøkkelen er å injisere ekstremt langsomt da jeg har hørt det kan svi litt når du injiserer. Det er ikke farlig, men ubehaglig.
Sist endret av Superspurv; 22. juli 2020 kl. 18:20.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg brukte brune nåler i en 1ml sprøyte. Optimalt setter du hver 3 dag. 0,3 eller 0,2ml hvis du skal bruke lite