Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 748
Hei

Jeg har fått en skikkelig ille fødselsdepresjon og i tillegg mistet jeg melka..
gikk såpass i kjelleren at jeg har fått time til psykolog.

Jeg har stesolid, men har en genfeil som gjør at jeg må ta betraktelig mange fler for å i det hele tatt få effekt. 20-30mg. Har IKKE opparbeidet toleranse. Jeg sa selv i fra til legen at jeg var ukomfortabel med å ta stes hver dag for å komme meg igjennom dagen.
Jeg har mye angst nå og er fryktelig deprimert. Går på cipralex i utgangspunktet.
Vi ble enige om å prøve lyrica en periode i stede for stesolid.

Jeg er virkelig ikke ute etter noen rus da jeg har en liten pjokk på 4mnd (pappaen har permisjon så jeg er ikke alene med han). Det jeg lurer på er om bivirkningene av lyrica går seg til? Jeg tar 25mg morgen og kveld og jeg er så sjukt svimmel og ukonsentrert. Som vi sier i Nord-Norge, Kokkelimonke! Djiiiis…. Ser at noen sammenligner det med være brisen, men dette var ikke den gode typen brisen for min del…. Det er også listet opp som et vanedannende stoff og jeg kjenner at det også skremmer meg litt.

Noen som har erfaring med dette?
25mg lyrica er en svært lav dose, og hvis du tar regelmessig så burde du ikke bli svimmel.
Hvor mye cipralex tar du a?
Er ikke det noe en ikke skal kombinere med Lyrica?

Hadde vært mer skeptisk til cipralex ellr å kombinere de to, enn selve Lyricaen. Jeg måtte trappe ned og kutte ut cipralex pga bivirkninger.
Sist endret av Hagen32; 14. september 2024 kl. 23:16.
Cipralex og lyrica har ingen interaksjoner så det er helt trygt. Går på en dose cipralex nå som ikke gir bivirkninger, takk og lov
Endte opp på legevakten i går med ekstremt sterke bivirkninger av lyricaen og da var beskjeden at jeg måtte seponere med en gang. Noe jeg gladelig har gjort. Kroppen min tålte ikke den medisinen til tross for lav dose. Grøss..
Sist endret av StellasDog; 15. september 2024 kl. 15:59.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Snakk med legen din. 25mg er som nevnt minste dosen du kan få om jeg ikke tar feil. Det er iallefall utrolig liten dose.

Vi er alle forskjellig. Reagerer forskjellig.

Jeg tror det ligger psykisk da du har lest litt om dette preparatet og hjernen freaker deg ut + effekt fra lyrica'en. Place-bo kan gjøre så mangt.

Men igjen, snakk med legen. Er ingen leger her, kanskje du ikke tåler lyrica eller det rett og slett ikke er for deg?

Skal du ha noe form for rus må du utav egen erfaring på doser 150 mg ++
Sist endret av eRixn; 2 uker siden kl. 01:33.