Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 2534
Skulle akkurat sykle en kjapp tur på butikken, skulle ikke ta mer en 5 min.
Gadd ikke ta med låsen siden det ikke er så mange folk ute nå. Så jeg lot bare låsen henge i det røret jeg pleier å låse fast sykkelen i.
Jeg festet låsen rundt røret, men gjorde ikke noe med koden, så teknisk sett var den åpen, men den så låst ut, om dere forstår.

Når jeg kom hjem igjen kort tid senere, har han andre som alltid pleier å låse sykkelen sin i samme rør kommet hjem, og låsen min var borte! Ble selvfølgelig skikkelig sint. Jeg vet det er han fyren som eier den sykkelen som har tatt den, fordi det er umulig å vite at den var åpen, hvis man ikke hadde kommet borti den (trangt om plassen)

Noen tips til å få tilbake låsen? Det er ganske viktig fordi nå står sykkelen uten noe lås. Vurderte å ringe på alle dørene å spørre hvem sin sykkel det er, men de kommer selvfølgelig til å lyve.

Vurderer også å knuse sykkelen hans fullstendig midt på natta, slik at han ikke kan får brukt den mer, som en hevn.

What to do?

(jeg er fattig, har ikke råd til en ny)
Sist endret av Pirajaspøkelse; 14. september 2012 kl. 20:35.
-Rar på fulltid.
Sitat av Pirajaspøkelse Vis innlegg
Skulle akkurat sykle en kjapp tur på butikken, skulle ikke ta mer en 5 min.
Gadd ikke ta med låsen siden det ikke er så mange folk ute nå. Så jeg lot bare låsen henge i det røret jeg pleier å låse fast sykkelen i.
Jeg festet låsen rundt røret, men gjorde ikke noe med koden, så teknisk sett var den åpen, men den så låst ut, om dere forstår.

Når jeg kom hjem igjen kort tid senere, har han andre som alltid pleier å låse sykkelen sin i samme rør kommet hjem, og låsen min var borte! Ble selvfølgelig skikkelig sint. Jeg vet det er han fyren som eier den sykkelen som har tatt den, fordi det er umulig å vite at den var åpen, hvis man ikke hadde kommet borti den (trangt om plassen)

Noen tips til å få tilbake låsen? Det er ganske viktig fordi nå står sykkelen uten noe lås. Vurderte å ringe på alle dørene å spørre hvem sin sykkel det er, men de kommer selvfølgelig til å lyve.

Vurderer også å knuse sykkelen hans fullstendig, slik at han ikke kan får brukt den mer, som en hevn.

What to do?

(jeg er fattig, har ikke råd til en ny)
Vis hele sitatet...
Be om å få låsen tilbake (?)
Ikke ramponer sykkelen hans, det gjør vondt verre. Om du veit hvem det er, anmeld han. Ellers kan du banke/ringe på hos han, og spørre pent om å få den tilbake, eventuelt true med anmeldelse.
usynlig
Pirajaspøkelse's Avatar
Trådstarter
23 4
Sitat av djrubber Vis innlegg
Be om å få låsen tilbake (?)
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvem det er som eier sykkelen. Aldri sett han før.
Har du vindu ut til der du parkerer sykkelen din? Om du ser han er ute et ærend, følg med når han kommer tilbake. Deretter skyndt deg ut leiligheten og spioner på han, finn ut hvor han bor o.l.
Sitat av Pirajaspøkelse Vis innlegg

Vurderer også å knuse sykkelen hans fullstendig midt på natta, slik at han ikke kan får brukt den mer, som en hevn.
Vis hele sitatet...
Å knuse en potensiell uskyldig mann's sykkel vil ikke få tilbake sykkellåsen din. Noe du vet utmerket godt....

Du valgte selv å ikke låse sykkelen din og du må tåle konsekvensene. Skjønner ærlig talt ikke hvorfor du lagde tråden her. Utrolig lite noen av oss kan gjøre med at du har fucket opp.
Sist endret av Round; 14. september 2012 kl. 20:39.
usynlig
Pirajaspøkelse's Avatar
Trådstarter
23 4
Sitat av Oatre Vis innlegg
Har du vindu ut til der du parkerer sykkelen din? Om du ser han er ute et ærend, følg med når han kommer tilbake. Deretter skyndt deg ut leiligheten og spioner på han, finn ut hvor han bor o.l.
Vis hele sitatet...
Klarer ikke se ut dit, det er rundt hjørnet.
Gaaah, det er så unødvendig å være så frekk. Skjønner han ikke hvor mye trøbbel han skaper.. han har allerede en fin lås.
-Rar på fulltid.
Sitat av Pirajaspøkelse Vis innlegg
Skulle akkurat sykle en kjapp tur på butikken, skulle ikke ta mer en 5 min.
Gadd ikke ta med låsen siden det ikke er så mange folk ute nå. Så jeg lot bare låsen henge i det røret jeg pleier å låse fast sykkelen i.
Jeg festet låsen rundt røret, men gjorde ikke noe med koden, så teknisk sett var den åpen, men den så låst ut, om dere forstår.

Når jeg kom hjem igjen kort tid senere, har han andre som alltid pleier å låse sykkelen sin i samme rør kommet hjem, og låsen min var borte! Ble selvfølgelig skikkelig sint. Jeg vet det er han fyren som eier den sykkelen som har tatt den, fordi det er umulig å vite at den var åpen, hvis man ikke hadde kommet borti den (trangt om plassen)

Noen tips til å få tilbake låsen? Det er ganske viktig fordi nå står sykkelen uten noe lås. Vurderte å ringe på alle dørene å spørre hvem sin sykkel det er, men de kommer selvfølgelig til å lyve.

Vurderer også å knuse sykkelen hans fullstendig midt på natta, slik at han ikke kan får brukt den mer, som en hevn.

What to do?

(jeg er fattig, har ikke råd til en ny)
Vis hele sitatet...
Er jeg fjern?
Sitat av Pirajaspøkelse Vis innlegg
Vet ikke hvem det er som eier sykkelen. Aldri sett han før
Vis hele sitatet...
Eventuelt, du kan bite å det sure eplet å kjøp en ny en?
ta og hør med naboene dine om de har 2 ekstra låser du kan låne så låser du din sykkel i hans og til den stanga så han ikke kan ta med seg din sykkel.
Simpleste lås koster 35.- husker ikke om dette var på biltema, eller clas. Kjøpte den kun for "inn-og-ut-av-butikken" bruk. Tipper du klarer å fikse deg en sånn. Om låsen din sitter på en annens sykkel så får du knekke koden, skifte den, for så å sette den tilbake på din egen sykkel. Det er det mest fornuftige imho.
usynlig
Pirajaspøkelse's Avatar
Trådstarter
23 4
Sitat av djrubber Vis innlegg
Er jeg fjern?
Vis hele sitatet...
Ja, les bedre. Den er 99,9% sikkert at det er han, fordi han må flytte låsen min for å få låst fast sin egen, og den så låst ut, så ingen andre enn han kunne tatt den på 5 min.
Sitat av Pirajaspøkelse Vis innlegg
Vet ikke hvem det er som eier sykkelen. Aldri sett han før.
Vis hele sitatet...
Sjekk rammenummeret og kontakt Falck sitt sykkelregister.
For å få greie på navnet til vedkommende kan du jo ta en spansk en og bare si at du har funnet sykkelen og mistenker at noen har stjålet den fra eieren og at du ønsker å levere den tilbake?

Edit: Eller så kan du jo sette deg i nærheten av sykkelen og bare vente på at eieren dukker opp slik at du kan konfrontere han/henne.
Sist endret av Knask; 14. september 2012 kl. 20:46.
Kodelås på sykkelen?

Ganske så verdiløst spør du meg, kjøp en med nøkkel. Det krever iallfall litt innsats å få opp.
-Rar på fulltid.
Sitat av Pirajaspøkelse Vis innlegg
Ja, les bedre. Den er 99,9% sikkert at det er han, fordi han må flytte låsen min for å få låst fast sin egen, og den så låst ut, så ingen andre enn han kunne tatt den på 5 min.
Vis hele sitatet...
Ja, så da har du sett han før, da?
Jeg sliter litt med å forstå hvorfor du ikke bare snurret koden en gang eller to, når du først har tatt deg bryet med å ta opp låsen, bøye deg ned, sette den på plassen sin?
Lily, hjort er hjort, sa elgen og vasket seg og ble rein
TS, du kan eventuelt ta sykkelen inn?
Sist endret av Oatre; 14. september 2012 kl. 20:55.
usynlig
Pirajaspøkelse's Avatar
Trådstarter
23 4
Sitat av Oatre Vis innlegg
Lily, hjort er hjort, sa elgen og vasket seg og ble rein
TS, du kan eventuelt ta sykkelen inn?
Vis hele sitatet...
Satte den inne i gangen nede, men kan ikke ta den med helt opp siden jeg bor sammen med 5 andre menn i 4. etasje. Føles ikke helt trygt.

Finnes det noen lettere måte å knekke en sykkellåskode på enn å prøve: 0001,0002,0003 osv? Han har også en kodelås. skulle gjerne tatt den, byttet kode og satt den på min egen. Så kunne han behold min, den jævelen.
Sist endret av Pirajaspøkelse; 14. september 2012 kl. 20:58.
-Rar på fulltid.
Sitat av Pirajaspøkelse Vis innlegg
Finnes det noen lettere måte å knekke en sykkellåskode på enn å prøve: 0001,0002,0003 osv?
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes det.
Men drar i hver sin ende av låsen.
Så kjenner man på hvem av hjulene som er trangest, man vrir på det, og venter til man hører klikk, og mens man drar kodelåsen fra hverandre så for man ikke vridd på det hjulet du akkurat vred på. Gjenta dette. Tilslutt åpner den seg (tar maks 20 sek hvis du har gjort dette før.)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Mens du drar låsen "fra hverandre" scroller du gjennom tall på første rulle, fra 0-9, når du treffer riktig tall så glipper låsen opp et par mikromillimeter, så gjør du samme med neste siffer på koden, helt til den er åpen.
Nei, eneste måte å knekke en sykkelkøde, er å gå fram på den langvarige måten. Systematisk gjennomgang av alle tall.
Er nesten 60 000 kombinasjoner om du har tre sifre på kodelåsen. 59049, for å være nøyaktig.

Sitat av Fleff Vis innlegg
Mens du drar låsen "fra hverandre" scroller du gjennom tall på første rulle, fra 0-9, når du treffer riktig tall så glipper låsen opp et par mikromillimeter, så gjør du samme med neste siffer på koden, helt til den er åpen.
Vis hele sitatet...
Oi, nice takk
1: Er du sikker på at det var han som tok den da? Viktig å være sikker før du anklager noen vet du...

2: Om det evt var noen andre; har du så stygg sykkel at noen velger å stjele LÅSEN, og ikke SYKKELEN?
usynlig
Pirajaspøkelse's Avatar
Trådstarter
23 4
Sitat av Taffer Vis innlegg
1: Er du sikker på at det var han som tok den da? Viktig å være sikker før du anklager noen vet du...

2: Om det evt var noen andre; har du så stygg sykkel at noen velger å stjele LÅSEN, og ikke SYKKELEN?
Vis hele sitatet...
Jeg brukte jo sykkelen...

Skal ut å prøve det låstrikset nå Går den egentlig an å bytte kode på en slik lås, forresten?
Ja, det er en slik "tapp" som du drar opp/ned, du finner det ut om det er en tapp der. Tappen er forresten der du stapper den greia inn
Prøvde låstrikset selv, funket ikke på min :/
Har du en lås nå, TS?
-Rar på fulltid.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Ja, det er en slik "tapp" som du drar opp/ned, du finner det ut om det er en tapp der. Tappen er forresten der du stapper den greia inn
Prøvde låstrikset selv, funket ikke på min :/
Har du en lås nå, TS?
Vis hele sitatet...
Nei, og ikke prøv for mange ganger, låsene kan bli ødelagt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Combination_locked.png

Slike låser kan man bytte kode, men man kan kun benytte seg av de samme siffer/tegn som forrige kode.

Er det en singel rulle (tenk safe) er det anderledes(da funker ikke trikset jeg sa heller)
usynlig
Pirajaspøkelse's Avatar
Trådstarter
23 4
Sitat av Oatre Vis innlegg
Ja, det er en slik "tapp" som du drar opp/ned, du finner det ut om det er en tapp der. Tappen er forresten der du stapper den greia inn
Prøvde låstrikset selv, funket ikke på min :/
Har du en lås nå, TS?
Vis hele sitatet...
Nei ,er på vei ut. ah, ja, samme som når jeg lagde koden selvfølgelig.
hmm, får se om det funker på denne da. Ønsk meg lykke til
Sitat av Oatre Vis innlegg
Er nesten 60 000 kombinasjoner om du har tre sifre på kodelåsen. 59049, for å være nøyaktig.
Vis hele sitatet...
Hvordan i alle dager kom du frem til dette tallet? Det er nøyaktig 1000 kombinasjoner med 3 siffer. Fra 000 til og med 999.
Sitat av Fleff Vis innlegg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Combination_locked.png

Slike låser kan man bytte kode, men man kan kun benytte seg av de samme siffer/tegn som forrige kode.

Er det en singel rulle (tenk safe) er det anderledes(da funker ikke trikset jeg sa heller)
Vis hele sitatet...
Hvordan kan man se hvilke låser man kan gjøre dette trikset på?
usynlig
Pirajaspøkelse's Avatar
Trådstarter
23 4
Trikset virket ikke faen, hva nå.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det virker på de fleste, men er vanskelig å kjenne, du må også begynne fra riktig ende(varierer fra lås)

Prøvde du ALLE mulige kombinasjoner med de sifferene du hadde i den forrige koden?
Sitat av Oatre Vis innlegg
Systematisk gjennomgang av alle tall.
Er nesten 60 000 kombinasjoner om du har tre sifre på kodelåsen. 59049, for å være nøyaktig.
Vis hele sitatet...
Nå har vi strengt tatt 10 forskellige siffer fra 0 til 9.. så 5 tall har 10000 forskjellige kombinasjoner, ikke 59049.

Når man bruker metoden med å kjenne etter klikk, så blir det (1+10)/2*5 =27.5 forsøk i gjennomsnitt før samme låsen er åpnet. Noe som er rimelig mye mindre enn de 5000.5 man hadde brukt i snitt uten den metoden.
Sist endret av DumDiDum; 14. september 2012 kl. 22:21.
bare spør om og få tilbake låsen og hvis ikke fin en høy bru ta sykkelen hans og kast den ut av brua
Sitat av pyrotec Vis innlegg
bare spør om og få tilbake låsen og hvis ikke fin en høy bru ta sykkelen hans og kast den ut av brua
Vis hele sitatet...
Klassiker, eventuelt eieren!
Sist endret av Oatre; 14. september 2012 kl. 22:33.
Dersom du er sikker på at det er han med sykkelen som har tatt låsen stemmer jeg for at du allierer deg med en kompis med tilgang på lift , og klipper låsen hans,for så å tre ramma på sykkelen hans ned på nærmeste lyktestolpe:-) skriv gjerne også en lapp hvor det står kos deg med låsen el.
Du har ikke råd til ny lås, men har råd til å la sykkelen stå ulåst??
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Kodelås på sykkelen?

Ganske så verdiløst spør du meg, kjøp en med nøkkel. Det krever iallfall litt innsats å få opp.
Vis hele sitatet...
Gi meg den nøkkellåsen så skal jeg trylle for deg.
Kompisen kjøpte seg en forsikringsgodkjent hengelås for å sikre sine verdier, trodde han.
http://www.youtube.com/watch?v=_VCe16MYVNM&feature=plcp
Neste gang du ser sykkelen hans, så har han sikkert tatt i bruk din lås
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Abus er søppel, skal du ha noe ordentlig kjøper du TrioVing med ymse sikkerhetsstifter, Utrolig nervepirrende å bumbe, verre å dirke.
usynlig
Pirajaspøkelse's Avatar
Trådstarter
23 4
Skrev en lapp på sykkelen hans: "Hei, du som eier denne sykkelen. Vennligst returner låsen du stjal i går kveld. Den burde henge på samme rør (låst og med samme kode) før jeg kommer tilbake på søndag. Det er ikke så vanskelig å finne ut hvem du er, og det hadde jo vært leit om sykkelen din plutselig fikk litt uforventet kortere levetid, who knows "

Håper det virker.
Sist endret av Pirajaspøkelse; 15. september 2012 kl. 14:09.