Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 765
Forestill deg at du har to tilgjengelig usb utganger på pcen. Hvis den ene usb utgangen (kalt utgang 1) brukes så svekkes funksjonen til den andre usb utgangen (kalt utgang 2). Hvis jeg man da kjøper en usb hub med strøm, vil man da kunne bruke usb utgang 2 uten at dette svekker usb utgang 1?

Takker for svar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kjem an på kva du meiner med 'svekker'.

USB er uansett delt buss, så hastigheten blir fordelt mellom alle devices.
Hadde prøvd å unngått HUB så mye som mulig, hadde noen D link huber på jobben og de var ikke veldig med villige. Slet også med strøm ut av huben, var ofte jeg måtte fjerne enheter som var koblet til for i det hele tatt fått restartet pcen. Man kan jo kjøpe ett sånt usb pci kort. Er sikkert veldig gammeldags idag, så kan hende du får noe gratis på bruktmarkedet.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kjem an på kva du meiner med 'svekker'.

USB er uansett delt buss, så hastigheten blir fordelt mellom alle devices.
Vis hele sitatet...
Med "svekket" så mener jeg at usb utgangen ikke fungerer så godt som før.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Med "svekket" så mener jeg at usb utgangen ikke fungerer så godt som før.
Vis hele sitatet...
Men fungerer så godt som før er veldig subjektivt. Har du HD-capture som tar 400Mb/s er det åpenbart eit problem å dele bussen med andre ting. Har du tre tastatur er jo båndbreidda åpenbart ikkje eit problem.
En USB skal visst tåle 500 mA strøm ut. På 2 tilsammen 1A (1000 mA). Så tenker du forbruksstrøm, skal dem ikke "svekke" hverandre. (og er grunnen til at noen eksterne CD-brennere har 2 plugger). Har du en HUB med EGEN strømforsyning, bør ikke hoved-USB-en levere noe strøm. Mener du datahastighet, les inleggene over.