Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  210 32784
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men viss du skal samle inn alt det å folk må sende det til deg blir ikke det ett problem?
Vis hele sitatet...
Det kan bli ett "stort problem" for meg, når jeg får svar fra rusopplysningen så kommer jeg til og diskutere dette med de, hvis de har god kontakt med politiet kansje de kan hjelpe på en eller annen måte.

Det er dette som er det største problemet og det må man finne en god løsning på. Jeg tar en 5000kroners bot for laget, men problemet er at politiet helt sikkert hadde beslaglagt det istedefor å gi det til rusopplysningen sånn at de hadde fått analysert det.

Politiet og helsevesen må jo se fordelen av dette de også. Det er garrantert en måte og få gjennomført dette på, detmå bare finnes ut av
Sist endret av Hasjanalyse; 3. oktober 2023 kl. 08:55.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fyrte min første bønne i 1991,MYE har skjedd med hasjen med årene.Kuttet ut hasj(borsett fra den jeg lager selv)Hodet er friskemeldt etter overgang til grønnsaker.Artig å bli belært av yngre plugger..."funker på meg ihvertfall"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fyrte min første bønne i 1991,MYE har skjedd med hasjen med årene.Kuttet ut hasj(borsett fra den jeg lager selv)Hodet er friskemeldt etter overgang til grønnsaker.Artig å bli belært av yngre plugger..."funker på meg ihvertfall"
Vis hele sitatet...
Jeg og mine nærmeste begynte i 94-98, "hasjen" idag, kan ikke sammenlignes med det jeg røyka de 10-15 første årene. Vi husker de første typene med fake kom rundt 2008/2010 de var horrible, nå har de som lager dritten fått mer erfaring, det har blitt så normalisert at folk ikke lenger vet forskjell
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hasjanalyse Vis innlegg
Jeg og mine nærmeste begynte i 94-98, "hasjen" idag, kan ikke sammenlignes med det jeg røyka de 10-15 første årene. Vi husker de første typene med fake kom rundt 2008/2010 de var horrible, nå har de som lager dritten fått mer erfaring, det har blitt så normalisert at folk ikke lenger vet forskjell
Vis hele sitatet...
Godt vi merket det daHåper på svar ang analyse.Dette er rett og slett spennende å få bekreftet teorien
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Godt vi merket det daHåper på svar ang analyse.Dette er rett og slett spennende å få bekreftet teorien
Vis hele sitatet...
Dette kan bli ett problem som stopper hele prosessen, men det kan hende de innser at det faktisk er såpass normalt og kansje helseskadeligt på lang sikt at de vil gi det ett forsøk på andre måter

Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Virker som testkit blir løsning https://testkitsnorge.no
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Virker som testkit blir løsning https://testkitsnorge.no
Vis hele sitatet...
Løsningen er og bli enda kriminell og dyrke selv. Da får man 100% ekte saker og man vet hva man inntar

Men folk generelt er så dumme, at de selger halvparten eller mer for og få inn småpenger (10-20-30k) så på slutten før neste grow er ferdig så må de handle inn fake og dermed støtter nettverkene som produserer og selger driten
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har i årevis ønsket å gjøre dette. Hadde planer om å sende til EC den gang,
Problemet med analysetjenesten er at de kun har FTIR tilgjengelig, det er ikke sikkert den får med seg veldig viktige småting. Vet ikke om de kan ha tilgang til GC/MS, men det hadde gjort ting veldig bra.

Dere som er i Oslo, ta en tur innom analyse tjenesten med hasjen deres. Dette er spørsmål mange har ventet i årevis på, mens folk har sagt vi loker siden hasjen skal «være sånn». Godt å se at så mange har begynt å få opp øynene.

Hvis noen har Mikke Mus logoen, så er jeg veldig interessert i at dere tar en tur med den!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har i årevis ønsket å gjøre dette. Hadde planer om å sende til EC den gang,
Problemet med analysetjenesten er at de kun har FTIR tilgjengelig, det er ikke sikkert den får med seg veldig viktige småting. Vet ikke om de kan ha tilgang til GC/MS, men det hadde gjort ting veldig bra.

Dere som er i Oslo, ta en tur innom analyse tjenesten med hasjen deres. Dette er spørsmål mange har ventet i årevis på, mens folk har sagt vi loker siden hasjen skal «være sånn». Godt å se at så mange har begynt å få opp øynene.

Hvis noen har Mikke Mus logoen, så er jeg veldig interessert i at dere tar en tur med den!
Vis hele sitatet...
Får sende en mail til Kripos og høre om de er interessert i og undersøke saken og linke til den tråden her sånn at de skjønner at det bare er 1 paranoid hue som tenker på det der

Da er det sendt en mail dit også, med demmes lab så er det mulighet for og finne ut av det meste





Jeg går all in, for og finne ut av dette
Sist endret av Hasjanalyse; 3. oktober 2023 kl. 12:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hasjanalyse Vis innlegg
Får sende en mail til Kripos og høre om de er interessert i og undersøke saken og linke til den tråden her sånn at de skjønner at det bare er 1 paranoid hue som tenker på det der
Vis hele sitatet...
Gjør det!
Mener jeg har hørt at det har vært veldig få beslag med dette, altså falsk hasj, det var vell en del for 10-5 år siden med syntetisk, men Kripos regner jo alt med THC av hvilken som helst type som «ekte», så det underrapporteres enormt!

Feks en plate med fake hasj, tilsatt 10g vanlig hasj. Det ville gått som ekte hasj, eller en plate med HHC og noen gram vanlig hasj blandet inn i noe plantemateriale.

Dette fenomenet med Toro 1 2 3 hasj-mix eksploderte som følge av tørken i Marokko i 2021, og lite smugling under korona, og nå er de blitt flinke på det. Bare husk hvordan noe av det falske så ut under korona.


Meget spennende tema!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjør det!
Mener jeg har hørt at det har vært veldig få beslag med dette, altså falsk hasj, det var vell en del for 10-5 år siden med syntetisk, men Kripos regner jo alt med THC av hvilken som helst type som «ekte», så det underrapporteres enormt!

Feks en plate med fake hasj, tilsatt 10g vanlig hasj. Det ville gått som ekte hasj, eller en plate med HHC og noen gram vanlig hasj blandet inn i noe plantemateriale.

Dette fenomenet med Toro 1 2 3 hasj-mix eksploderte som følge av tørken i Marokko i 2021, og lite smugling under korona, og nå er de blitt flinke på det. Bare husk hvordan noe av det falske så ut under korona.


Meget spennende tema!
Vis hele sitatet...
Da er mail sendt, så da får vi se hva svaret blir
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det mulig å starte en anonym spleis for slike formål? Feks en spleis for å betale prisene til Energy Control sine analysetjenester, eller en spleis for å starte analysetjeneste ett annet sted enn Oslo? Er på bygda dopet er skumlest! MYE dritt ute å går der kontra byene.
Jeg hadde spytta inn penger til noe sånt.

Finn ut om de i det heletatt vil ta på seg jobben og hvor mye det evt vil koste. Evt send meg en email på pm, så skal jeg sende en mail dit også og spørre
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hasjanalyse Vis innlegg
Jeg hadde spytta inn penger til noe sånt.

Finn ut om de i det heletatt vil ta på seg jobben og hvor mye det evt vil koste. Evt send meg en email på pm, så skal jeg sende en mail dit også og spørre
Vis hele sitatet...
Det går jo an å bare at noen leverer få samples om gangen, men da bør dem ha mulighet til gc/mc analyse der. Er redd FTIR kanskje ikke plukker opp på det.

Hvis noen norske test-kit selgere vil sponse meg, så skal jeg poste bilder fra hver hasj jeg prøver, med en takk til dere. Haha


Er vell ett sted i Canada man kan sende også, som heter test my drugs eller noe, gratis å sende til.
Her er svaret jeg fikk fra rusopplysningen sin analyse avdeling



Og her er svaret jeg fikk av politiet
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du sende en lenke til test kit du brukte
Vis hele sitatet...
https://testkitsnorge.no/produkt/test-kit-for-cannabis/
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hasjanalyse Vis innlegg
Her er svaret jeg fikk fra rusopplysningen sin analyse avdeling



Og her er svaret jeg fikk av politiet
Vis hele sitatet...
Bengt Waldow opprettet et tilbud for testing av rusmidler om jeg ikke husker helt feil.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her er bilder av testen.

Fikk en fargereaksjon på Zimmermann som var litt rødere enn sist. Men Cannabis A+B er fortsatt inkonklusiv.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sist jeg fikk god hasj var rundt 2000-01.Nå er det bare søppel synes jeg.Grønt funker fjell fortsatt(hjemmedyrket)
Vis hele sitatet...
Hasjen er jevnt over sterkere og bedre nå enn på 2000-tallet, er nok bare nostalgien og gode minner som spiller deg et puss
Sitat av Kimchi Vis innlegg
Hasjen er jevnt over sterkere og bedre nå enn på 2000-tallet, er nok bare nostalgien og gode minner som spiller deg et puss
Vis hele sitatet...
Hvordan kan folk da røyke og levere reine urinprøver ? Men hvis de røyker weed så slår det ut

Det er noe jeg ikke skjønner her, jeg blir forvirra når folk jeg kjenner meget godt forteller sånt
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så en dokumentar om dette for lenge siden på YT.
Der var det en tysk dealer som ønsket å fortelle om varene sine før han skulle «pensjonere» seg.

Han viste frem og forklarte at det meste av grønt som ble smuglet inn i vesten bestod av hemp/CBD-blomster som var sprayet med syntetisk sjit. Det var vist mer avhengighetsskapende og gav flere negative effekter (som stygg hoste etc).

#heiahjemmedyrking
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så en dokumentar om dette for lenge siden på YT.
Der var det en tysk dealer som ønsket å fortelle om varene sine før han skulle «pensjonere» seg.

Han viste frem og forklarte at det meste av grønt som ble smuglet inn i vesten bestod av hemp/CBD-blomster som var sprayet med syntetisk sjit. Det var vist mer avhengighetsskapende og gav flere negative effekter (som stygg hoste etc).

#heiahjemmedyrking
Vis hele sitatet...
Ettersom det virker som den siste testen tilsier at det er tilstedeværelse av CBD men ikke av THC så virker det ikke umulig.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
All den keefen som gå rundt nå, er det bare jeg som hater den?

Alle rundt meg skryter av den og sier hele tiden "omg den er så myk og lett å dele"

Men man blir jo ikke veldig høy av den og funker ikke til å lage edibles med.

Har prøvd å lage edibles med den keefen som er ute nå 3 ganger (keef fra 3 forskjellige plugs)

Og ingen har funka! Absolutt null funk?

Noen andre som opplever det samme? Siden det er så voldsomt mye av denne keefen ute nå.
Vis hele sitatet...
Jeg mistenker at det MULIGENS kan være grunnen for at edibles ikke funker. For har ikke funket på noe av pollenen (som er god å røyke) jeg har prøvd å lage edibles på omtrent de siste 2-3 åra. Og jeg decarber i ovn i en tett glassbeholder på 1 time / 115 grader.
Er ikke det at hasj'en er fake, er bare at den er blandet med annet plantemateriale som feks <Henna> osv. Keef er jo så og så reine krystaller, som igjen nesten bare består av fett. Når du tar lighteren og varmer hasj'en så ser du at mye av det svir seg, det skal jo ikke fettet gjøre, da er det plantematerialeme som svir, ikke den sammenpressede keefen. All bruning kjøpt i Amster og Barcelona svir seg ikke om du gjør det samme. Jeg har selv vert i både i Amster og Barca, og i barca så tok han ene i coffeshop'en der nede og viste oss, han tok full guff på en halvstor blow torch på hjørne på ene plata, den hadde faen kje kjangs og svi seg. Den bare bobla og smelta som faen. Men ja, det beste av kvalitet og reineste hasjen som er lett tilgjengelig med veldig lite plantematerialer i, er drysift hasj'en, og fy faen hvor mer potent der er. Men alt dette her er jo gammel nytt tbh! Det at det er tilsatt syntetiske stoffer eller syntetisk cannabis i hasjen du kjøper i Norge skal du ikke anke for mye på.
Det sier seg vell ganske selv at om du kjøper deg feks en smuldrete keef hasj at det ikke er rein keef, hadde du laget keef, selv med det aller svakeste strainsene, så ville fortsatt den keefen våre sterkere en grønt strains på 15-20% thc. Jeg med helt middels toleranse har kanskje 0.3-0.35 i jayen med en vanlig kjedlig bruning eller keef bruning, men med ein seig fin oljete drysift bruning, er 0.1-0.15g plenty for meg. 0.2-0.25 svimmler jeg nesten. Og drysift platene bobler veldig fint når du varmer den, veeeldig mye mindre svie på den, som tyder på reinere produkt.
Jeg spurte hvor mye midler de mangla, for og få utstyret som kan analysere hasjen opp å gå. Jeg har spurt om ett nr man kan vippse til, dere kan gjette hva jeg vil oppfordre dere til rusopplysningen gjør en god jobb, gratis analyse for brukere er genialt i disse dager



Det er bare og bli medlem folkens



Sist endret av Hasjanalyse; 3. oktober 2023 kl. 21:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du sende en lenke til test kit du brukte
Vis hele sitatet...
shit

men test hos hele norges storbyer burde egentli ikke vere for strort problem...

kunne spart mange liv

jeg har jo ein konspirasjonsterori at staten bruker oss som må ty til gaten for å få hjelp er prøvekaniner for nye stoff som blir innbllbanda i diverse :P
Sist endret av høystakken; 3. oktober 2023 kl. 23:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå har jeg vært heldig å møtt noen eldre karer som kan fikse meg ordentlig bønne. Har vanligvis en fast plug, men bønna hans har aldri vært bra nok. Så da er jeg ferdig med å gi de lønn for å si det sånn godt det!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men viss du skal samle inn alt det å folk må sende det til deg blir ikke det ett problem?
Vis hele sitatet...
vi trenger en ordfører som godtar at vi trenger en lab i storbyene anonymnt

jeg stiller som ordfører så snart jeg er frisk nok
Sist endret av høystakken; 4. oktober 2023 kl. 00:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren








Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Dere som er i Oslo, ta en tur innom analyse tjenesten med hasjen deres. Dette er spørsmål mange har ventet i årevis på, mens folk har sagt vi loker siden hasjen skal «være sånn». Godt å se at så mange har begynt å få opp øynene.

Hvis noen har Mikke Mus logoen, så er jeg veldig interessert i at dere tar en tur med den!
Vis hele sitatet...
Sitat av Rusopplysningen
Henvendelser om cannabis og LSD har ikke gått videre til analyse, ettersom vi informerer om at FT-IR-apparatet vårt ikke kan analysere plantemateriale eller blotterpapir, og LSD lar seg identifisere forholdsvis pålitelig med hurtigtest.
Vis hele sitatet...
fra

https://rusopplysningen.no/tpost/r5m...rs-august-2022
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hasjanalyse Vis innlegg
Hvordan kan folk da røyke og levere reine urinprøver ? Men hvis de røyker weed så slår det ut

Det er noe jeg ikke skjønner her, jeg blir forvirra når folk jeg kjenner meget godt forteller sånt
Vis hele sitatet...
Kjenner en som ble tatt ca 10 min etter en joint.0 utslag på prøve.Ekte varer..nope
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner en som ble tatt ca 10 min etter en joint.0 utslag på prøve.Ekte varer..nope
Vis hele sitatet...
Eventuelt dårlig prøvetagingsutstyr..?
Sikkert mye som kan påvirke resultatet av prøver, det er ikke uvanlig med falske positive eller falske negative om jeg har forstått det rett.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Eventuelt dårlig prøvetagingsutstyr..?
Sikkert mye som kan påvirke resultatet av prøver, det er ikke uvanlig med falske positive eller falske negative om jeg har forstått det rett.
Vis hele sitatet...
Nei de tok utviddet blodprøve.De fant mye annet snacks i blodet da men ble ikke funn av cannabis som er jævlig rart siden han røyker daglig.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg








Vis hele sitatet...
Ser møkkete ut.. dårlig produsert, men ser jo også krystaller så den funker jo sikkert. Men ser fortsatt litt møkkete ut. Jeg kan også ta feil, hva synes du om keefen da?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tricoms kalles det vell, ikke krystaller kanskje Hmm.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Har han noe beviser på dette?
Folk som røyker mye har ikke nødvendigvis "peiling" selv om det kan virke slik.. men ofte er det dessverre en ganske høy grad av feilinformasjon.

Sier ikke at han juger eller tar feil, klarer bare ikke tro at han har rett, for da burde det ha blitt merka. HHC-O eller bare terpener kan jeg tro på at en del blander inn, men tidligere "spice" jævelskapen hadde vi fått høre om med store nyhetsoppslag og THC-P som faktisk kunne vært en stor forbedring er for dyrt til at man tjener på det, selv i bulk.
Vis hele sitatet...

Han fyren har tatt inn tonnevis med cannabis over 15-20 år, går under navnet «hasjkongen» og har kontakter direkte tilknyttet første ledd . Han sa at det importeres elendig drit med lav/ingen THC, som tilsettes kinesiske cannabinoider. Dette var under corona da grensene var stengt og ekstremt mye ble stoppet, så det var ikke lønnsomt å sende «skikkelige varer».

Kan hende det har endret seg igjen nå.
Hvorfor er det da så ekstremt mange tilfeller i Norge hvor folk blir tatt i spyttprøver av politiet?
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av easethepain Vis innlegg
Hvorfor er det da så ekstremt mange tilfeller i Norge hvor folk blir tatt i spyttprøver av politiet?
Vis hele sitatet...
Hvorfor tester ikke den gode hasjen jeg har nå positivt for THC da?

Hasjen som store deler av Norge nå sitter å røyker på nå?

Har bestilt kit for syntetiske cannabinoider.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor tester ikke den gode hasjen jeg har nå positivt for THC da?

Hasjen som store deler av Norge nå sitter å røyker på nå?

Har bestilt kit for syntetiske cannabinoider.
Vis hele sitatet...
Første test viste såvidt farge for CBD engang. Andre test registrerte noe CBD. Begge testene viste inkonklusivt på THC, som testen sier betyr at det skal kastese ettersom det er 'adulterated'.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Spennende tråd nå, takk til hasj analyse for din innsats
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Spennende tråd nå, takk til hasj analyse for din innsats
Vis hele sitatet...
Dette er en av grunnene jeg elsker freakforum, man kan få så jævlig bra info!
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://youtu.be/fSjzOYmFIsg?si=-bvBTBM1-dr5e9rX

Fant denne som muligens er videoen som blir snakket om tidligere i posten.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er enig i at det er noe rart med hasjen nå for tiden. Har røyka litt i det siste etter en lengere pause og blir altfor fjern.

Har en vekt med feilmarging på +-3mg, og med den veier jeg opp 10mg(!!!) med en mørk hasj og blir godfjern i to timer. Når jeg har startet opp igjen etter pause tidligere, har jeg pleide å røyke en 0.7-0.1..

Enten er den megapotent eller så er det noe sketch.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er enig i at det er noe rart med hasjen nå for tiden. Har røyka litt i det siste etter en lengere pause og blir altfor fjern.

Har en vekt med feilmarging på +-3mg, og med den veier jeg opp 10mg(!!!) med en mørk hasj og blir godfjern i to timer. Når jeg har startet opp igjen etter pause tidligere, har jeg pleide å røyke en 0.7-0.1..

Enten er den megapotent eller så er det noe sketch.
Vis hele sitatet...
Jeg tester den på nytt etter neste uke da reagensen for syntetiske cannabinoider ankommer.

Det er selvfølgelig feilmarginer på reagenser mtp lagring osv, men om 3 forskjellige reagenser viser:

R1 A+B: Ingen THC
R2 A+B: Lav CBD
R3: Syntetisk Cannabinoid (JWH-250, JWH-200, CP-55/940, JWH-
018/073/081, CP-47/497, AM-694).

Så tenker jeg at man er relativt sikker på hva det er.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette begynner å bli veldig spennende!
Nå er den endelig min tur til å le, etter å ha startet flere tråder om relaterte saker i forhold til at hasjen er falsk.

En teori:
Fra ca den tiden Cappelen ble tatt så forandret hasjen seg.(coincidence? Hvem vet.)
I starten var det sannsynligvis vanlig hasj blandet med litt «fyllstoff» for å øke vekt. Harpiks lignende stoffer for å gi inntrykk av mye olje. Generelt veldig labre forsøk på etterligning av den gode reven som boblet og luktet herlig weed som man var blitt vandt til.

Spol frem til korona. Hasjens enorme prisøkning over natta og de begrensede mengdene gjorde folk desperate og presset utviklingen av falsk hasj frem i førersetet, det var tross alt blitt like dyrt som mange av de harde stoffene, hvem vil vell ikke selge en kilo hasj fremfor heroin? Straffene er jo en mils lengde fra hverandre,
Mange begynte å utforske muligheten for å «strekke» partiene sine lengre, mens noen bare ville lage noe som lignet for å hustle en stakkar.
På denne tiden dukket det opp ekstremt mye rar hasj, en riktig russisk roulette for hodet, helsen og lommeboka.
En dag tok tørken slutt, så begynte prisene å normaliseres. Så begynte prisene å bli enda billigere enn før. Plutselig var prisene så lave at jeg ble overrasket, jeg hadde ikke hadde sett en plate gå for *000kr for på over ett tiår(for å beskrive prisen litt nærmere, det måtte nesten 4g til før prisen fikk en 3 sifret sum)
Nå er prisene så lave at utsalgspris per/g for noen få gram er lavere enn innkjøpspris per/g på en plate godsaker før i tiden.
(Teori i teorien:Jeg tipper dette skyldes økt tilgjengelighet på grunn av apper som Snapchat, telegram, og ting som deepweb, men også at dette muliggjøres av blant annet større mengder tilgjengelig, og at den «typiske» aktøren har blitt hvem som helst, alt fra nerder til politikere, ikke «bare» typiske skurker og notorisk kriminelle, eller 1%’ere.)

Alle som har følgt med i cannabis-verden har fått med seg de forskjellige nyhetene fra USA. Forskjellige former for oljer produsert på forskjellige vis, bho, wax, shatter, rosin, live resin og så videre. For å lage en god gorilla glue shatter(eller whatever) så begynte det å tilsettes luktstoffer som etterlignet den naturlige aromaen av strainen gorilla glue, da fikk den smakløse dabben endelig smaken og lukten i tillegg til den gode highen, Spennende, men ikke helt det hasj-importørene holdt på med.
Så begynte det å dukke opp ting som CBD isolat, og nå en verden av THC typer laget av andre cannabinoider(gjerne helt lovlig fra hamp-industrien) for eksempel delta-8, THC-P, HHC og lignende.
Disse tingene kombinert med duft-profilen til skikkelig hasj gjør at man nå kan etterligne god hasj på hvert eneste punkt man vanligvis ser på for å bedømme kvalitet. Effekt, utseende og lukt.
De tingene man trenger for å gi dette fås kjøpt lovlig i veldig mange land. Ingrediensene i nær 2 av 3 punktene er lovlig overalt vil jeg tro, mens alt-cannabinoider for effekt-punktet vet jeg kun om noen få EU-land som tillater for øyeblikket.

Når man da altså tilsynelatende kan kjøpe 2/3 av hasjen lovlig(eller alt i noen land), for så å blande dette sammen i en ratio som gir ett produkt med effekt lik ekte hasj, lukt som er lik ekte hasj, og smak lik ekte hasj, hvorfor i alle dager gjøre noe så dumt som å importere EKTE hasj da? Høyere straff grunnet høyere vekt involvert, høyere risiko grunnet lengre reise og flere lede invovlert, og ikke minst prisen, prisen utgjør den største biten av kaka, man kan lage kopi-hasj billigere enn bøndene i Marokko klarer å lage sin hasj, og kopi-hasjen er ferdig for det har gått ett døgn.

At det har endt opp sånn som dette hvor hasjen potensielt er 100% kopi(drøyt!) uten ett snev av ekte hasj i miksen for å kamuflere at den er falsk heller, vell, det viser bare hvor fritt frem det er å selge ting som til slutt skal konsumeres av totalt uvitende norsk ungdom. I dag er det forholdsvis ufarlige, semi-syntetiske cannabinoider de får i seg, men før du vet ordet av det så er barnet ditt på fest og prøver en pille, en pille som ser ut som ett helt ekte legemiddel, men i realiteten så er det en kopi som inneholder ett stoff som etonitazene som er 1500 ganger sterkere enn morfin.
Eller hva om tilgangen på disse alternative cannabinoidene plutselig stopper opp? Da kan det være kriminelle som er kyniske nok til å eksperimentere med å tilsette disse ultra-potente cannabinoidene i hasj-kopier, det ville tross alt vært snakk om bare noen få prosent av en krone for å produsere nok effekt til å lage ett råsterkt gram med dødsfarlig hasj.

Det er kanskje ikke så sannsynlig at noen tilsetter sterke RC-opioider i hasj når det finnes syntetiske cannabinoider som kan gjøre jobben, og rene benzodiazepiner som kan tilsettes for å maskere de fæle effektene(ja, benzodiazepiner kan røykes), men det er veldig mørke tider i vente i forhold til EU markedets forsyning.
Taliban har destruert 90% av årets opium avling. Vi merker allerede ett kraftig fall i renhet sammenlignet med de forgående årene. Flere brukere i diverse EU-land rapporterer nå heroin med fentanyler, zene-stoffer, Xylazine og RC benzoer.
Afghanistan estimeres å ha stuet vekk nok opium til å forsyne markedet med heroin i ett år til, samt diverse lagre og depot i Europa som holder forsyningen oppe, men om ikke neste års avlinger får stå i fred fra Taliban så vil EU bli truffet av en tsunami av dødsfall knyttet til disse stoffene som brukes for å etterligne heroin, og disse vil naturligvis finne veien sin til andre stoffgrupper også, slik vi ser i USA nå.
Hvis det utfallet rammer oss, så er det ikke mange år før gatene våre er fulle av folk med sår overalt og som knapt kan bevege seg, og det vil være vår ungdom som begraves istedenfor å hylles for scoring i fotball, eller god karakter på eksamen.

Beklager for å ha brukt noen setninger av samme kaliberet som det Bente, eller Olga på 68 ville brukt for å argumentere, men jeg føler at dette er informasjon som må skrives slik at den også kan nå frem hos de folka Olga(68) sine Facebook innlegg appellerer til.

Vil avslutte med at man ikke trenger å boikotte hasjen på grunn av dette, men det er greit å være obs, særlig om man merker forandringer. Test kit’s er ett lite must også.

Kopi hasj er omtrent det samme som ekte, vanlig hasj. Kopien er sammensatt av naturlige ingredienser, og kanskje også noen semi-syntetiske greier, for eksempel ett derivat som D8.
Den er neppe mer farlig enn vanlig hasj, men det er ikke greit å betale for ett produkt, så få ett annet, men vi nordmenn som røyker hasj er vell neppe noe annerledes enn de nordmennene som kjøper merkeklær gatelangs i Antalya. «Gucci» belter til 200 i Tyrkia, eller ett Gucci belte til 2000 fra Gucci.com? Klær er klær, og hasj er hasj. «Hvorfor betale ekstra for *******».


Dyrk selv om dere vil ha ekte varer, ellers må dere nøye dere med å handle fra nettverkene staten foretrekker, du vet, de nettverkene som skyter på åpen gate grunnet «blikking», og har 14-åringer ansatt som løpegutter for levering av ordre gjennom Snapchat-godteri butikkene deres, med månedslønn på ett Gucci-belte, og Moncler jakke hvis du er måneders ansatt.
Kundene til disse butikkene er sikkert ofte godt voksne, men det er naivt å tro noe annet enn at store deler av folka sikkert er 12-13-åringer.

Staten opprettholder ett forbud som knytter folk på ungdomsskolealder sammen med folk som bruker skytevåpen, vold og tortur, samt omsetter og importerer store mengder narkotika.



Off Topic: Dette skrivet ble lengre enn planlagt, tror jeg vil gi speeden jeg testet en 8/10 på kvalitets skalaen. Løser seg helt i vann, tørr, og effektiv i lave doser. Prisen var også veldig innafor!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette begynner å bli veldig spennende!
Nå er den endelig min tur til å le, etter å ha startet flere tråder om relaterte saker i forhold til at hasjen er falsk.

En teori:
Fra ca den tiden Cappelen ble tatt så forandret hasjen seg.(coincidence? Hvem vet.)
I starten var det sannsynligvis vanlig hasj blandet med litt «fyllstoff» for å øke vekt. Harpiks lignende stoffer for å gi inntrykk av mye olje. Generelt veldig labre forsøk på etterligning av den gode reven som boblet og luktet herlig weed som man var blitt vandt til.

Spol frem til korona. Hasjens enorme prisøkning over natta og de begrensede mengdene gjorde folk desperate og presset utviklingen av falsk hasj frem i førersetet, det var tross alt blitt like dyrt som mange av de harde stoffene, hvem vil vell ikke selge en kilo hasj fremfor heroin? Straffene er jo en mils lengde fra hverandre,
Mange begynte å utforske muligheten for å «strekke» partiene sine lengre, mens noen bare ville lage noe som lignet for å hustle en stakkar.
På denne tiden dukket det opp ekstremt mye rar hasj, en riktig russisk roulette for hodet, helsen og lommeboka.
En dag tok tørken slutt, så begynte prisene å normaliseres. Så begynte prisene å bli enda billigere enn før. Plutselig var prisene så lave at jeg ble overrasket, jeg hadde ikke hadde sett en plate gå for *000kr for på over ett tiår(for å beskrive prisen litt nærmere, det måtte nesten 4g til før prisen fikk en 3 sifret sum)
Nå er prisene så lave at utsalgspris per/g for noen få gram er lavere enn innkjøpspris per/g på en plate godsaker før i tiden.
(Teori i teorien:Jeg tipper dette skyldes økt tilgjengelighet på grunn av apper som Snapchat, telegram, og ting som deepweb, men også at dette muliggjøres av blant annet større mengder tilgjengelig, og at den «typiske» aktøren har blitt hvem som helst, alt fra nerder til politikere, ikke «bare» typiske skurker og notorisk kriminelle, eller 1%’ere.)

Alle som har følgt med i cannabis-verden har fått med seg de forskjellige nyhetene fra USA. Forskjellige former for oljer produsert på forskjellige vis, bho, wax, shatter, rosin, live resin og så videre. For å lage en god gorilla glue shatter(eller whatever) så begynte det å tilsettes luktstoffer som etterlignet den naturlige aromaen av strainen gorilla glue, da fikk den smakløse dabben endelig smaken og lukten i tillegg til den gode highen, Spennende, men ikke helt det hasj-importørene holdt på med.
Så begynte det å dukke opp ting som CBD isolat, og nå en verden av THC typer laget av andre cannabinoider(gjerne helt lovlig fra hamp-industrien) for eksempel delta-8, THC-P, HHC og lignende.
Disse tingene kombinert med duft-profilen til skikkelig hasj gjør at man nå kan etterligne god hasj på hvert eneste punkt man vanligvis ser på for å bedømme kvalitet. Effekt, utseende og lukt.
De tingene man trenger for å gi dette fås kjøpt lovlig i veldig mange land. Ingrediensene i nær 2 av 3 punktene er lovlig overalt vil jeg tro, mens alt-cannabinoider for effekt-punktet vet jeg kun om noen få EU-land som tillater for øyeblikket.

Når man da altså tilsynelatende kan kjøpe 2/3 av hasjen lovlig(eller alt i noen land), for så å blande dette sammen i en ratio som gir ett produkt med effekt lik ekte hasj, lukt som er lik ekte hasj, og smak lik ekte hasj, hvorfor i alle dager gjøre noe så dumt som å importere EKTE hasj da? Høyere straff grunnet høyere vekt involvert, høyere risiko grunnet lengre reise og flere lede invovlert, og ikke minst prisen, prisen utgjør den største biten av kaka, man kan lage kopi-hasj billigere enn bøndene i Marokko klarer å lage sin hasj, og kopi-hasjen er ferdig for det har gått ett døgn.

At det har endt opp sånn som dette hvor hasjen potensielt er 100% kopi(drøyt!) uten ett snev av ekte hasj i miksen for å kamuflere at den er falsk heller, vell, det viser bare hvor fritt frem det er å selge ting som til slutt skal konsumeres av totalt uvitende norsk ungdom. I dag er det forholdsvis ufarlige, semi-syntetiske cannabinoider de får i seg, men før du vet ordet av det så er barnet ditt på fest og prøver en pille, en pille som ser ut som ett helt ekte legemiddel, men i realiteten så er det en kopi som inneholder ett stoff som etonitazene som er 1500 ganger sterkere enn morfin.
Eller hva om tilgangen på disse alternative cannabinoidene plutselig stopper opp? Da kan det være kriminelle som er kyniske nok til å eksperimentere med å tilsette disse ultra-potente cannabinoidene i hasj-kopier, det ville tross alt vært snakk om bare noen få prosent av en krone for å produsere nok effekt til å lage ett råsterkt gram med dødsfarlig hasj.

Det er kanskje ikke så sannsynlig at noen tilsetter sterke RC-opioider i hasj når det finnes syntetiske cannabinoider som kan gjøre jobben, og rene benzodiazepiner som kan tilsettes for å maskere de fæle effektene(ja, benzodiazepiner kan røykes), men det er veldig mørke tider i vente i forhold til EU markedets forsyning.
Taliban har destruert 90% av årets opium avling. Vi merker allerede ett kraftig fall i renhet sammenlignet med de forgående årene. Flere brukere i diverse EU-land rapporterer nå heroin med fentanyler, zene-stoffer, Xylazine og RC benzoer.
Afghanistan estimeres å ha stuet vekk nok opium til å forsyne markedet med heroin i ett år til, samt diverse lagre og depot i Europa som holder forsyningen oppe, men om ikke neste års avlinger får stå i fred fra Taliban så vil EU bli truffet av en tsunami av dødsfall knyttet til disse stoffene som brukes for å etterligne heroin, og disse vil naturligvis finne veien sin til andre stoffgrupper også, slik vi ser i USA nå.
Hvis det utfallet rammer oss, så er det ikke mange år før gatene våre er fulle av folk med sår overalt og som knapt kan bevege seg, og det vil være vår ungdom som begraves istedenfor å hylles for scoring i fotball, eller god karakter på eksamen.

Beklager for å ha brukt noen setninger av samme kaliberet som det Bente, eller Olga på 68 ville brukt for å argumentere, men jeg føler at dette er informasjon som må skrives slik at den også kan nå frem hos de folka Olga(68) sine Facebook innlegg appellerer til.

Vil avslutte med at man ikke trenger å boikotte hasjen på grunn av dette, men det er greit å være obs, særlig om man merker forandringer. Test kit’s er ett lite must også.

Kopi hasj er omtrent det samme som ekte, vanlig hasj. Kopien er sammensatt av naturlige ingredienser, og kanskje også noen semi-syntetiske greier, for eksempel ett derivat som D8.
Den er neppe mer farlig enn vanlig hasj, men det er ikke greit å betale for ett produkt, så få ett annet, men vi nordmenn som røyker hasj er vell neppe noe annerledes enn de nordmennene som kjøper merkeklær gatelangs i Antalya. «Gucci» belter til 200 i Tyrkia, eller ett Gucci belte til 2000 fra Gucci.com? Klær er klær, og hasj er hasj. «Hvorfor betale ekstra for *******».


Dyrk selv om dere vil ha ekte varer, ellers må dere nøye dere med å handle fra nettverkene staten foretrekker, du vet, de nettverkene som skyter på åpen gate grunnet «blikking», og har 14-åringer ansatt som løpegutter for levering av ordre gjennom Snapchat-godteri butikkene deres, med månedslønn på ett Gucci-belte, og Moncler jakke hvis du er måneders ansatt.
Kundene til disse butikkene er sikkert ofte godt voksne, men det er naivt å tro noe annet enn at store deler av folka sikkert er 12-13-åringer.

Staten opprettholder ett forbud som knytter folk på ungdomsskolealder sammen med folk som bruker skytevåpen, vold og tortur, samt omsetter og importerer store mengder narkotika.



Off Topic: Dette skrivet ble lengre enn planlagt, tror jeg vil gi speeden jeg testet en 8/10 på kvalitets skalaen. Løser seg helt i vann, tørr, og effektiv i lave doser. Prisen var også veldig innafor!
Vis hele sitatet...

Skulle jeg gjerne smakt på den peppern der.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Skulle jeg gjerne smakt på den peppern der.
Vis hele sitatet...
God gammel «blomsterspeed». Dealeren mista 30% av å tørke den til nesten-pulver.

Du skulle gjerne fått deg en linje eller en justering, hvis vi bodde i samme by lenge siden jeg har sett så mange psykoser rundt om, folk er jo ikke vant med skikkelige varer lengre, og skyter i seg like store doser som ellers. Lenge siden jeg har sett så mye lok og stuk, omtrent ikke siden meth-blanding dominerte markedet for nesten 15 år siden, eller de få gangene noen har importert litt «HQ paste 70%+» fra åkeren med løk.

Om noen år snakker vi sikkert likt om hasjen.
«Husker når en 0.1 sendte meg til månen, nå må jeg ha 0.5 for å bli normal»
«hasjen var sterkere på 2010-tallet, nå er det bare cbd hasj med nesten ingen funk, som å kjøpe speed som bare er full av koffein»
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg har tenkt at en ting de syntetiske variantene ofte ikke gjør, er å gi deg den klassiske munntørrheten. Er det kjent om dette stemmer eller ikke?
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg har tenkt at en ting de syntetiske variantene ofte ikke gjør, er å gi deg den klassiske munntørrheten. Er det kjent om dette stemmer eller ikke?
Vis hele sitatet...
Opplever det iallfall ikke når jeg tenker meg om!
er godt mulig at jeg fucka opp hodet mitt pga hasj i 17-20 åra da jeg holdt på. var ingen leger eller skoler som sa det er mulig at de eksperimenterer med nye stoffer i hasjen. men men kansje de finner utav noe ved hjelp av oss som frivillige ubetalt ekspriment brukere, hehe

og for å ikkje minst nevne alt annet som er på gata, er masse nye stoffer som prøves ut hele tiden...
sko gjerne hatt ett slik test house i hver storby, hadde kosta staten ingenting. faktisk kansje tjent på å holde folk friskere.

men er jo mange som går på dette, har de opplevd alvorlige bivirkninger av detta, og isåfall hva er det som kjennest mest?
jeg tåler jo ikkje hasj lengre etter angstanfall, men kansje jeg tåler det nå?, hehe