Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4953
Overskriften sier vell alt, lurte på om det hadde vært lovelig å kjøpen en sånn her en: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4355
Regler for alt morsomt og nyttig nå, kan se en dell grunner f.eks forhindre nødanrop osv. men hadde vært digg å ha med på kino og liknene der en blir distrahert over folk som tekster
Nei, det er ikke lov fordi det medfører at du sender ut signaler på et frekvensområde som krever lisensiering, jfr Teleloven. Du kan lese mer om dette her:

http://www.npt.no/iKnowBase/Content/...er-blokker.pdf

Dessuten er det viktig å tenke på at du ikke bare hindrer folk i tekste på kino, men også fra å foreta nødanrop.
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Overskriften sier vell alt, lurte på om det hadde vært lovelig å kjøpen en sånn her en: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4355
Regler for alt morsomt og nyttig nå, kan se en dell grunner f.eks forhindre nødanrop osv. men hadde vært digg å ha med på kino og liknene der en blir distrahert over folk som tekster
Vis hele sitatet...
Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, det er ikke lov fordi det medfører at du sender ut signaler på et frekvensområde som krever lisensiering, jfr Teleloven. Du kan lese mer om dette her:

http://www.npt.no/iKnowBase/Content/...er-blokker.pdf

Dessuten er det viktig å tenke på at du ikke bare hindrer folk i tekste på kino, men også fra å foreta nødanrop.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, men les hva jeg tenker før du sier jeg tenker feil
Sist endret av NotToSmart; 17. juli 2010 kl. 09:36.
Ser ikke ut som at den rekker så langt den du linker til. Ville kanskje kjøpt en større for litt mer cash.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har nettopp mottatt den du linket til.

Vet ikke om det er lovlig å innføre i landet, men min gikk greit gjennom. På pakken fra Dealextreme står det "Electronic Gadget", ikke noe mer. Kan ha noe med det å gjøre.

Er litt skuffet egentlig. Den dreper dekningen på mobilene her i huset UNDER 1 METER fra de. Min HTC Desire har den ingen virkning på, selv om jeg prøver å trøkke den inn i høyttaleren på mobilen... jaja
Det står jo

Type of networks blocked: GSM/CDMA/DCS/PHS/3G
Maximum EM radiation @ 1M: less than -10dBm
Transmittion/Blocked bands:

* CDMA/GSM:869-960 MHz
* 3G: 2110-2170 MHz
* DCS/PHS:1805-1920 MHz

Så at den bare tar 1M er nok riktig.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Takk for svar, men les hva jeg tenker før du sier jeg tenker feil
Vis hele sitatet...
Men når du sier selv du vet du blokker nødanrop, tror du virkelig ett sånn produkter lovelig? Hadde det vært for vanskelig å lagt sammen 1+1 selv?
Sitat av cos Vis innlegg
Men når du sier selv du vet du blokker nødanrop, tror du virkelig ett sånn produkter lovelig? Hadde det vært for vanskelig å lagt sammen 1+1 selv?
Vis hele sitatet...
Hva du kan gjøre med et produkt trenger nødvendigvis ikke ha noe med hvorvidt det er lovelig eller ikke. Kan ødlege en mobilmast med div. verktøy og ødlegge signalet mange ganger værre. Men verktøy er lovelig. Lover er aldri så enkelt som å legge 2 og 2 samme.
Dette kan jeg bekfrefte at er strengt ulovelig, da vi fikk mye trøbbel på VG2 i salg og service klassen når vi skulle lage ungdomsbedrift.

Vi spørte læreren om vi fikk lov til og lage en bedrift med en mobil jammer. Ho bare nikka på hodet og sa ja. Så vi registrerte inn til brreg. Og fikk en telefon en uke senere ca. Og de lurte veldig på om vi allerede hadde tatt inn produktet. Noe vi hadde gjort.


Så vi måtte ned til politistasjonen og levere de, slapp anmeldelse heldigvis.


det kunne vist brukes under terror, f.eks ved ett flytårn eller lignende
Sist endret av locking123; 26. juli 2010 kl. 20:15.
I dette tilfelle var det faktisk så enkelt som å legge 2 og 2 sammen.

Et verktøy har mange bruksområder. En jammer har ett bruksområde, nemlig å forstyrre for signaler.
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
I dette tilfelle var det faktisk så enkelt som å legge 2 og 2 sammen.

Et verktøy har mange bruksområder. En jammer har ett bruksområde, nemlig å forstyrre for signaler.
Vis hele sitatet...
Ja men formålet kan være forskjellig, kan f.eks være under en eksamen der en vil forhindre fusk