Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 849
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitter å vurderer å kjøpe meg en Popcorn Hour C-200 til medieforbruk og en LG 42LH3000 TV til å se stasjet på. Noen som har noen erfaringer med noen av delene? TVen har fått ganske bra kritikker til prisen og jeg har ikke tenkt å gå noe høyere i pris. Derfor virker denne ut som et ganske sikkert kjøp.

C-200 har fått litt blandede kritikker, men alle jeg har lest er fra høsten 2009 og nesten samtlige konkluderer med at boksen vil være "the shit" om et halvt år etter litt oppdatert firmware. Her skulle jeg gjerne hatt litt personlige erfaringer? Så alle som har brukt en popcorn hour maskin får gjerne lufte sine tanker. Har den nye firmwaren fikset feilene man så på de første? Fungerer Gbit nettverket tilfredstillende?

Er C-200 verd pengene, eller bør jeg bygge meg en musestille mediepc?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg lurer også på C-200, men det var ikke mye respons å finne. Ser at siste firmware har fått YouTube-støtte også. Tror kanskje det blir en sånn på meg utpå høsten.
Kan ikke annet enn å anbefale C-200, har hatt A-110 tidligere.
Har bare positive erfaringer, men nå er ikke jeg den som trykker mest rundt.

Streamer fra PC eller ekstern disk som kobles til via USB. Spiller alle format og viser srt filer. Det jeg bruker den til.

Har ikke opplevd noe negativt med kablet nettverk på den.
Jeg bruker en c200 i mitt kino-rom. Streamer til en sony 1080P Sxrd projector.
Bildet er helt supert. c200 har en meget god bilde-chip.
Det er en del bugs som må rettes før jeg er 100% fornøyd med min c200.
Jeg anbefaler deg å lese litt her: http://www.networkedmediatank.com/
Der finner du hvordan statusen på firmwares osv er nå. (mye arbeid som gjenstår)

Har også en A-110 som står på stua. A-110 kan ikke måle seg når det kommer til bildekvalitet, men der er de fleste små-bugs retta opp.

En ting er sikkert... Etter å ha brukt løsninger som c200 kommer jeg aldri til å bygge meg en egen media-pc. Det er rett og slett for mye arbeid å få optimalt bilde. Konstant holde codecs/ffdshow osv, osv. ved like.

Jeg tåler noen små-bugs slik som c200'en har. Og jeg vet de hele tiden jobber med å gjøre den bedre.

Siden du allerede er opp i en så høy prisklasse som c200 er ville jeg også sett litt på denne QNAP NMP Network Multimedia Player 1080p http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498559

Den har mye mindre bugs en c200, men gir ikke samme "smell" i bildet som c200 gir.