Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1534
Hei.
Mobilen min er herpa, så den får ikke lest minnekort, og jeg skulle gjerne hatt filene fra minnekortet mitt. Putter jeg minnekortet inn i en annen mobil må jeg formatere det for å bruke det, og det er jo dette jeg vil unngå. Broren min har nettopp fått seg ny PC med minnekortleser, og jeg tenkte at det var redningen. Men neida. Fikk beskjed om å formatere der også. Jeg begynner å bli rimelig frustrert, for bildene som ligger på minnekortet er ganske viktige for meg.
Hva må jeg gjøre for å redde bildene?
Gå det ikke an å bare si "nei" eller lignende når programvaren sier at du må formatere, så fjernes vinduet og du kan gjøre hva du vil med filene?

På minnekortet jeg har på mobil kommer den greia der opp hele tia, men sier bare nei. Men så er jo ikke det et SD-kort heller da.
Sitat av Smurfen113 Vis innlegg
Gå det ikke an å bare si "nei" eller lignende når programvaren sier at du må formatere, så fjernes vinduet og du kan gjøre hva du vil med filene?

På minnekortet jeg har på mobil kommer den greia der opp hele tia, men sier bare nei. Men så er jo ikke det et SD-kort heller da.
Vis hele sitatet...
Jeg kan bare velge mellom "OK" og "cancel". Hvis jeg velger "cancel" eller krysser ut vinduet skjer det ingenting.
Sist endret av mrs.hudson; 21. februar 2010 kl. 23:24.
Sitat av mrs.hudson Vis innlegg
Jeg kan bare velge mellom "OK" og "cancel". Hvis jeg velger "cancel" eller krysser ut vinduet skjer det ingenting.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg, men anbefaler deg å dra ned til nærmeste elkjøp forhandler eller lignende butikk å spørre og forhøre seg litt der. De karene har som regel litt peiling hvis du finner rett fyr.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Når du får samme beskjed fra to telefoner og to(?) datamaskiner bør du vel kanskje vurdere muligheten at det er kortet (evt. filsystemet) som er ødelagt og ikke leserne.
Det er jo litt merkelig at minnekortet har blitt ødelagt når det har ligget inne i en mobil hele tiden, men hvis vi går ut ifra at det har skjedd; er det ingenting man kan gjøre for å redde filene da?
Du kan jo formatere minnekortet så bruke et verktøy som f.eks GetDataBack (let i bukta) for å hente ut filene.

Obs: Du må ikke skrive noe nytt til minnekortet (eks. legge over musikk, ta bilder og lagre på minnekortet) for da er det ingen sjangs for at du får tilbake filene.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Du kan jo formatere minnekortet så bruke et verktøy som f.eks GetDataBack (let i bukta) for å hente ut filene.

Obs: Du må ikke skrive noe nytt til minnekortet (eks. legge over musikk, ta bilder og lagre på minnekortet) for da er det ingen sjangs for at du får tilbake filene.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for tipset! Er ikke hjemme før om noen dager, men da skal jeg og broren min prøve å få det til. Han er flinkere med data enn meg, så jeg håper dette går bra
Sist endret av mrs.hudson; 21. februar 2010 kl. 23:50.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har samme problemet nå, funket det å gjøre som beskrevet ovenfor?
Hadde vært flott å ikke miste alle bildene mine.. :/
Sist endret av freewayflower; 21. juli 2010 kl. 16:21.