Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1553
Hei. er ganske ny med "hacking". lurer egentlig på om noen kan hjelpe meg med og skaffe admin på skole pcen ?

har prøvd det meste i cmd.exe men alt er sperret. har hørt at å resette BIOS er et alternativ.

Håper det er et par hjelpsomme og intelligente mennesker der ute som kan hjelpe
Trådstarter
2 0
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Vis hele sitatet...


Tråden er 1 år gammel. har hørt at det er mange endringer og nesten alle gamle metoder er sperret som Backtrack 3 etc.. lurte på om det var noe nytt folk gjør ? om noen i det hele tatt noen har klart og hacke passordet i år ?
Verdaling sente meg dette på PM, håper det hjelper. Du kan bytte ut "wuauclt.exe" i en linux distro, bruk en batch til exe konverterer, google er et godt hjelpemiddel for å finne det
Sitat av Verdaling
Når du logger på, blir det kjørt et oppstartsskript?
Eksempel, her i Verdal blir det kjørt et skript, som kjører programmet "wuauclt.exe" fra CMD, vet ikke hva det gjør, men det programmet er innebygd i XP.

Og siden oppstartsskriptet blir kjørt som brukeren SYSTEM, bytta jeg enkelt og greit ut wuauclt.exe med en batch fil som ga meg admin.

net localgroup Administratorer /ADD Verdaling
Vis hele sitatet...
Jeg går på skole i Oslo, men regner med at dette kommer til å funke hos deg og.
Følg instruksene på denne videoen, med et par endringer:

http://www.youtube.com/watch?v=ssgRinscepY

Den eneste forskjellen er at du før du clearer passordet, taster inn Administrator- 4 (unlock user), og altså deretter fjerner passordet. Dette funker på min skoles PCer i det minste.
Et tips: når du har greid det, endre brukernavnet ditt til det du har fått utdelt fra skolen (navnfødselsdato) forutsatt at dere har dette systemet selvfølgelig, tror alle elever i Norge har det og sett pasordet ditt til det samme som den "vanlige" brukeren din. Du vil da (fortsatt forutsatt at dere i Finnmark har samme system på dette som oss i Oslo) bare måtte skifte til Denne datamaskinen fra Skolen når du logger på for å gå på adminen du har laget deg, og det vil ikke stå Administrator når du trykker Start.

Si ifra hvis du ikke skjønner noe. Dette funker for meg
lykke til
▼ ... over en måned senere ... ▼
hva med god mode da ? (bare google det)
No har xp. Ingen som vet? Har selv prøvd med oph crack, fant ikke.
start-->kjør-->cmd
debug
o 70 2E
o 71 FF
quit

Leste at dette kunne være løsningen til å få passordet til BIOS hvertfall, kanskje det kan løse litt av problemet.