Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5939
Sitat av homer666 Vis innlegg
Hvis Norge hadde legalisert cannabis, hadde de blitt sett på som et tulleland blandt alle andre land. Idag er vi kjent som landet med de store naturresursene. De fleste rundt om i verden tenker på "fjords and fjells" når de hører Norge. Vi har brunost, 17. mai, ostehøvelen, OL -94, bunaden og idrettshelter som Kjetil Andre Aamodt, Bjørn Wirkola og Bjørn Dæhlie. Hadde vi legalisert cannabis ville alle de tingene bli glemt. Vi ville blitt tullelandet med masse høye ungdom rundt i gatene. De fleste som røyker hasj er vel venstreorienterte (ingen stigmatisering), og vil dere virkelig selge landets identitet mot at dere skal få lov av staten til å røyke? Røyk ulovlig, ikke bli tatt, og starter resten av verden med legalisering (tviler), kan vi følge etter.
Vis hele sitatet...
Saa vidt jeg vet er Oslo regnet som heroinhovedstaden i europa. Hadde det ikke vaert bedre aa vaere kjent som hasj hovedstaden? Just saying...
Sitat av homer666 Vis innlegg
Om jeg ser på California som en tullestat eller ikke, er en annen sak, men Nederland assosierer jeg kun med hasj, horer og sopp, ikke deres tresko osv.
Vis hele sitatet...
Hvis du kun assisierer Nederland med hasj, horer og sopp så er det bare du som ikke bryr deg og har ingen ting med at de har avkriminalisert Cannabis.
Sitat av homer666
Mulig jeg er eneste nasjonalist blant dagens ungdom, men jeg er stolt av arven, og må si at hva "de fleste ungdom idag" driter i og ikke driter i er likegyldig i en sånn diskusjon. De fleste ungdom idag stemmer også FRP og tror Barack Obama er en kjent skuespiller i USA!
Vis hele sitatet...
Du motsier deg selv?
Og hvis du kan finne frem kilder til påstandene dine om at "de fleste ungdom" stemmer FRP og tror at Barack Obama er en kjent skuespiller så skal jeg tro deg. Noe jeg IKKE gjør nå.
Sitat av homer666
Regna ikke med å få support for tankene mine på et rusmiddelforum, men tenkte jeg uansett kunne lufte mine tanker for folk som ikke er enige med meg.
Vis hele sitatet...
Gratulerer! Du har nå funnet ut hva et åpent diskusjonsforumet er til! Du har til og med fått skrevet det ned!
Vil også legge til at Freakforum er et IT-forum, men har også div. underforum som Rusmidler, Pyroteknikk, Underholding og et lite kjøp/salg hjørne.
Sist endret av Clr; 23. mars 2009 kl. 19:25.
Assosierer ikke Nederland kun med det, men det første jeg tenker på. Jeg vil ikke at det skal være det første Nederlendere og Engelskmenn tenker når de hører ordet Norge. Motsier meg selv? Det med at ungdom stemmer Frp og tror Obama er skuespiller skrev jeg kun som overdrevet eksempel på at ungdom generelt ikke tar standpunkt til noe som helst, som et svar til Bjølg som skriver at ungdom generelt driter i nasjonalarven. Når jeg skriver at jeg er imot legalisering, skriver jeg vel ikke det på et IT-forum?! Selvom hele nFF er et samlet forum, har de forskjellige underforumene mange unike lesere, og det er rusmiddelleserne jeg appelerer til da.
Denne diskusjonen blir helt off-topic så dette er det siste jeg gidder å skrive, men homer666:
Jeg vil ikke at det skal være det første Nederlendere og Engelskmenn tenker når de hører ordet Norge.
Vis hele sitatet...
Selv om vi legaliserer Cannabis betyr ikke dette at andre land glemmer hva Norge består av. Flott natur, lange fjorder, gode vinterforhold. Et ganske flott feriested generelt.
Div. ungdommer i andre land (les: 18-24) vil muligens tenke at Norge da er et "Røyk-o-topia", men jeg ser egentlig ikke hvorfor dette er så farlig. Disse ungdommene vokser jo opp å får mer livserfaring og ser kanskje da hva som virkelig kjennetegner et land.
Sist endret av Clr; 23. mars 2009 kl. 19:46.
Fortsetter litt paa denne offtopicen og legger opp med Clr: saa er det noe med at tar du en hooga(type bong) og setter deg paa en turistutsikt i lofoten. Da skal jeg love deg at hvis du ikke allerede har gaasehud naar du sitter der aa titter utover fjord og fjell, ja da har du det hvertfall etter hooga'n ;-)
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av otimate Vis innlegg
Hvor tar du det tallet fra? Høres urimelig høyt ut på meg.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Cannabi...nnabis_i_Norge

Sitat av Wikipedia
På oppdrag fra Dagsavisen utførte Visendi en undersøkelse i 2003 der de anslo at over én million nordmenn har forsøkt cannabis. Statens institutt for rusmiddelforskning bekreftet at dette stemmer overens med deres tall.
Vis hele sitatet...
http://www.sirus.no/
Det er helt klart en del positive konsekvenser av å legalisere cannabis.
Men problemet ligger vel i hvor lang tid det tar før stoffet forlater kroppen. Sammenlikn med alkoholrus og kjøretøy, maskineri, andre arbeidssituasjoner der det kreves at man er rein.
Sitat av weedy88 Vis innlegg
Saa vidt jeg vet er Oslo regnet som heroinhovedstaden i europa. Hadde det ikke vaert bedre aa vaere kjent som hasj hovedstaden? Just saying...
Vis hele sitatet...
Så et program på National Geographic her om dagen om akkuratt dette.
Oslo var kåret til europas overdose by.
Sitat av otimate Vis innlegg
Hvor tar du det tallet fra? Høres urimelig høyt ut på meg.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk sånn at 1 av 4 nordmenn har prøvd å røyke/røyker fortsatt
Sitat av otimate Vis innlegg
Så et program på National Geographic her om dagen om akkuratt dette.
Oslo var kåret til europas overdose by.
Vis hele sitatet...
Nok en grunn for politikerne til å innrømme at deres såkalte narkotikapolitikk er totalt feilslått.
Obama: No! I Do not think Legalizing Marijuana would help the economy!
De tok ikke legaliseringsspørsmålet seriøst engang..
http://www.youtube.com/watch?v=aFBsO...layer_embedded
Sist endret av Cappuman; 27. mars 2009 kl. 16:01.
Sitat av Cappuman Vis innlegg
Obama: No! I Do not think Legalizing Marijuana would help the economy!
De tok ikke legaliseringsspørsmålet seriøst engang..
http://www.youtube.com/watch?v=aFBsO...layer_embedded
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com//watch?v=Sc2CLGnfvro

Vil tilføye denne utdypende videoen, som bl.a. inkluderer veldig gode argumenter fra en økonom fra Harvard (som Obama forsåvidt har studert ved).

Ingen tvil om at det er politisk tabu å være positiv til legaliseringen (hva nå enn det kan komme av...)
▼ ... over et år senere ... ▼
kjapt og enkelt innlegg:

Cannabis skaper visse problemer, men forbudet skaper ENDA større problemer som cannabis problemene ikke kan måle seg med, og hvis en legalisering blir innført vil de store problemene fra forbudet bli borte og kun eterlate problemene som cannabis skaper.
hvis folk vil ruse seg på hasj, så la dem, å straffe noen for å gjøre noe dem nyter (som ikke skader andre) skaper bare større problemer!

Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Det er faktisk sånn at 1 av 4 nordmenn har prøvd å røyke/røyker fortsatt
Vis hele sitatet...
nja jeg vet nå ikke helt, jeg tror det er å ta i litt, tror det er mere rimielig med 1 av 5 nordmenn!
Blir cannabis legalisert i Norge så må det virkelig skjedd noe revolusjonerende. Alle fordommer og bullshitt man blir lært opp med fra man er liten om narkotika og alt som er rett og galt, hvordan man skal leve livet sitt osv så tror jeg ikke dette kommer til å skje før neste neste generasjonen er på stortinget. Hvis det i det hele tatt finnes ett storting da.
Håper jeg kan sitte som rynkete gammel kall på eldrehjem og røyke charas. Så når barnebarnet kommer på besøk og tar med bongen, kan jeg fortelle historier om at "når jeg var ung, så var dette her ulovlig, ja da måtte vi gjemme oss bort så ikke politiet kom." Mens bestefar forteller sitter gutten og ler og rister på hodet og tror ikke noe på det.