Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5300
Sitter og har skikkelig noia pga. at jeg skal reise fra amster til gardermoen. Kommer sikkert til å stinke cannabis, og hvis en hund markerer meg og tollerne ikke finner noe, kommer de sikkert til å tru at jeg har dopet i ræva. Vil ikke risikere å bli fingerpult i stussen av en svær neger i uniform

Så, hva skal egentlig til før den berømte strippingen og cavity search?


Er det ofte narkohunder på gardermoen?
Man blir ikke fingerpult, tollerne har egne "toaletter" i slike tilfeller. Og ja, det skal endel til.
Narkohunder kommer og går på flyplasser, ingen andre enn tollerne som vet når de er der, men 4-5 ganger i måneden er normalt.
Jeg fikk stripsearch på Svinesund bare fordi jeg hadde vært i Nederland. Blei og trua med pisseprøve selv om de ikke har lov tror jeg.
Trådstarter
Hvis de kler deg naken, driver de og ser en inni rævhullet?
Sitat av E=Fb Vis innlegg
Hvis de kler deg naken, driver de og ser en inni rævhullet?
Vis hele sitatet...
Jeg måtte sette meg på huk og hoste engang, mens de sto ved siden og så på, så de kikker deg ikke direkte inn i ræva akkurat nei.
Sist endret av Aaatcho; 29. oktober 2011 kl. 01:25.
Ble stoppa på vei hjem fra amster en gang. Bikkja logra som bare faen idet vi kom mot porten der de hadde kontroll. Vi var 3 stk, ingen hadde med noe stasj, men vi hadde røyka rett før vi gikk på flyet. Alle 3 ble tatt til side og de spurte om vi hadde brukt noen for for narkotika. Vi var ærlige å sa vi hadde røyka, men ikke hadde med noe tilbake. Alle bagasje ble grundig gjennomgått og vi måtte inn på hvert vårt rom for å strippe. ble stående i boxern. ingen finger i ræva, ingen arm i tarmen. Vi fikk alle tre gå, med advarsel om å ikke røyke så tett opptil flyturen neste gang.
Si at du har vært i Amsterdam og røykt HVIS de spør, med mindre du er mindreårig er det 95% sjanse for at de lar deg gå.
Trådstarter
Et siste spørsmål- bruker de skannere som gjennomsøker hele kroppen på schipol eller gardermoen?

Ja, jeg er litt av en kis.. ser ut som en ung prototyp på tommy chong, bare langt fra like kul :/
Sitat av E=Fb Vis innlegg
Et siste spørsmål- bruker de skannere som gjennomsøker hele kroppen på schipol eller gardermoen?
Vis hele sitatet...

jeg har gått igjennom x-ray på schipol en gang, tror det var i sikkerhetskontrollen inn til gatene Norwegian bruker. Liten og kjedelig del av Schipol, sikkerhetskontrollen inn til det store butikklandskapet og der de fleste gatene er har ikke x-ray.
Sitat av terminat Vis innlegg
Om du møter på en narkohund, ta tak i den og dra snuta opp mot kjeften din og blås, derretter sier du "Lukter godt"? Da er jeg sikker på at vakta lar deg gå :L
Vis hele sitatet...
Det er like starffbart som om du gjør det med en Politimann

Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
jeg har gått igjennom x-ray på schipol en gang, tror det var i sikkerhetskontrollen inn til gatene Norwegian bruker. Liten og kjedelig del av Schipol, sikkerhetskontrollen inn til det store butikklandskapet og der de fleste gatene er har ikke x-ray.
Vis hele sitatet...
De har da ikke xray på flyplasser?! Du mener vell Metaldetektoren?

Sitat av E=Fb Vis innlegg
Et siste spørsmål- bruker de skannere som gjennomsøker hele kroppen på schipol eller gardermoen?

Ja, jeg er litt av en kis.. ser ut som en ung prototyp på tommy chong, bare langt fra like kul :/
Vis hele sitatet...
Om de tror du har noe i kroppen (Svelgt) så sender de deg til et sykehus med politi.
Sitat av E=Fb Vis innlegg
Hvis de kler deg naken, driver de og ser en inni rævhullet?
Vis hele sitatet...
Du kan bli bedt om å ta noen dype knebøy mens du hoster kraftig, da vil man ofte klare å tvinge ut eventuelle pakker som folk har dyttet opp der bak.
Ellers er det nok røntgen eller "narkotoalettet" som blir benyttet ved mistanke om smugling av narkotiske stoffer inni kroppen din.
Sitat av E=Fb Vis innlegg
Sitter og har skikkelig noia pga. at jeg skal reise fra amster til gardermoen. Kommer sikkert til å stinke cannabis, og hvis en hund markerer meg og tollerne ikke finner noe, kommer de sikkert til å tru at jeg har dopet i ræva. Vil ikke risikere å bli fingerpult i stussen av en svær neger i uniform

Så, hva skal egentlig til før den berømte strippingen og cavity search?


Er det ofte narkohunder på gardermoen?
Vis hele sitatet...
kom hjem fra paris i går, samtidig som amsterdam-folka gikk av.

det var en deilig milf sammen med narkobikkje som løp bort til meg og snuste (har ikke røyket på mange mnd), jeg stoppet og lot den lukte mer på meg, så gikk jeg bare ut og dama sa ingenting

ikke få noia hvis hunden løper bort til deg, lol (hadde faktisk 2 brennvin-flasker og to tårn med snus i bagasjenn, flaks)
Sitat av Spirituell Vis innlegg
kom hjem fra paris i går, samtidig som amsterdam-folka gikk av.

det var en deilig milf sammen med narkobikkje som løp bort til meg og snuste (har ikke røyket på mange mnd), jeg stoppet og lot den lukte mer på meg, så gikk jeg bare ut og dama sa ingenting

ikke få noia hvis hunden løper bort til deg, lol (hadde faktisk 2 brennvin-flasker og to tårn med snus i bagasjenn, flaks)
Vis hele sitatet...
De lukter ikke etter alkohol og Snus...
det er ikke det jeg sa, kunne blitt searcha fordi hunden løp bort til meg og snuste lenge lol; flaks jeg ikke ble stoppet selv om jeg ikke har noe/har tatt noe drugs
Lukte != markere
fortsatt noia
Sitat av Settoz Vis innlegg

De har da ikke xray på flyplasser?! Du mener vell Metaldetektoren?
Vis hele sitatet...

etter metaldetektoren måtte jeg innom en liten "telefonkiosk" med noe fancy bevegelige deler. de gikk raskt fra gulvet til taket, og ned igjen. de gjennomsiktige dørene åpnet seg og jeg kunne gå videre.

siden det også satt en person bak en høy disk jeg ikke kunne se hva drev med, antok jeg at det var sånn sak som "kler av deg", som jeg har lest om i media?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Gjelder ikke norske lover for norske statsborgere i utlandet også a? Altså at det er ulovlig for en nordmann å røyke i Amster?
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Gjelder ikke norske lover for norske statsborgere i utlandet også a? Altså at det er ulovlig for en nordmann å røyke i Amster?
Vis hele sitatet...
Dette gjelder kun spesielle ting som f.eks kjøp av sex. Røyking går ikke inn under dette så vidt jeg vet hvertfall
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Gjelder ikke norske lover for norske statsborgere i utlandet også a? Altså at det er ulovlig for en nordmann å røyke i Amster?
Vis hele sitatet...
Straffelovens § 162, brudd på legemiddelloven inkluderes ikke i § 12, som omhandler Den norske Strafferets Virkekreds.

http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-003.html
Sitat av Vargas Vis innlegg
Straffelovens § 162, brudd på legemiddelloven inkluderes ikke i § 12, som omhandler Den norske Strafferets Virkekreds.

http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-003.html
Vis hele sitatet...
På norsk vil det da si at det er lovlig å røyke i utlandet der cannabis er dekriminalisert, selvom man er norsk statsborger? Trodde det ikke var lov.
Cannabis er vel per definisjon ulovlig i Nederland også, men det blir "tolerert" av straffemyndighetene. Vet ikke hvordan reglene er om man er i et land der det er dekriminalisert though
Det er da bare å la være å røyke en dag eller to ?? Hvis du ikke greier det, kan du heller være der til du greier å la være.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Gjelder ikke norske lover for norske statsborgere i utlandet også a? Altså at det er ulovlig for en nordmann å røyke i Amster?
Vis hele sitatet...
Man skal følge de lovene som gjelder for det landet man befinner seg i. Dvs. at om prostutisjon og røyking av cannabis er lovlig i det landet, er det intet lovbrudd!

Jeg spurte samfunnsfagslæreren min om akkurat dette, hun sa at man skal følge lovene som gjelder for det landet man befinner seg i. Uansett om man er norsk statsborger eller ikke! Hun er jo ikke advokat, men regner med at det stemmer. Går VG2, om noen skulle lure

- Serenity
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Man skal følge de lovene som gjelder for det landet man befinner seg i. Dvs. at om prostutisjon og røyking av cannabis er lovlig i det landet, er det intet lovbrudd!

Jeg spurte samfunnsfagslæreren min om akkurat dette, hun sa at man skal følge lovene som gjelder for det landet man befinner seg i. Uansett om man er norsk statsborger eller ikke! Hun er jo ikke advokat, men regner med at det stemmer. Går VG2, om noen skulle lure

- Serenity
Vis hele sitatet...
Åpenbart at hun hverken er advokat eller kan norsk lov.
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Man skal følge de lovene som gjelder for det landet man befinner seg i. Dvs. at om prostutisjon og røyking av cannabis er lovlig i det landet, er det intet lovbrudd!

Jeg spurte samfunnsfagslæreren min om akkurat dette, hun sa at man skal følge lovene som gjelder for det landet man befinner seg i. Uansett om man er norsk statsborger eller ikke! Hun er jo ikke advokat, men regner med at det stemmer. Går VG2, om noen skulle lure

- Serenity
Vis hele sitatet...
Nja, er du uheldig, så kan du riskikere å bli straffet for kjøp av seksuelle tjenester i utlandet.
Sitat av stagg Vis innlegg
Nja, er du uheldig, så kan du riskikere å bli straffet for kjøp av seksuelle tjenester i utlandet.
Vis hele sitatet...
Bare ut av nysgjerrighet. Når og hvor da? I mitt hode er det klart og tydelig hvordan systemet fungerer i forhold til dette. Er man i Nederland, så er man i Nederland. Der er det lov. Er man i USA, kan man ikke drikke før man er 21. Er man i Danmark kan man drikke alkohol med lav prosent når man er 16.

Det som i min mening er litt sketchy, er om man er i f.eks. Irak eller lignende, hvor offentlig steining ikke bare er lov, men er en henrettelse! Har vi, som norske statsborgere lov til å delta? Ser du hva jeg mener?

- Serenity
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Bare ut av nysgjerrighet. Når og hvor da? I mitt hode er det klart og tydelig hvordan systemet fungerer i forhold til dette. Er man i Nederland, så er man i Nederland. Der er det lov. Er man i USA, kan man ikke drikke før man er 21. Er man i Danmark kan man drikke alkohol med lav prosent når man er 16.

Det som i min mening er litt sketchy, er om man er i f.eks. Irak eller lignende, hvor offentlig steining ikke bare er lov, men er en henrettelse! Har vi, som norske statsborgere lov til å delta? Ser du hva jeg mener?

- Serenity
Vis hele sitatet...
Vi kan ta et klart eksempel, omskjæring på jenter. Om faren til en jente tar henne med og omskjærer henne i et land hvor det er lov, så kan han bli straffet for det ganske hard om han kommer tilbake til Norge. Dette er fordi det er norske regler og det er det han mp følge. Bastabom.
Sitat av Stagg
Nja, er du uheldig, så kan du riskikere å bli straffet for kjøp av seksuelle tjenester i utlandet.
Vis hele sitatet...
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Bare ut av nysgjerrighet. Når og hvor da?

- Serenity
Vis hele sitatet...
Ser du på nyhetene noen gang?

Det er ikke lov å nyte cannabis i Nederland som norsk statsborger, men straff blir sjeldent/aldri utøvd.
Sist endret av Chronic420; 29. oktober 2011 kl. 23:38.
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Bare ut av nysgjerrighet. Når og hvor da? I mitt hode er det klart og tydelig hvordan systemet fungerer i forhold til dette. Er man i Nederland, så er man i Nederland. Der er det lov. Er man i USA, kan man ikke drikke før man er 21. Er man i Danmark kan man drikke alkohol med lav prosent når man er 16.

Det som i min mening er litt sketchy, er om man er i f.eks. Irak eller lignende, hvor offentlig steining ikke bare er lov, men er en henrettelse! Har vi, som norske statsborgere lov til å delta? Ser du hva jeg mener?

- Serenity
Vis hele sitatet...
Snoop Dogg kom meg i forkjøpet. Skulle akkurat til å linke til Hoksrud saken selv.
Settoz, Chronic og Stagg, jeg bøyer meg i støvet, og spiser mine ord! Jeg tenkte ikke over det med omskjæring... Og nei, leser sjeldent nyhetene, faktisk. Sjeldent det står noe som er verdt å lese uansett (VG, foreksempel, noe møkk)... Men ja, når dere sier det på den måten, så blir det litt annerledes. Men det med sex-kjøp forstår jeg virkelig ikke!

Men jeg kan se at det er straffbart på den måten iht omskjæring osv. For da er det som et "smutthull" i systemet. Hvor de reiser ut bare for å gjøre dette. Det samme ville jo på en måte gjelde for cannabisbruk, men jeg skal hvert fall til nederland til sommeren, og da fyrer jeg som en gud. Ser ikke hvordan politiet skal straffe meg for dette

Men ja. Alle tar feil, så beklager det!

- Serenity
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Settoz, Chronic og Stagg, jeg bøyer meg i støvet, og spiser mine ord! Jeg tenkte ikke over det med omskjæring... Og nei, leser sjeldent nyhetene, faktisk. Sjeldent det står noe som er verdt å lese uansett (VG, foreksempel, noe møkk)... Men ja, når dere sier det på den måten, så blir det litt annerledes. Men det med sex-kjøp forstår jeg virkelig ikke!

Men jeg kan se at det er straffbart på den måten iht omskjæring osv. For da er det som et "smutthull" i systemet. Hvor de reiser ut bare for å gjøre dette. Det samme ville jo på en måte gjelde for cannabisbruk, men jeg skal hvert fall til nederland til sommeren, og da fyrer jeg som en gud. Ser ikke hvordan politiet skal straffe meg for dette

Men ja. Alle tar feil, så beklager det!

- Serenity
Vis hele sitatet...
Husk på at du kan få bot også i Nederland. Politiet har hjemmel til å bøtelegge canabisrøyking. Denne hjemmelen bruker de mot folk som er for åpenlyse og/eller provoserende.
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Jeg måtte sette meg på huk og hoste engang, mens de sto ved siden og så på, så de kikker deg ikke direkte inn i ræva akkurat nei.
Vis hele sitatet...
Er ikke dette for å teste om du har noe skarpt inni? Hvis du hadde hatt en svær bag med weed så ville det vel ikke hatt noe å si?
For å svare på spørsmålet til TS; det står under forskriftene til tollmyndighetene at undersøkelser på person med tanke på hulrom ikke kan omfatte andre områder en hodet.

Kilde