Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2188
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Hei, jeg lurer på om det går ann å åpne en laser på 100 mw som jeg kjøpte på dealextreme.com for noen dager siden, tenkte å fjerne IR filteret så den kan brenne gjennom ting. Noen som vet hvordan man fjerner IR filteret ?

Laseren: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1372
Sitat av Dealextreme
Most of these and other made in China green lasers do not have IR filters
Vis hele sitatet...
(titegn....)
Sist endret av Tyrkeren; 18. august 2010 kl. 22:59.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
(titegn....)
Vis hele sitatet...
Men jeg har funnet ut at min har IR filter, ganske kjipt.. har lyst mot øyet flere ganger..
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Men jeg har funnet ut at min har IR filter, ganske kjipt.. har lyst mot øyet flere ganger..
Vis hele sitatet...
Du fant ut at den har IR filter ved å lyse mot øyet..?
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Men jeg har funnet ut at min har IR filter, ganske kjipt.. har lyst mot øyet flere ganger..
Vis hele sitatet...
Ja det er kjipt det. Få vekk ir-filter NÅ så du slipper unna med å lyse en gang mot øyet
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Du fant ut at den har IR filter ved å lyse mot øyet..?
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke på at det var farlig, leste om det noen dager senere..
HVORDAN fant du ut at den har ir-filter ved å lyse mot øynene dine?
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Tenkte ikke på at det var farlig, leste om det noen dager senere..
Vis hele sitatet...
Det er da vitterlig allmennkunnskap at laser er skadelig for øyene? Ikke det at jeg ikke har lyst meg selv i øyene med billige tivolilasere ti tusen ganger
Du burde gå til øyelege. Synet ditt kan være permanent skadet selv om du ikke merker noe umiddelbart.
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Men jeg har funnet ut at min har IR filter, ganske kjipt.. har lyst mot øyet flere ganger..
Vis hele sitatet...
Kast laseren din. Du er strengt tatt litt for dum til å eie en..
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Men jeg har funnet ut at min har IR filter, ganske kjipt.. har lyst mot øyet flere ganger..
Vis hele sitatet...
Faen du er dum. Hvem er så "smart" å lyser mot øyet med en laser?
IR filter er der for en grunn.... På en grønn laser er det mye usynlig stråling som du ikke ser. Så om du lyser deg selv i øynene med denn usynlige IRen, så merker du det ikke før du blir blind eller synet blir betydlig dårligere!

Btw filteret er der for å fjerne denne strålingen å sentralisere stårlingen mot midten, altså den grønne strålen som du ser. Så du skal uansett kunne brenne i ting med dette filtere på om den er sterk nok...
Sist endret av TheWaveable; 19. august 2010 kl. 23:03.
Kan foresten legge til at laseren du linker til har ikke IR-filter.
Gode sjanser at du har kødda til øynene dine for resten av livet nå..
Sist endret av Bombasa; 19. august 2010 kl. 23:50.
det som er med grønne lasere er at de har en bølgelengde som øyet er mere sensitiv for, og når du lyser i øyet ditt med laser som er på 100 Mw så MÅ du gå til en øye lege uansett om du ikke merker noe. lasere kan skade øynene selv om du ikke engang ser direkte i strålen selv refleksjon kan skade øynene, jeg har selv merket det med selv svakere lasere på 50 Mw at det blir vondt i øynene.

uansett, hvis du virkelig vill fjerne IR filteret så kan du prøve og demontere laseren og fjerne 2 linser og pirke av en liten kube som ligner på glass, selv om det ikke funker i det hele tatt. men vill du få den sterkere søk på youtube ''how to pot mod a green laser'' så finner du nok ut hvordan du får den til og brenne.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315
denne brenner! har den og den funker bra og alle som ser deg brenne med den sier WOW

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kan foresten legge til at laseren du linker til har ikke IR-filter.
Gode sjanser at du har kødda til øynene dine for resten av livet nå..
Vis hele sitatet...
faktisk så har de IR filter, eller sånn derre splitter cube, jeg har sett etter:P
Sitat av haakon466 Vis innlegg

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315
denne brenner! har den og den funker bra og alle som ser deg brenne med den sier WOW
Vis hele sitatet...
Går god for den ja . Sterkere laser iforhold til pris får du ikke.

Sitat av haakon466 Vis innlegg


faktisk så har de IR filter, eller sånn derre splitter cube, jeg har sett etter:P
Vis hele sitatet...
Seriøst?
Har hørt flere andre plasser at de ikke har IR filter.
Både DX forums og laserforums.
Sist endret av Bombasa; 20. august 2010 kl. 00:07.
De har ikke IRfilter nei.
Forøvrig så har ingen røde IRfilter, i motsetning til grønne, så det er ikke noe å fjerne hvis dere har røde.

Btw, ren idioti og fjerne IRfilteret. IR'n spres som en lommelykt, og ikke en laser, ergo du blir utsatt for IRstrålinga selvom du ikke er forran lasern.
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Btw, ren idioti og fjerne IRfilteret. IR'n spres som en lommelykt, og ikke en laser, ergo du blir utsatt for IRstrålinga selvom du ikke er forran lasern.
Vis hele sitatet...
Hvis den sprer seg som en lommelykt som du sier så er det så lite stråling du får i øynene hvis du blir truffet at det ikke er farlig i det hele tatt, så logikken din er ikke på topp.
Det grønne lyset er mye mer skadelig enn IR lyset. Det grønne lyset forblir konsentrert over lengre avstander mens IR lyset, som nevnt over, sprer seg som en lommelykt og mister sin skadelig virkning ikke langt fra munningen på laseren.

Problemet er jo at IR lyset er usynelig mens det grønne lyset ikke er >_>
Sitat av Grix Vis innlegg
Hvis den sprer seg som en lommelykt som du sier så er det så lite stråling du får i øynene hvis du blir truffet at det ikke er farlig i det hele tatt, så logikken din er ikke på topp.
Vis hele sitatet...
Logikken min er helt fin den skal jeg si deg, jeg sa ikke at du blir blind på sekundet som du gjør hvis du får en laserstråle i øyet, problemet er at du sakte men sikkert griller vekk netthinna.