Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5527
Hei, har problemer med admin sperren på pc en min (HP Compaq 6715b) jeg er administrator men vet ikke hvordan jeg fjerne administrator sperren som hindrer meg å installere diverse programmer.
Om noen kunne hjelpe hadde det vært supert
Hvis du ikke kan installere programmer så har du ikke fulle administratorrettigheter ihvertfall
Trådstarter
83 0
Etter det jeg ser så er jeg det, får opp meldingen "Systemansvarlig har angitt systeminstillinger som forhindrer denne installasjonen".
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=91429

Les litt i den tråden. Ganske mange nyttige tips der.
Har pcen vista? I såfall kan det være brukerkontrollsperren, den hindrer noen bestemte program fra å starte installasjonen.
Du kan eventuelt innstallere det på pcn din, føre mappen over på en minneenhet så legge mappa på laptoppen senere.

Jeg ble selv busted for ulovlig programvare (Firefox.exe -__-) og er nå på overvåkningslisten.
Vist du er fra vest-agder kan du sende meg en PM så får du adminpassordet til lokal datamaskin. Det funker iallefall på de dataene vi har testet. Regner nesten med at du er fra vestagder siden du har en compaq 6715b.
Smalltimer: Hordaland har også det.

Edit: Crabman, WTF? "Overvåkningsliste"? Og så nekter de dere å bruke Firefox? Hva feiler det noen IT-admins...
Sist endret av Ozma; 23. september 2007 kl. 03:43.
Sitat av The Freak
Smalltimer: Hordaland har også det.

Edit: Crabman, WTF? "Overvåkningsliste"? Og så nekter de dere å bruke Firefox? Hva feiler det noen IT-admins...
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre... På skolen fikk jeg "tilsnakk" fordi jeg hadde lasta ned FireFox.. De er så dumme at det er til å grine av. Men i Firefox er det lettere å slette spor da.
Også vi ved Odda Videregående Skole har HP Compaq 6715b. Grunnet mangel på administratorrettigheter kunne ikke vi installere noe i det hele tatt, men etter en uke fikk alle admin.

Jeg hadde bl.a; Firefox, Need For Speed, uTorrent, iTunes og diverse andre programmer på datamaskinen da jeg leverte den inn til IT-ansvarlige (feil med brukeren min), men ingen har kommentert det enda.

Viss skolen din har sånn "domene-løsning" kan du bare bli admin viss IT-ansvarlige ved skolen melder kontoen din inn i Administrator-gruppen. I alle fall slik jeg har forstått det.
▼ ... over et år senere ... ▼
Haha, jeg er IKT-Koordinator på Tvedestrand VGS(Aust-Agder mellom Arendal og Risør) (Lærling). og benytter meg av Google Chrome og Firefox selv.

Regelen vi har er at elever må benytte IE under prøver, og dermed er det viktig at de vet hvordan de bruker IE, og ikke mangler noen programtillegg osv.

Grunnen til at det er strenge krav er fordi skolen var brukt som store torrent servere, seeding av ulovelig programvare og virus. Dermed ble vi påtvingt å delta i IKT-Agder.
Sist endret av Brannfjell; 26. februar 2010 kl. 12:13.
søk påyoutube? how to get admin password.
http://ophcrack.sourceforge.net/


What is ophcrack?

Ophcrack is a free Windows password cracker based on rainbow tables. It is a very efficient implementation of rainbow tables done by the inventors of the method. It comes with a Graphical User Interface and runs on multiple platforms.
Features:

* » Runs on Windows, Linux/Unix, Mac OS X, ...
* » Cracks LM and NTLM hashes.
* » Free tables available for Windows XP and Vista.
* » Brute-force module for simple passwords.
* » Audit mode and CSV export.
* » Real-time graphs to analyze the passwords.
* » LiveCD available to simplify the cracking.
* » Loads hashes from encrypted SAM recovered from a Windows partition, Vista included.
* » Free and open source software (GPL).



Last ned:
http://ophcrack.sourceforge.net/down...?type=ophcrack