Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 604
Hei jeg har en lenovo n200. Jeg er 14 år og kan ha trykket på et ellerannet drit som har gitt meg virus. Jeg har ventelo antivirus og idag så kom det opp masse feilmeldinger om programmer som ikke fungerer. Det står at jeg er tilkobla Internett men Firefox åpner ingen sider. Dokumentene mine er det ikke noe galt med. Kjører masse scans men what to do ?

Værsåsnill å hjelp
Du sliter litt visst du ikke klarer å komme deg inn på internett.. dvs du må fjerne det manuelt selv, du kan prøve å gå inn i windows oppgave behandling å se hvilke prosseser som kjører.. virus pleier å ha ett merkelig navn å bruker masse minne, finner du noe mistenkenlig kan du søke etter det manuelt på dataen å fjerne det selv. Eller du kan få en kompis til å få tak i Norton eller Panda å brenne det ut til en cd.. Lykke til!
Trådstarter
4 0
Takk for hjelp. Har Norton og den fant ingen skadlige programmer
Du bør ungå å bruke virusprogramm du allerede har hatt instalert på PC'en før du fikk viruset, fordi det kan godt være at viruset har ødelagt for nye oppdateringer til virusprogrammet eller det kan rett og slett ha ødelagt virus programmet.
Du kan eventuellt prøve å koble deg til PC'en med en annen pc der det er et oppdatert virus programm og søke gjennom filene du har i hardisken på den andre dataen, ved å dele hardisken på nettverket (tillat at andre datamaskiner gjør forandringer på din). Da kan du i hvert fall se hvor virusett befinner seg og se om det er noe du kan slette. Prøv også å legg inn et nytt virus programm som Eastvalley foreslo ikke bruk det du allerede har på PC'en.