Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1086
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Jeg skal begynne med utredning for ad/hd idag. Grunnen til at jeg går til privat-klinikk er at fastlegen har fått mistanke om misbruk av noen b-preparater jeg fikk for angst/uro/soveproblemer. Men nærmeste jeg kommer noe jeg kan fungere på imens utredningen holder på er lyrica. Noen som vet om de skriver ut disse på aleris?
hvorfor skal du i det hele tatt bruke noe. er ikke målet ditt å få diagnosert adhd for å få uføretrygd eller whatever? du burde ikke gå på noe under utredningen. om målet ditt ikke er uføretrygd ser jeg ingen grunn til å utrede seg for noe som helst med mindre du har lite selvkontroll og snevert syn på deg selv og vil legge kontrollen over på noen andre. noe som er sprengt som faen men kan se for meg at folk gjerne utreder seg for å "se om de har det". det er jo null vits. får du diagnosert det må du kaste bort penger på medisiner
Sitat av sykoa Vis innlegg
hvorfor skal du i det hele tatt bruke noe. er ikke målet ditt å få diagnosert adhd for å få uføretrygd eller whatever? du burde ikke gå på noe under utredningen. om målet ditt ikke er uføretrygd ser jeg ingen grunn til å utrede seg for noe som helst med mindre du har lite selvkontroll og snevert syn på deg selv og vil legge kontrollen over på noen andre. noe som er sprengt som faen men kan se for meg at folk gjerne utreder seg for å "se om de har det". det er jo null vits. får du diagnosert det må du kaste bort penger på medisiner
Vis hele sitatet...
Her var det mange underlige påstander.

Det er da veldig mange som har ADHD og ikke er på uføretrygd. I nær sagt alle yrker - fra telefonselgere til professorer. En del av disse hadde ikke klart å gjøre jobben sin uten medisin.

Har man ADHD, så har man ofte lite selvkontroll. Medisinen hjelper på det. Hva du mener med «snevert syn på deg selv» aner jeg imidlertid ikke. Ei heller «legge kontrollen over på noen andre».

Medisinene får man på blå resept, så utgiftene er minimale. Er man uansett hos lege eller psykolog 5-10 ganger i året så er medisinen i praksis gratis.

Til TS vil jeg si at selvsagt kan Aleris skrive ut Lyrica om indikasjonene er der, men det er jo ikke bare noe du kan be om. Jeg lurer også på hvordan du ser for deg framtiden etter utredningen, om du får diagnosen og utskrevet medisin. Standard prosedyre er at fastlegen følger opp i etterkant og da er du jo like langt. Du har uansett alt å tjene på å ha fastlegen med på laget om du får en såvidt tung diagnose som ADHD. Å holde dette skjult for fastlegen din bygger i alle fall ikke tillit.