Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3172


"Did you always have the idea of incorporating these spirituals? Where did that come from?
Actually, that was the first idea and I just kind of sucked it up for a long time until I got there. You know 4Chan, that weird website? I have another project called Birdmask and I post anonymously [on the music board] to get feedback because they’re brutally honest and don’t give a shit about you. I used to make these threads where I would ask people for musical genres; one would post “swing”, and the other would post “hardcore gabber techno” and I’d fuse the two and make a song of it in 30 minutes. One day, someone said “nigger music” and another said “black metal.” I didn’t make the song then, but it stuck with me, and I thought it was an interesting idea.

Sorry, just to make sure I have it down correctly, what were the two genres originally requested? I think I'm mishearing something.
No, that’s right, they said nigger music. It was black metal and nigger music.

Did that bum you out at all?
No, that’s just 4Chan."
The Real Story Behind the Spiritual Black Metal Blues of Zeal and Ardor's 'Devil Is Fine'


Jeg kom over noe av det mest orginale og fete jeg har hørt på flere år inatt når jeg browsa 4chan/mu/, og følte jeg bare måtte dele dette med freak! Zeal and Ardor er et nyskapende enmannsprosjekt som blander blues, rock, black metal, jazz, electronica og trap på en helt usannsynlig fet måte! Jeg har virkelig ikke ord som beskriver hvor bra dette albumet er. Bestilte nettopp to kopier av LP'en, én til fattern og én til meg. Jeg har ikke LP spiller engang!

The Devil Is Fine på Spotify
The Devil Is Fine på Youtube
Zeal and Ardor på Soundcloud

Preach!
Dette var veldig kult! Har ikke funnet ny musikk på evigheter, så det var deilig å endelig finne noe som klaffet. Aldri hørt noe lignende.
Du har muligens allerede hørt det, men DHGs Supervillain Outcast er også verdt en sjekk. Jeg får ganske heftige midtøsten vibber av det, noe man sjeldent finner i black metal. Men nå har jeg ikke fulgt noe særlig med på ny metall det siste tiåret så det er godt mulig ting har endret seg