Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2430
Heihei alle freaks, for å gjøre lang hostorie kort så ble jeg sent i fjor høst tatt med omtrent 90 gram hasj og 2 gram kokain hvor siktelsene var salg, bruk og besittelse. Dette måtte jeg da stille i retten for og min dom ble en betinget fengsels straff på rundt 60-70 dager som ble betinget med en prøvetid på 2år samt et forelegg.

Jeg holdt meg rusfri lenge men hadde en liten sprekk på kokain nå forrige helg på en liten tur på byen, og selvsagt var det nettop denne dagen jeg og kompisene mine måtte bli stoppet, politiet stoppet oss for en kort samtale/forklaring og en rask sjekk om vi virket ruset. De bestemte seg fort for at vi hadde røyka hasj noe ingen av oss hadde gjort, men greit nok det. Vil trossalt heller annerkjenne hasj bruk enn at kokain slår ut på en urinprøve midt i prøvetiden min så når vi kom til stasjonen var jeg ikke treig med å annerkjenne at jeg hadde brukt hasj, trossalt mildere straff.
Prøvde også å få litt medfølelse fra politiet ved å forklare min livssituasjon atm noe som så ut til å virke, de sa de skulle legge ved noen gode ord for meg til juristen som skulle utdele foreleggene. Når juristen kom og jeg hadde tatt en prat med han under fire øyne kom vi til enighet om at dette var en kjip situasjon jeg satt i og at hele greia var svært leit så han skulle lage en egen avtale for meg så jeg skulle slippe fengsel, noe han også tok meg i hånden på. Men har lært av lang tidligere erfaring at politiet ofte lyver for å roe ned en person så vet ikke hvor vidt jeg burde stole på politiet i denne situasjonen.

Så mitt spørsmål til dere folkens, har dere noe erfaring med å bli tatt på prøvetiden og faktisk slippe fengsel? Min eneste siktelse på prøvetiden er hasj noe jeg vil motta et forlegg på 6000 for. Tror dere juristen holder ord eller burde jeg forvente innkallning til soning? Burde også nevne at jeg var svært hyggelig og samarbeidsvillig med politiet. På forhånd takk for alle svar - stressa noiatroll
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Min erfaring i lignende tilfeller er at de venter litt an, og ser om du får flere smårusk saker og lager samlesak. Om ikke så har du fortsatt brutt prøvetiden, kan ha flaks tho.

Btw, når politiet er "greie" med deg er da de egentlig er jævligst
hadde de noe bevis for at du var rusa utover at du innrømte hasjbruk?
Trådstarter
24 5
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
hadde de noe bevis for at du var rusa utover at du innrømte hasjbruk?
Vis hele sitatet...
Nope, ikke andre beviser enn lydopptak

Juristen sa at prøvetiden min og dette kommende forelegget levde "hvert sitt liv" og dermed ikke ville påvirke prøvetiden min så sant jeg ikke dro på meg flere andre saker under prøvetiden. Han nevnte også at selv det MINSTE lille lovbrudd nå i prøvetiden min vil føre til fengsels straff men vet ikke helt hvor vidt jeg burde stole på politiet eller ei